Nehezen veszi a sebességet az autó. Miért?
A hátrafelé váltásnál nem megy egyből a beváltás. Először csak egy kicsit enged a váltó. Ilyenkor már érezni, hogy nem üresben van, de még nincs is bent sebességben. A kettő között van. Aztán ha egy kicsit megengedem a kuplungot(épp csak egy nagyon kicsit), akkor bebirom tenni sebességbe.
Ugyan ez a helyzet, ha másodikba akarok váltani. Csak ugye akkor kicsit csörög, mert már nem álló helyzetben vagyok.
Golf 4 1.6-ról van szó.
A hátramenet kapcsolása általában nehezebb, mint a többi fokozaté: az esetek többségében nem szinkronizált, egyszerű tolókerekes kapcsolással működik, ezért vannak pozíciók, amikben egyszerűen nem kapja el a fokozatot. Bár manapság már vannak szinkronizált hátrameneti fokozatok is, a Golf 4-nél ez még nem volt divat.
A 2. fokozat szinkronkapcsolású, viszont általában a 2. és 3. fokozat szinkrongyűrűi mennek tönkre minden autóban a leghamarabb. Ezek azok, amiknél a szinkronkapcsolónak a legtöbbet kell dolgoznia. Lehet, hogy a tiédben is kezdi megadni magát a szinkronkapcsoló, nem nagyon szinkronizál.
Nem érdemes azonnal szétborítani a váltót, először érdemes lecserélni a kenőanyagot. 10-15 éve általános, hogy a gyárak élettartamkenésű váltókat használnak, amikben elméletileg addig kitart a kenőanyag, amíg szét nem hullik a váltó. A gyakorlat azt mutatja, hogy ez igen erős túlzás, hiába a modern adalékok, legfeljebb 10 év alatt elfárad a váltóolaj, megtelik fémszemcsékkel, nem hozza azt a kenőképességet, amit kellene, előjön a váltó minden apró hibája. Az olajcsere után sokszor eltűnnek az ilyen problémák, könnyebben kapcsolhatóak lesznek a fokozatok, halkabbá válik a váltó. Nem biztos, hogy a te autódon meg fog gyógyulni a váltó ennyitől, de olcsóbb (még ha nem is egyszerűbb, mert a leeresztő és feltöltő nyílások is kimentek a divatból) egy olajcserét megejteni, mint egyből szétborítani a váltót vagy bontott darabot keresni.
Köszönöm szépen a válaszodat! :)
Esetleg tudnál mondani egy árat, hogy mégis mennyire lehet számítani? Úgy az olajcsere, mint az egész szinkronizáló csere árát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!