Egy 125-ös crossmotorba hogy zajlik az üzemóracsere milyen időszakonként mit kell cserélni a motorba?
Ugyanaz, mint amikor km-ben van megadva, hogy mondjuk 5000 km-enként szűrőcsere, 10e km-enként gyertya - csak nem km-ben mérik a karbantartások közötti távolságot, hanem üzemórában.
Ebből könnyen kitalálható, hogy típusonként eltérő lehet a periódus.
A neten keresni kell hozzá kézikönyvet, abból elolvasni és rögtön világos lesz minden.
Például egy 2006-os CR125R-nél úgy van megadva, hogy versenyek száma vagy üzemórák száma.
1 verseny vagy 2,5 üzemóra után:
-gázkar működésének ellenőrzése
-légszűrő tisztítása
-gyertya ellenőrzése
-hűtőfolyadék ellenőrzése
-hűtőrendszer ellenőrzése
-kipufogószelep (powerszelep) tisztítása
És így tovább.
3 verseny vagy 7,5 üzemóránként az előbbieken felül:
-gyertya csere
-hengerfej takarítás
-dugó és gyűrű csere
-reed szelep (szívómembrán) csere
-váltóolaj csere
-lánccsere
És így tovább.
(Nem gépelem be a fél kézikönyvet, arra nincs türelmem.)
Ha csak erdőbe kell gurulászni, akkor ne vegyél üzemórás krosszmotort (amit tulajdonképpen versenykörülményekre terveztek).
Van egy halom típus, ami nem igényli az ilyen gyakori karbantartást. DT125 például.
Milyen évjárathoz kellene egyébként?
Lehet 30 éves motorhoz is szerezni alkatrészt - csak lassan és drágán.
Olcsón és gyorsan az 5-15 éves, gyakori típusokhoz lehet beszerezni mindent. Ilyen szempontból (meg ugye a karbantartás tekintetében is) tényleg jobban járnál mondjuk egy enduróval, pl. Yamaha DT125.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!