Azt olvasom és azt hallom, hogy egy diesel elmegy bőven
500. 000 km felett mig a benzinesek kb 300. 000-400. 000 km
ig, ezt pontosan, hogy kell érteni?
A benzinesnek nagyobb a hengerfejnél a hőterhelése amitől sokszor 300 000 körül hengerfej tömítést kell cserélni ami sokszor nem éri már meg... A dízel alacsonyabb fordulaton üzemel, lassabban kopik, a többletlevegő miatt kisebb a hőterhelése.
2015. dec. 15. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
én 10 éves benzinesembe 290 ezer km. van kompresszióveszteség semmi, erős, 1g füstje nincs, a kipufogóba ha végighúzod az újad, semennyi korom nincs rajta, mert tiszta a kipufogó :)
Még elmegy 100 ezret az biztos
2015. dec. 15. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
Ja, csak ez ugye nem törvényszerű egy dízelnél, csak tönkremehet. Egyébként az új benzinesek egyre nagyobb részében található meg ugyan úgy a kettőstömegű lendkerék, meg már a turbó. Aki ennyi ideig használ egy autót, annak bőven belefér a megspórolt üzemanyagból mondjuk egy kuplung-lendkerék csere. Ha rendszeresen le van cserélve az olaj és nincs eszetlenül hajtva, akkor a turbóval se lesz semmi gond.
2015. dec. 15. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
Azért azt is tisztázzuk már,hogy a benzin meg a dízel motor sem úgy hal meg,hogy lement x kilómétert azt akkor utána másnap kész kifekszik,és a nulláról fel kell újítnai!A dízelek többet elmennek ez tény,mivel robosztusabbra vannak tervezve(nyilván most a blokkról meg a belsőségekről beszélünk,nem pedig a kiszolgáló egységekről mint befecskendezés stb)
2015. dec. 15. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
Benzinesek is bírnak 300.000+ km-t, láttam hibátlan 1.4-est is 450.000 km-mel, bontatlan motorral.
De a dízelnek jobban túl vannak méretezve az alkatrészei, maga az egész blokk erősebb, hengerek, főtengely, minden, ezért is bír többet. A turbó még éppen a motor alkatrésze, de ez lehet benzinesen is, főleg ha az új autókat vesszük példának, tehát ez nem jó kifogás. A kettőstömegűnek meg köze nincs a motorhoz, az egy erőátviteli alkatrész, ami rengeteg benzinesben is van. Igaz, hogy benzinesekbn nem nagyon rommlik el, mert sokkal simábban jár, mint a dízel.
2015. dec. 15. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1-es. ha több a levegő, több a hő is.
2015. dec. 16. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
Amerikában van több olyan (benzines, normál hétköznapi) autó, amivel több millió km-t mentek. Ezekben időnként generálozzák a motort (hengerfej, gyűrűzés), de ezek viszonylag régi autók, ahol ez nem olyan nagy kaland. Olvastam egy 2006-os GMC-ről, amiben 1.5m km-ig a kopó-fogyó alkatrészeken kívül csak benzinpumpát és az injektorokat kellett cserélni - mondjuk ez valami 3.5L-es V8, biztos nem volt agyonhajtva.
A rekorder egy 1966-os Volvo, amiben több, mint 5millió km van, de ebben többször generálozva lett a motor.
2015. dec. 16. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
Ez igaz, csak Amerikában még az is hozzájön a túlméretezett motorokhoz, hogy ilyen nyílegyenes autópályák szelik keresztül az egész USA-t, ahol többszáz km-t mehetsz tempomattal egyhuzamban, előzés, és kanyarodás nélkül. Így a motor kap kb 0 terhelést és mégis belekerül rengeteg km. Míg Európában mész 500 km-t, ezalatt rengeteg kigyorsítás, megállás, elindulás, előzés van, még pályákon se nagyon tudsz folyamatosan haladni, ez nagy terhelés a motornak.
2015. dec. 17. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
6-os a dízelnél több a levegő de nem használja égésre az egészet. Ergo a fel nem használt levegő (pont ezért többlet) kvázi hűti a hengert, mivel elégetlen marad. A benzinesnél ugyanez a megoldás azért nem működhet, mert gyújtásnál a lángfrontnak kell terjednie a szikrától a dugattyúig, nem a puszta hengernyomástól ég el az üzemanyag.
2015. dec. 20. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
a hengerbe szívótt, turbósnál sűrített levegő felmelegszik úgy hogy begyullad tőle a gázolaj. és nem csak az a levegő melegszik fel a sürítés hatására ami részt vesz az égésben
2015. dec. 21. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: