Egy 125-ös crossmotorba hogy zajlik az üzemóracsere milyen időszakonként mit kell cserélni a motorba?
7-es vagyok.
Kedves 10-es!
Miért is nem szakszerű a hozzászólásom?
Az én szerény véleményem szerint az endurok 90%-a nem üzemórás. Azért, mert ismersz 3 üzemóra endurót, nem jelenti azt, hogy az összes az, sőt.
Másik dolog, hogy erdőben, dombos füves terepen való bohóckodásra miért is kellene cross, amit verseny célokra, pályára terveztek?
3. dolog, hogy persze nem kell mindent úgy cserélni, ahogy az útmutatóban le van írva. Csak aztán ne legyen sírás, hogy 1 év után lehet egy komplett új mocit venni.
Autóban sem szükséges az olajcsere 10ezer km-enként, elmegy az 150ezret is. A kérdés az, hogy utána mi lesz.
Kedves #12! Én a kérdésre válaszoltam, nem csak össze-vissza, minden helyesírási vagy nyelvtani szabályra fittyet hányva beszéltem a nagyvilágba.
A 7,5 óra a 2006-os CR125R gépkönyvéből van, onnan másoltam ki - hogy a kérdező lássa, mit várna el a gyár ha tényleg kihasználja az ember azt, amit az a 125-ös tud. Ezért van odaírva, hogy 3 verseny vagy 7,5 üzemóra.
De itthon épp a karbantartás hiánya miatt nagyon meg kell nézni mit vesz az ember - errefelé nem divat költeni a járműre. A vételárak magasan vannak valami egészen érthetetlen okból, cserébe amit ott elkölt az ember, azt a szervizelés kitolásával akarja majd megspórolni. Meg az alkatrészekkel, ezért szedtem ki pl. a Suzukim előszűrőjéből fél flakonra való FBS-t. Megvenni a tömítéskészletet 24e forintért? Áááá, drága... Kivágni tömítőlapból? Áááá, túl sok munka... Nyomjuk agyon pasztával, a felesleget majd kidolgozza valahova. Aztán nem érti miért kotyog a vezérműtengely, amikor nem kapott elég olajat éveken keresztül.
A kérdezőnek nyugodt szívvel lehet tanácsolni, hogy vegyen valami nem üzemórás, relatíve alacsonyabb teljesítményű motort.
A kérdéséből ítélve valószínűleg tizenéves, pont jól fog szórakozni ha nyit a szelep a 125-ös DT-n (vagy leesik róla hanyatt, ha nincs rá felkészülve).
Ott meg a nagyon alapvető dolgok kivételével elég 6000 km-enként belenyúlni a gyári ajánlás szerint.
Felhasználástól függ, hogy mennyi idő után kell cserélni. A 7,5 üzemóra extrém felhasználásra vonatkozik, gondolom a kérdező nem fog egy teljesen felhúzott motort venni, és azt maximális teljesítményen használni, főleg azért mert ahhoz már tudás kell, nem elég a simsonon szerzett tapasztalat. Egy üzemórás cross "házi" felhasználással elmegy 70-90 órát. Konkrétan nem tudom, hogy milyen motort szeretnél venni, egy Aprilia a gyári Rotax alkatrészekkel lemegy ennyit, egy Husquarna is, viszont ha nem gyári alkatrészeket pakolsz bele hanem mindenféle utángyártott, gyengébb minőségű dolgot, akkor természetesen rövidül az idő. Minden motoros ellenőrzi a motorját, és érzed azt menet közben, hogy mikor gyengül, akkor már tudod, hogy mennyi van még hátra neki és mikor kell cserélni a dolgokat, erre ráfogsz érezni úgy is idővel.
Ha nem versenypályán akarsz motorozgatni, hanem földutakon, erdőbe, dimbes-dombos helyeken, akkor jobban jársz egy erősebb 125-ös enduro-val, mint pl az Aprilia Pegaso 125, van belőle 23 lovas, 33 lovas és 40 lóerős is, attól függ, mennyire van felhúzva. Az enduro-val közlekedhetsz aszfalton, városban is, a cross-al csak akkor ha fel van lámpázva, rendszámozva, de a cross guminak nem igazán tesz jót az aszfalt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!