Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy néhány...

Mex11 kérdése:

Miért van az, hogy néhány dízel autó motorja, szinte olyan finoman, halkan jár mint egy benzinesé?

Figyelt kérdés
És ugyanaz aziknál a típusoknál is észrevettem már. Tehát két egyforma dízel autó és az egyik hangosan járt, még a másik nagyon finoman csendben. Ezt mi határozza meg akkor? Mit csinálnak azzal amelyik finoman jár?
2015. dec. 1. 22:35
 1/5 anonim ***** válasza:

A szívó dízel különösen a régi 15-20 év vagy annál régebb autókban még hangosabb mint a turbó dízeleseké.


Én nekem turbós isuzu motoros G atsrám van és a sima szívós haver G astrája közt ég és föld a különbség hang alapján.

2015. dec. 1. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Ugyanannál a típusnál leginkább az előéletétől függ, mennyire van széthajtva, milyen állapotban van az üzemanyagrendszer és a kipufogórendszer.
2015. dec. 1. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
laci# a csendes járásúakban 2 ütemben történik a befecskendezés.van 1 elő,amikor kis mennyiségü olajat kap a motor, ennél kezdődik az égés.2.fokozatban a gázpedál állásától és motor fordulattól függ az üzem anyag mennyisége.így nem egyszerre,hirtelen robban a keverék,ha nem fokozatban ,így nem lesz detonációs égés.a régebbi motoroknál a konstrukció vagy a műszaki állapota határozta meg a motor hangját.pl. a 70-es 80-as években gyártott merciknek a motorjai újonnan is erős ,kopogó hangot adtak, kiváló, megbízható motorral,amiből mai napig is fut olyan,ami 1,5 millió km is túllépte már komolyabb motor megbontás nélkül.
2015. dec. 2. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

sima szívó dízel mazdám volt, tökéletes, kellemes, halknak tűnő motorral...aztán a kereskedő rádumált egy kiá-ra, beszámítva a mazdát..

ez egy turbódízel-motoros volt, de olyan halk volt, hogy nagyobb sebességnél is inkább a szézaj volt a jellemző..

hogy miért, mitől tudnak ilyen halk dízelt gyártani, azt nem tudom, de elképesztő némelyik márka..a baráti kör azt hitte benzines..

2015. dec. 2. 05:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
74%

Nem mindegy, hoyg az alapjárati ketyegés hangjáról beszélünk, vagy nagy sebességnél lévő motorzajról.

HA utóbbiról, akkor azon nincs min csodálkozni. A nyomaték mértéke, és a csúcsnyomaték relatav laacsony fordulatszámon való elérése miatt a dízel autók váltóáttételezése teljesen más. 130km/h-nál egy mai átlag dízel autó motorfordulatszáma 2500 körül van, míg egy ugyan olyan szívó benzinesé nem ritkán akár 3000 fölött. Értelem szerűen minél magasabb a motor fordulatszáma, annál nagyobb hanghatást kelt.

Az alapjárati ketyegésnél az injektorok, az injektálsái nyomás, (előbefecskendezés, stb.), egyébb kialakítások, áramlások, hangszigetelés és még rengeteg más paraméter játszik szerepet. Az utóbbi 15-20 évben a dízelmotorok is fejlődtek, nem is kicsit. Ennek következtében inkább halkabbá váltak a motorok, mint hangosabbá.

2015. dec. 2. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!