Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi a3-ast szeretnék vásároln...

Audi a3-ast szeretnék vásárolni.1.9 tdi a kiszemelt . Igaz, hogy csak 2002-ig gyártották ezt a fajta motort? Utána csak a problémásabb pdtdi-t?

Figyelt kérdés
Tájékozódom egyelőre nem vagyok túl jártas a témában. Azt olvastam h a sima tdi motor nagyon jó a pdtdi pedig problémásabb és drágább a szervizelesen. Ettől függ, hogy milyen evjaratot vásárlok akkor.

2015. dec. 6. 23:17
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:

Én is ezt hallottam, de ilyet ne mondj, hogy problémás a pd, mert felnyársalnak itt érte. :D

Amúgy a pdtdi nagyon jó, de csak akkor, ha az OMV-nél tankolsz és ott is a drágábbik gázolajat és olajból is csak a legjobb minőség mehet bele. (pd-s gazdák mondták)

Egyébként ez már egy rossz tulajdonság, hogy nem tudsz akárhol tankolni, mert ha igen, akkor oda a pd elem, OMV kút meg nincs minden városban. :D

2015. dec. 6. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
A PDTDI is egy faék egyszerűségű motor akár a sima TDI, mindössze annyi az extra, hogy a PD elemek cseréje arányaiban eléggé drága, ezért kedvelik kevésbé. Míg megy nincs vele gond, de ha gond van akkor drága mulatság lesz, ez borítékolható.
2015. dec. 6. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:

Akármilyen normális gázolajjal elmegy a pd-is.

A pd-kre külön olajszabványa van a VW-nek, illik azt beletölteni. Persze mindenki nyakra-faccra nyomatta bele a legolcsóbb teszkós 10W40-et, aztán sírunk, hogy hulladék a PD... :D


Legendák terjednek az adagolós TDI-ről, tényleg jó meg szuper. Csak azokban már mindben van annyi km, mint égen a csillag és bizony arra is költeni kell... Pesze lehet tuningolni sufniban, bontott cuccokkal telepakolni, de akkor te sem leszel különb, mint akik teszkós olajjal járatták a PD-t..


Amúgy 2001-ig készült az A3 90 lovas és 2000-ig 110 lovas adagolós dízellel,a többi már PD.

2015. dec. 7. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
#1 ha a PD-t OMV kúton szabad csak tankolni, akkor az "új" CR rendszerű dízeleket hol? Ugyanis a CR még érzékenyebb a gázolaj minőségére mint a pd.
2015. dec. 7. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
CR rendszerű kocsikat már nem szabad tankolni,csakis garázsban ajánlott őket tartani és néha lemosni őket.
2015. dec. 7. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
El kell fogadnia minden PD meg Cr meg mittomén milyen fan nak, hogy ami tönkre mehet, tönkre is fog egyszer. Ha dízel, akkor én a sima 1.9 tdi motorra esüszöm, ami a 3-as golfban is volt. Adagolós, nincs kéttömeg..no pd, az sdi is sokat elmegy, de hajlamos a gátrepedésre az előkamrás..hm...
2015. dec. 29. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:

Tudjuk porlasztócsúcsot nem kell soha cserélni és az adagolót sem kell felújítani... de ha kell is ezek meg vannak egy marok szotyi árából :D

Nemrég olvastam egy fórumban, hogy a 90lovas TDI-ben is van kettős tömegű lendkerék 2001 után. Írtak motorkódot is, de lusta vagyok visszakeresni.

2015. dec. 29. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
G4-ben van a 90lovsaban is kettőstömegű.
2015. dec. 29. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
..Hiszed vagy sem, a csúcsok cseréje és az adagoló felújítás kb. 4-500.000 km-nél szükséges..:) Azért, mert az itthon eladott és óra szerint 200-300.000 km-t futott autóknak már mind csereérett, nem azért van, mert akkor időszerű, hanem mert már bőven megfutották a 4-5 kilót..:) Mindenből lehet sz_rt venni. Az első autóm egy MK3 volt, 1.9tdi. Édesapámtól "örököltem"..akkor óra szerint 283.000 volt benne..nos én azzal az autóval munkámból kifolyólag sikeresen megtettem 4 év alatt 150.000 km-t..ez idő alatt a fék, szilent , kipufugoó stb. szokásos dolgokon kívül a motorhoz nem nyúltam. 15-ször cseréltem olajat, NEM! ismétlem NEM magyar gázolajjal hajtottam, hanem fincsi osztrákkal..( olcsóbb, jobb..) ..435.000 km-el adtam el. Akkor az átlag fogyasztása még mindig 5.2-5.6 körül volt, a kormot csak hidegen eregette..és nem csörgött zörgött..nagyon szerettem..Egy fiatal házaspár vette meg, akik egyébként a mai napig használják- igaz, már csak a "hölgy" jár vele dolgozni a szomszéd városba , az éves futása szerintem ilyen 5.000 km . Utána jött a feketeleves..egy Passatra cseréltem, gondoltam jó kis 1.9..jöhet a PD belőle..biztos jó lesz...NEM LETT....többet költöttem arra a nyomorult autóra mint a Golfra..pedig nem egészen egy kategória..lecseréltem egy A4 Avantra....igaz, hogy kéttömegű az van, de legalább nem PD motor..eddig egész jól szuperál, még csak 52.000 km-t tettem bele én, ( 156.000-el vettem ) de eddig elégedett vagyok. A kettőstömegű hangját már 2 szer hallottam indítás után...még húzom a javítást, de tudom, hogy nem kerülhetem el. Nos ezért választanám én a SIMA 1.9 Tdi-t, ha tehetném újra..igazából már gondolkodtam azon is, hogy egy Golf 3-ból veszek egy kombit...vagy egy régi malac Passzátot...azoknál még nem volt tervezett avulás..itt már sajnos van..ízlések és pofonok. Sok szerencsét mindenesetre az autóvásárláshoz, remélem sikerül találnod valami jó! :)
2015. dec. 30. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
#9 mit kellett a motorra költeni? A pdnél sincs még elavulás, egy csúcs ha normálisan van szervizelve 500-700e km elmegy csak a tömítéseket kell cserélni és nem üres tankkal járni, hogy az AC ne haljon be és ne tegye tönkre a pdelemeket. A pd nek a gondja szinte ugyan az mint az adagolósnak: eszi a légtömegmérőt és a termosztátot.
2015. dec. 30. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!