Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Azt olvasom és azt hallom,...

Azt olvasom és azt hallom, hogy egy diesel elmegy bőven 500. 000 km felett mig a benzinesek kb 300. 000-400. 000 km ig, ezt pontosan, hogy kell érteni?

Figyelt kérdés
Lehet, hogy a diesel elmegy mondjuk 600.000 km et és vége de közbe volt turbó csere, kettőstömegű lendkerék csere és még sokmás, mig a benzines 300 ezret meg úgy megy el hogy semmi gondja nem volt(kopóalkatrészeken kivül) és 300 ezernél lenne egy nagyobb motorfelujítás akkor a beniznes is képes lenne elmenni ugyanannyit, nem ?

2015. dec. 15. 18:03
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
0%
A benzinesnek nagyobb a hengerfejnél a hőterhelése amitől sokszor 300 000 körül hengerfej tömítést kell cserélni ami sokszor nem éri már meg... A dízel alacsonyabb fordulaton üzemel, lassabban kopik, a többletlevegő miatt kisebb a hőterhelése.
2015. dec. 15. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

én 10 éves benzinesembe 290 ezer km. van kompresszióveszteség semmi, erős, 1g füstje nincs, a kipufogóba ha végighúzod az újad, semennyi korom nincs rajta, mert tiszta a kipufogó :)

Még elmegy 100 ezret az biztos

2015. dec. 15. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Ja, csak ez ugye nem törvényszerű egy dízelnél, csak tönkremehet. Egyébként az új benzinesek egyre nagyobb részében található meg ugyan úgy a kettőstömegű lendkerék, meg már a turbó. Aki ennyi ideig használ egy autót, annak bőven belefér a megspórolt üzemanyagból mondjuk egy kuplung-lendkerék csere. Ha rendszeresen le van cserélve az olaj és nincs eszetlenül hajtva, akkor a turbóval se lesz semmi gond.
2015. dec. 15. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Azért azt is tisztázzuk már,hogy a benzin meg a dízel motor sem úgy hal meg,hogy lement x kilómétert azt akkor utána másnap kész kifekszik,és a nulláról fel kell újítnai!A dízelek többet elmennek ez tény,mivel robosztusabbra vannak tervezve(nyilván most a blokkról meg a belsőségekről beszélünk,nem pedig a kiszolgáló egységekről mint befecskendezés stb)
2015. dec. 15. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Benzinesek is bírnak 300.000+ km-t, láttam hibátlan 1.4-est is 450.000 km-mel, bontatlan motorral.

De a dízelnek jobban túl vannak méretezve az alkatrészei, maga az egész blokk erősebb, hengerek, főtengely, minden, ezért is bír többet. A turbó még éppen a motor alkatrésze, de ez lehet benzinesen is, főleg ha az új autókat vesszük példának, tehát ez nem jó kifogás. A kettőstömegűnek meg köze nincs a motorhoz, az egy erőátviteli alkatrész, ami rengeteg benzinesben is van. Igaz, hogy benzinesekbn nem nagyon rommlik el, mert sokkal simábban jár, mint a dízel.

2015. dec. 15. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
1-es. ha több a levegő, több a hő is.
2015. dec. 16. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Amerikában van több olyan (benzines, normál hétköznapi) autó, amivel több millió km-t mentek. Ezekben időnként generálozzák a motort (hengerfej, gyűrűzés), de ezek viszonylag régi autók, ahol ez nem olyan nagy kaland. Olvastam egy 2006-os GMC-ről, amiben 1.5m km-ig a kopó-fogyó alkatrészeken kívül csak benzinpumpát és az injektorokat kellett cserélni - mondjuk ez valami 3.5L-es V8, biztos nem volt agyonhajtva.

A rekorder egy 1966-os Volvo, amiben több, mint 5millió km van, de ebben többször generálozva lett a motor.

2015. dec. 16. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Ez igaz, csak Amerikában még az is hozzájön a túlméretezett motorokhoz, hogy ilyen nyílegyenes autópályák szelik keresztül az egész USA-t, ahol többszáz km-t mehetsz tempomattal egyhuzamban, előzés, és kanyarodás nélkül. Így a motor kap kb 0 terhelést és mégis belekerül rengeteg km. Míg Európában mész 500 km-t, ezalatt rengeteg kigyorsítás, megállás, elindulás, előzés van, még pályákon se nagyon tudsz folyamatosan haladni, ez nagy terhelés a motornak.
2015. dec. 17. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
6-os a dízelnél több a levegő de nem használja égésre az egészet. Ergo a fel nem használt levegő (pont ezért többlet) kvázi hűti a hengert, mivel elégetlen marad. A benzinesnél ugyanez a megoldás azért nem működhet, mert gyújtásnál a lángfrontnak kell terjednie a szikrától a dugattyúig, nem a puszta hengernyomástól ég el az üzemanyag.
2015. dec. 20. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
a hengerbe szívótt, turbósnál sűrített levegő felmelegszik úgy hogy begyullad tőle a gázolaj. és nem csak az a levegő melegszik fel a sürítés hatására ami részt vesz az égésben
2015. dec. 21. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!