Egy 125-ös crossmotorba hogy zajlik az üzemóracsere milyen időszakonként mit kell cserélni a motorba?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ugyanaz, mint amikor km-ben van megadva, hogy mondjuk 5000 km-enként szűrőcsere, 10e km-enként gyertya - csak nem km-ben mérik a karbantartások közötti távolságot, hanem üzemórában.
Ebből könnyen kitalálható, hogy típusonként eltérő lehet a periódus.
A neten keresni kell hozzá kézikönyvet, abból elolvasni és rögtön világos lesz minden.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Például egy 2006-os CR125R-nél úgy van megadva, hogy versenyek száma vagy üzemórák száma.
1 verseny vagy 2,5 üzemóra után:
-gázkar működésének ellenőrzése
-légszűrő tisztítása
-gyertya ellenőrzése
-hűtőfolyadék ellenőrzése
-hűtőrendszer ellenőrzése
-kipufogószelep (powerszelep) tisztítása
És így tovább.
3 verseny vagy 7,5 üzemóránként az előbbieken felül:
-gyertya csere
-hengerfej takarítás
-dugó és gyűrű csere
-reed szelep (szívómembrán) csere
-váltóolaj csere
-lánccsere
És így tovább.
(Nem gépelem be a fél kézikönyvet, arra nincs türelmem.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha csak erdőbe kell gurulászni, akkor ne vegyél üzemórás krosszmotort (amit tulajdonképpen versenykörülményekre terveztek).
Van egy halom típus, ami nem igényli az ilyen gyakori karbantartást. DT125 például.
Milyen évjárathoz kellene egyébként?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Lehet 30 éves motorhoz is szerezni alkatrészt - csak lassan és drágán.
Olcsón és gyorsan az 5-15 éves, gyakori típusokhoz lehet beszerezni mindent. Ilyen szempontból (meg ugye a karbantartás tekintetében is) tényleg jobban járnál mondjuk egy enduróval, pl. Yamaha DT125.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!