Milyen gyakori, hogy kamiont kézzel kell lerakodni a sofőrnek?
Úgy tudom van amikor nem szednek le targoncával (mondjuk nem sok ilyet hallok), odaadnak 1 békát neked és szedd le... Ez mennyire általános? Én úgy hallottam hogy nem túl gyakori.
Mondjuk olyanban már volt részem, hogy KÉZZEL kellett lerakodni, mert az idióták úgy rakták fel hogy levenni már nem lehetett ezeket a dobozokat, mert borultak...
Mellesleg a kézzel lerakodás nem a gyűjtőfuvarozásban gyakoriak inkább?
" A kérdező kommentje:
úgy tudom a pakolás nincs benne a sofőr munkaköri leírásában"
Van ahol benne van. Ezt jobb az elején tisztázni.
ha nem akarsz pakolni, ne legyél áru fuvarozó...
mert akkor bizony időnként pakolni fogsz akár tetszik, akár nem... már csak azért is érdemes besegíteni, mert az egyszeri raktáros bepakol neked mindent az egyik oldalra, vagy túlterheli a tengelyt... stb stb...
de járok olyan helyre is, ahová 7-800kg-os raklapokat viszek, és a debil cégnek se targoncája se gyalogkíséretűje... egy ilyenjük van:
na ott aztán kell izmozni... főleg,. hogy lejt a talaj össze vissza és amint megemeli a paraszt a 800kg-ot, abban a pillanatban billenik is ez a vacak.
nem baj a pakolás, de én mégis csak sofőr vagyok és nem rakodómunkás. Hosszú távra értem. Azok akik gyűjtőznek és raklapokat kell örökké pakolni, meg nézni hogy melyik sérült melyik nem, meg örökké békával leszedni... na az már nem tetszene ha hosszú távon ezek mennének. Meg alapból a cégek is láthatnák hogy egy targonca pik pak lepakolja az árut, a sofőr meg mire leszedni, időt takarítanának meg hogy tudjon jönni a következő.
Nem mellesleg ugye még elektromos kézitargoncát se használhatok, mert arra is külön engedély kell
akkor ajánlom a buszsofőrködést.ott nincs ilyen gond az áruval,magától fel-és leszáll.
alap hogy a rakodásnál jelen kell lenni,nézni kell hogy sértetlen-e az áru,meg van-e a darabszám.egy aldit marhára nem érdekel hogy milyen papírod van,kapsz egy kulcsot a békához meg egy rámpaszámot és lehet rakodni.és ez még a jobbik eset,pl az edekánál bonyolultabb a folyamat :)
a jelen lenni a rakodásnál és nekem rakodni 2 külön dolog. Az, hogy sértetlen-e a RAKLAP (nem az áru...) a gyűjtőfuvarozásnál szokták, mert egyfolytában raklapot kell csereberélni, és ha olyat elhozol ahol akár 1 kis hiba is van -20 euró (?) darabonként.
Az hogy maga az áru amit beraknak neked sérült, azt egyértelmű hogy figyelni kell, koordinálni hogy ne legyen tengelysúlyos és lekötözni. Ezt a sofőrnek kell minden esetben igen, de hogy te rakodj be meg ki, ez nem az ő feladata (lenne...).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!