Régi fapados Swiftben baleset következtében elromlott vízhőmérsséklet mérőt hogyan tudom megjavítani házilag?
Páran már az oldalon ismerhetik a történetet akik olvasták az előző kérdéseimet...
Tömören annyi az ,,újaknak", hogy múltkor egy román kisbusz egy autópályán hátulról megtolta a 94-es 1.3-as Swiftet amivel utánfutót húzattam. A kocsi és a futó saját lábán hagyta el a helyszínt, előbbivel azóta több 100 km-t megtettem, azonban kisebb hibák kezdenek felbukkani. Az egyik ilyen a vízhőmérséklet mutató. Ma elmentem vele egy városba ami 30 km-re van és a mutató alig ment fel, ha fel is ment max. negyedig és menet közben vissza ugrott. Van egy másik, 99-es 1.3-as Swiftem is, annál, 5 km után felmegy a közepéig a mutató, szerintem az az üzemi őmérséklet. Tegyük fel, hogy ennél is meg volt ez, csak a mutató nem jelezte. Ezért a szerelőt külön nem akarom zargatni, főleg karácsonykor, hol van ez az érzékelő a motorblokkon és én, kezdő autós ki tudom e cserélni?
Simán ki tudod cserélni.
A termosztátod adta meg magát.
A levegő szűrő alatt jobb oldalt lent van.
A hűtőtől egy vastag fekete cső oda megy rögtön.
Olvastam már a történetedről, ha jól emlékszem arra jutottatok hogy a vonóhorog kapott egy kicsit, de ettől semmi baja nem lehet a motorodnak.
A hőmérséklet problémádat több dolog is okozhatja.
Ha menet közben fokozatosan mozog a mutatód, tehát nem érintkezési hiba jelleggel, akkor a termosztátodat kell cserélni.
Nem ismerem a Swifteket, de gondolom azon is 2 érzékelő van, egyik az ECU-hoz, a másik a műszerfalra visszajelző. Ha ugrálva változik, akkor multiméterrel ki kell mérni hogy az érzékelő vagy a mutató rossz.
Első körben a termosztátra tippelnék, az sűrűbben romlik el.
Sajnos lett...
A rádió is kiugrott a keretből, az meg is adta magát, ki kell cserélni. Most meg lett a vízhőmérséklet.
Ha a rádió kiugrott a helyéről, akkor simán leszakadhatott a hőmérő óra lengőtekercse is!
Tapintásra meleg a motor? Mert ha igen, akkor nem termosztát hiba.
az előzőek jól tippelnek.
Kérj kölcsön valakitől egy lézeres hőmérőt, azzal tűpontosan megmérheted a motor(víz) hőmérsékletét kívülről..
ha tudnál szerezni elektromos rajzot ezekhez a típusokhoz, akkor meg tudod javítani magad is..a rajz pontosan megmutatja mi, hol van, mit működtet..
Több fórum is foglalkozik ilyennel..
mielőtt bámit szétszednél, gúgli..
az az érzésem, hogy a géped kapott rendesen..belém is csúsztak már, de elöl nem voltak ilyen gondok, csak hátúl, de ott igen...
Hát az, hogy egyáltalán gurul az is annak köszönhető, hogy a futó felfogta az ütést.
De félek én, hogy ennek még meg lesz a böjtje, ha még nem látható motorikus baj is keletkezett rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!