Miért van az, hogy néhány dízel autó motorja, szinte olyan finoman, halkan jár mint egy benzinesé?
A szívó dízel különösen a régi 15-20 év vagy annál régebb autókban még hangosabb mint a turbó dízeleseké.
Én nekem turbós isuzu motoros G atsrám van és a sima szívós haver G astrája közt ég és föld a különbség hang alapján.
sima szívó dízel mazdám volt, tökéletes, kellemes, halknak tűnő motorral...aztán a kereskedő rádumált egy kiá-ra, beszámítva a mazdát..
ez egy turbódízel-motoros volt, de olyan halk volt, hogy nagyobb sebességnél is inkább a szézaj volt a jellemző..
hogy miért, mitől tudnak ilyen halk dízelt gyártani, azt nem tudom, de elképesztő némelyik márka..a baráti kör azt hitte benzines..
Nem mindegy, hoyg az alapjárati ketyegés hangjáról beszélünk, vagy nagy sebességnél lévő motorzajról.
HA utóbbiról, akkor azon nincs min csodálkozni. A nyomaték mértéke, és a csúcsnyomaték relatav laacsony fordulatszámon való elérése miatt a dízel autók váltóáttételezése teljesen más. 130km/h-nál egy mai átlag dízel autó motorfordulatszáma 2500 körül van, míg egy ugyan olyan szívó benzinesé nem ritkán akár 3000 fölött. Értelem szerűen minél magasabb a motor fordulatszáma, annál nagyobb hanghatást kelt.
Az alapjárati ketyegésnél az injektorok, az injektálsái nyomás, (előbefecskendezés, stb.), egyébb kialakítások, áramlások, hangszigetelés és még rengeteg más paraméter játszik szerepet. Az utóbbi 15-20 évben a dízelmotorok is fejlődtek, nem is kicsit. Ennek következtében inkább halkabbá váltak a motorok, mint hangosabbá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!