Mitől fütyül a turbo?
A turbó fütyülése két okra vezethető vissza:
1. A turbófeltöltő működés közben nagyon magasa (100.000/min feletti) fordulatszámon dolgozik. Ennek köszönhetően fütyül (a pontos okot hosszú lenne elmagyarázni, valami olyasmi, mint az, mikor gyorsan forgatsz egy zsinórra kötött követ és elkezd suhogni).
2. A fojtással működő turbós benzinmotorokban található egy lefúvószelep nevezetű alkatrész, ez gázelvételkor elengedi a töltőnyomást, ekkor még pluszban "prüszköl" egyet a turbó.
Helló!
Csak hogy könnyebben el tudd képzelni, itt egy link egy supra-ról. Hallod azt a sziszegést, mikor elveszi a gázról a lábát? Na az a lefúvószelep, amikor kiengedi a levegőt a motorba kerülés előtt.
http://www.youtube.com/watch?v=Mztr_nwS2AI
Van egy még jobb, ez egy skyline. Itt hallhatod a turbót magát, a motor hangát, aztán amikor elveszi a gázt azt a sok sziszegést, ami szintén a lefúvószelep.
Ha a tüsszögő hangra gondolsz az a lefúvószelep:)
amugy ha valaki meg tudja mondani,hogy ebben a kamionban milyent turbó van hálás lennék érte...
http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jmFaSbw4&feature=related
valami furcsa hangot ad ki...
azt hiszem hogy te arra a turbóra gondolsz, aminek olyan a hangja,mint a tolatóradarnak...
az valamilyen GXT nemtommilyen kompresszor ami odab@sz
14:54 asszem
azt a hangot(mint a tolatóradar)azért hallod mert a turbó a lehető legerőssebben szív,és a levegő nagy erejű fúvása adja ki azt a hangot...(általában kamionokba rakják bele(inkább régebbi falytákba,de van asszem még a scania r420ban)de előfordulnak autókban is)...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!