Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 8 vagy többhengeres...

Egy 8 vagy többhengeres motorban a főtengely egyetlen fordulata alatt minden hengerben van munkaütem?

Figyelt kérdés

Ha igen akkor hogyan?

-egyszerre több hengerben van munkaütem

Vagy

-egymás után gyorsan vannak a munkaütemek


2015. dec. 2. 17:17
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Attól függ, milyen munkaciklusról van szó. Négyütemű Otto- és Diesel-motornál két főtengelyfordulat a teljes ciklus, tehát a főtengely két fordulata alatt van munkaütem minden hengerben. Nyolchengeres motornál értelemszerűen negyed fordulatonként van munkaütem.

Nagyon ritka az, hogy egyszerre több hengerben legyen munkaütem, mert utcai autóknál, motoroknál nem célszerű. GP-motoroknál viszont volt rá példa. A régi 500-asok és az új, négyütemű motoGP gépek közt is volt olyan, ahol több hengerben (általában 2-ben a 4-ből) egyszerre volt munkaütem. Ezek az ún. "big bang", "long bang" és "screamer" motorok. Meg olyan is előfordul, hogy egyszerre csak egy hengerben van munkaütem, de a munkaütemek nem egyenletesen követik egymást (Ducati Desmoseidici RR a "twin pulse" motorral).

2015. dec. 2. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Nincs, egy átlagos V8-as motorban egy fordulatra 4 munkaütem jut, egyszerűbb, ha úgy képzeled el, mintha két különálló 4 hengeres motor lenne. Nagyobb motoroknál, főleg a V10-nél kicsit már komplikált a dolog.
2015. dec. 2. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Egy autónál min degy hány hengeres,a főtengelynek 2-szer kell körbefordulnia ahhoz,hogy az összes hengerben végigmenjen a szívás-sűrítés-munkavégzés-kipufogás folyamat!
2015. dec. 2. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
33%

"Egy autónál min degy hány hengeres,a főtengelynek 2-szer kell körbefordulnia ahhoz,hogy az összes hengerben végigmenjen a szívás-sűrítés-munkavégzés-kipufogás folyamat!"

Akkor a Trabantokon és a Wartburgokon valamit nagyon elb***tak az NDK-ban... :-)

(de az NSZK-ban a DKW 3=6-ot és népes családját, valamint Svédországban a SAAB Sonettet is alaposan elrontották)

2015. dec. 2. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
71%

Valoban elbaxttak az ndk ban mert azt a vizpumpat oda felkokanyolni az siralmas!

Na meg a hatulhutosnel a hutot hatra.....


De azert az nsu csinalt cuki 2T ket :-)

2015. dec. 2. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Azt hittem triviális hogy 4 ütemről beszélgetünk.....
2015. dec. 2. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
hát én arról beszélgettem
2015. dec. 2. 20:05
 8/9 anonim ***** válasza:
Még mozdonyokon használt négyütemű 16+ hengeres motorokban sincs olyan, hogy egyszerre két hengerben van munkaütem. Ott is el van sorba osztva szépen, nem a semmiért.
2015. dec. 2. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Steinberg-nek van igaza a 4ütemű motorok esetében.

Mindegy, hogy hengeres. 1 dugattyúnak két fel-le ciklust kell megcsinálnia, tehát két főtengely fordulatot, hogy meglegyen a ciklus.

2015. dec. 3. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!