Egy 8 vagy többhengeres motorban a főtengely egyetlen fordulata alatt minden hengerben van munkaütem?
Ha igen akkor hogyan?
-egyszerre több hengerben van munkaütem
Vagy
-egymás után gyorsan vannak a munkaütemek
Attól függ, milyen munkaciklusról van szó. Négyütemű Otto- és Diesel-motornál két főtengelyfordulat a teljes ciklus, tehát a főtengely két fordulata alatt van munkaütem minden hengerben. Nyolchengeres motornál értelemszerűen negyed fordulatonként van munkaütem.
Nagyon ritka az, hogy egyszerre több hengerben legyen munkaütem, mert utcai autóknál, motoroknál nem célszerű. GP-motoroknál viszont volt rá példa. A régi 500-asok és az új, négyütemű motoGP gépek közt is volt olyan, ahol több hengerben (általában 2-ben a 4-ből) egyszerre volt munkaütem. Ezek az ún. "big bang", "long bang" és "screamer" motorok. Meg olyan is előfordul, hogy egyszerre csak egy hengerben van munkaütem, de a munkaütemek nem egyenletesen követik egymást (Ducati Desmoseidici RR a "twin pulse" motorral).
"Egy autónál min degy hány hengeres,a főtengelynek 2-szer kell körbefordulnia ahhoz,hogy az összes hengerben végigmenjen a szívás-sűrítés-munkavégzés-kipufogás folyamat!"
Akkor a Trabantokon és a Wartburgokon valamit nagyon elb***tak az NDK-ban... :-)
(de az NSZK-ban a DKW 3=6-ot és népes családját, valamint Svédországban a SAAB Sonettet is alaposan elrontották)
Valoban elbaxttak az ndk ban mert azt a vizpumpat oda felkokanyolni az siralmas!
Na meg a hatulhutosnel a hutot hatra.....
De azert az nsu csinalt cuki 2T ket :-)
Steinberg-nek van igaza a 4ütemű motorok esetében.
Mindegy, hogy hengeres. 1 dugattyúnak két fel-le ciklust kell megcsinálnia, tehát két főtengely fordulatot, hogy meglegyen a ciklus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!