Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nehezen veszi a sebességet az...

Nehezen veszi a sebességet az autó. Miért?

Figyelt kérdés

A hátrafelé váltásnál nem megy egyből a beváltás. Először csak egy kicsit enged a váltó. Ilyenkor már érezni, hogy nem üresben van, de még nincs is bent sebességben. A kettő között van. Aztán ha egy kicsit megengedem a kuplungot(épp csak egy nagyon kicsit), akkor bebirom tenni sebességbe.


Ugyan ez a helyzet, ha másodikba akarok váltani. Csak ugye akkor kicsit csörög, mert már nem álló helyzetben vagyok.


Golf 4 1.6-ról van szó.



2015. dec. 26. 23:18
 1/3 anonim ***** válasza:
96%

A hátramenet kapcsolása általában nehezebb, mint a többi fokozaté: az esetek többségében nem szinkronizált, egyszerű tolókerekes kapcsolással működik, ezért vannak pozíciók, amikben egyszerűen nem kapja el a fokozatot. Bár manapság már vannak szinkronizált hátrameneti fokozatok is, a Golf 4-nél ez még nem volt divat.

A 2. fokozat szinkronkapcsolású, viszont általában a 2. és 3. fokozat szinkrongyűrűi mennek tönkre minden autóban a leghamarabb. Ezek azok, amiknél a szinkronkapcsolónak a legtöbbet kell dolgoznia. Lehet, hogy a tiédben is kezdi megadni magát a szinkronkapcsoló, nem nagyon szinkronizál.

Nem érdemes azonnal szétborítani a váltót, először érdemes lecserélni a kenőanyagot. 10-15 éve általános, hogy a gyárak élettartamkenésű váltókat használnak, amikben elméletileg addig kitart a kenőanyag, amíg szét nem hullik a váltó. A gyakorlat azt mutatja, hogy ez igen erős túlzás, hiába a modern adalékok, legfeljebb 10 év alatt elfárad a váltóolaj, megtelik fémszemcsékkel, nem hozza azt a kenőképességet, amit kellene, előjön a váltó minden apró hibája. Az olajcsere után sokszor eltűnnek az ilyen problémák, könnyebben kapcsolhatóak lesznek a fokozatok, halkabbá válik a váltó. Nem biztos, hogy a te autódon meg fog gyógyulni a váltó ennyitől, de olcsóbb (még ha nem is egyszerűbb, mert a leeresztő és feltöltő nyílások is kimentek a divatból) egy olajcserét megejteni, mint egyből szétborítani a váltót vagy bontott darabot keresni.

2015. dec. 26. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszodat! :)


Esetleg tudnál mondani egy árat, hogy mégis mennyire lehet számítani? Úgy az olajcsere, mint az egész szinkronizáló csere árát.

2015. dec. 27. 09:11
 3/3 anonim ***** válasza:
9%
Az első megmondta a frakót megint! Pacsi!!!
2015. dec. 27. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!