Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem raktak minden...

Miért nem raktak minden autóba 6. sebességet?

Figyelt kérdés
1.3as Ford Escortom 5.ben 130nál majdnem 4000 fordulat/p. Ha lenne benne 6. sebesség, 2500nál nem pörögne többet és simán 160-170 lenne a végsebesség. De egy csomó autóban voltam már így, majdnem kiszakadt a motor 5.ben 140-150nél. Ezt csak fogyasztás miatt csinálták a gyárak, hogy egyen minél többet a masina?

2015. szept. 28. 14:37
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

"zt csak fogyasztás miatt csinálták a gyárak, hogy egyen minél többet a masina?"

Há' hogyne. Az illuminátus gyíkember tudjukkik által irányított háttérhatalom utasítja őket erre.

Az autók váltójában a sebességfokozatok kiosztása nem véletlen. Kis benzines motoroknál nagy probléma az, hogy alacsony fordulaton nem nagyon van nyomatékuk, ezért az utolsó (nálad 5.) fokozat áttételét nem lehet a végtelenségig nyújtani.

Most 130-nál pörög, mint az őrült, viszont legalább bír 130-cal menni és nem kell minden emelkedőn visszakapcsolni, gázadásra talán még gyorsul is. Ha lenne egy még hosszabb fokozat, lehet, hogy annyira leesne a fordulat, hogy éppen csak tartani bírná a 130-at küszködve, csörömpölve. Gyorsításhoz rögtön vissza kellene kapcsolni, az emelkedőt is hamarabb venné észre a motor, mint te magad. Nem is biztos, hogy nőne a végsebesség: a overdrive áttételezésű ötfokozatú váltóknál (a negyedik direkt, az ötödik gyorsító áttétel) az autó általában már negyedikben eléri a végsebességét, az ötödik fokozat csak arra való, hogy ha állandó sebességgel, nem túl nagy terheléssel haladsz, akkor kevesebbet forog a motor, tudsz spórolni.

2015. szept. 28. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 dirtboy ***** válasza:

végsebesség így is megvan szerintem 160 annak a kocsinak.


tegyük fel 2500at forog 130nál 6odikban, de szerinted mennyi erő lenne benne?

egyrészt nagyobb áttétel miatt még gyengébb lenne, másrészt kisebb fordulat miatt szintén még gyengébb lenne.


amúgy nem hülyeség a 6dik sebesség,sok autóba jó lenne ha lenne de ehhez az is kell hogy az autó kellő erővel rendelkezzen hozzá.

1,3-as motorhoz szerintem felesleges,így is sok ereje van már 5-ödikben.

2015. szept. 28. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
dirtboy-nál a pont! Lehetne az Escortba akár 8 sebességes váltót rakni, 8.-ban azzal sem foroghatna jelentősen kevesebbet 130-nál a motor, mert nem lenne elég power hozzá :)
2015. szept. 28. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

A fentebb leírtak mellett az sem elhanyagolható szempont, hogy egy 6. sebesség plusz súlyt és költséget jelent. De igazából szerintem belül ezt te is érzed, vegyük például az Escortot. Kompakt, olcsó autó, a többségük egy élettartam alatt csak elvétve téved autópályára, inkább városi járkálósnak használják őket. Ugyanez a helyzet az 1.3-as Swiftel, a Fabiaval meg igazából minden hasonló kategóriás kisautóval. Ezek tervezésénél minden forint és fillér számon van kérve a mérnököktől, plusz a gyártásnak is minél gyorsabban és olcsóbban le kell, hogy menjen. Meg ugye ne fogyasszon, csak levegőt, amiben a plusz fokozattal járó 2 fogaskerék, annak szinkronja meg csapágya, a meghosszabbított tengely, a bonyolultabb kapcsoló mechanizmus meg a nagyobb váltóház nem éppen segítség. Ja és férjen is el a kicsi motortérben. Ja és ne kelljen bele több olaj. Jólvan, persze.

Biztos lehetne még hozzárakni egy 6. sebességet, lehet hogy még el is bírni, de egy szóval összegezve: felesleges.

2015. szept. 28. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Meg tudom érteni a kérdezőt, bár nekem motorom van, de hasonló a gond. Illetve nekem elég lenne 5 sebesség, úgysem használom az összeset, csak ne lennének olyan rövidek a fokozatok. 40-nél már 5.ben van, 80-nál pedig már úgy pörög a szerencsétlen, hogy igencsak hiányzik oda egy fokozat.

S ez bizony a fogyasztásán is meglátszik, ráadásul egy kedvelt hypermiler technikát is értelmetlenné tesz az, hogy nagyobb sebességnél nagyon pörög és többet eszik a kicsike.

Nem mondom, így is jó a fogyasztása, főleg, amióta icipicit hosszabbodtak a fokozatok egy fogaskerékcsere jóvoltából (minimális változás persze, most is veszettül pörög országúton), nem is az a gondom, csak szétpörgi az agyát és hangos is így. Nem tartom normálisnak az ilyen rövidke fokozatokat, kisebb motornál vagy autónál sem.

De nem értek hozzá, biztos van mögötte valami.

2015. szept. 28. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2015. szept. 29. 08:23
 7/9 anonim ***** válasza:
4000 fordulat/p nem sok. Amellett, ha valóban olyan erős a motor, hogy elbírná a 6 sebességet, akkor talán inkább a lépcsőket kellene emelni.
2015. szept. 29. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Csak azért kérdeztem, mert sokat járok autópályán és huzamosabb ideig üveghangon tolni 140-150nel nem hiszem hogy jót tesz a motornak de akkor biztos van értelme!
2015. szept. 30. 15:15
 9/9 anonim ***** válasza:

Erre szoktuk mondani, hogy autópályázásra ilyen autó nem való.

Az 1.3-as Escortból 60 lovat lehetett kitaposni új korában ( 5000-res fordulaton ). Ha kapna egy hosszabb áttételezésű vagy 6-os váltót, akkor forogna mondjuk 3000-ret 140-nél. 3000-ren a motor lead vagy kemény 45 lóerőt, az meg kevés ahhoz a tempóhoz, nagyon jó esetben talán tudná tartani sík terepen a 140-et, talán.


Ha tartós 140-150-ezni akarsz akkor nézz egy 100 lóerő feletti autót, annak ezzel nem lesz probléma. Az 1.3-as Escortot nem erre találták ki.

2015. szept. 30. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!