Előgyújtás beállítás lehet?
Adott egy 2001-es, első generációs Ford Focus 1.4 benzinmotorral, 5 fokozatú manuális váltóval, 190 000 kilométerrel.
Kb. 1 éve van meg, hibamentes, viszont van (volt) egy dolog, amire mindenki mást mondott, megoldás azóta sincs.
Pár hónap után figyeltem fel rá, hogy csörög az autó, de csak sok idő után jött ki, amikor már üzemmeleg volt, és mentem vele egy huzamban kb. 7-8 kilométert. Ezért nem is zavart, az autórádió elnyomta.
Ahogy telt az idő, a hang egyre erősebb lett, nyáron pedig már nagyon hamar (pár perc után) jelentkezett, és egy idő után nagyon hallható volt (fordulatszámtól függően hol hangosabban, hol halkabban). Utánaolvastam, az előgyújtás helytelen beállítását találtam sok oldalon, ezért szervizbe vittem, ahol mondtam nekik, hogy nézzenek rá. Teljesen hülyének néztek, ki is röhögtek, mondván, hogy az előgyújtást réges régen számítógép vezérli, nem lehet módosítani. Ezután (mivel ugye semmit nem csináltak a problémával, holott emiatt vittem..) írtam a Ford márkaszervíznek. Ugyanezt a választ kaptam, lehetetlen. Elvittem hozzájuk, jött velem egy kört a szervizes, majd aztmondta, a kuplung kezd elhasználódni, az zörög, majd ha zavar, cseréltessem. Van egy ismerősünk, autószerelő, ő is jött egy kört, aztmondta, hogy előgyújtás, biztos benne.
Na most eközben voltam lent a Balatonon az autóval, az út után pár hétig teljesen eltűnt a csörgés, majd visszajött. Mindvégig OMV MaxxMotion 95-öst tankoltam egy nagyon forgalmas kúton a fővárosban (ahol lakom).
2 hónapja a MOL-nál tankoltam (le kellett vásárolnom anyukám pontjait) az EVO NEO 100-as benzint, és azóta teljesen megszűnt a csörgés, egyáltalán nem volt, és hosszú utak alatt sem keződik el egy villanásnyit sem. Azóta ott tankolok, ugyanazt a 100-as benzint (mást nem igazán merek érthető módon). Feltűnően könnyebben indul azóta, egy pillanat alatt (0 fokban is), előtte nyáron is volt, hogy nehezen indult, és fura hangokat adott, sőt, volt hogy elsőre nem indult be, bár ez csak egyszer. Az alapjárat is stabilabb, előtte ingadozott, de csak kis mértékben.
Hozzátenném, hogy a Balatonon, a visszaút előtt szintén a MOL kúton tankoltam egy fél tank sima 95-öst. Ezután ugye szintén hetekig hangtalan volt.
Lehetséges, hogy az autó valamilyen oknál fogva a magasabb oktánszámút tudja csak kezelni normálisan? Esetleg probléma van az itteni OMV kút MaxxMotion-ével? Remélem valakinek van ötlete, előre is köszönöm.
Ahogy olvastam, a 95-nek tökéletesnek kellene lennie, mert elvileg pl. az Egyesült Államokban még alacsonyabb is az oktánszám.
A gyújtás nem állítható, ezt jobb ha tudod. Kérdéseim a következők:
Lett e már a hengerfej levéve és síkköszörülve?
Jelentős-e a motor olajfogyasztása?
A gyárilag előírt gyújtógyertya van-e a motorban?
Az megbízható forrásból származik-e?
Van-e a szívórendszerben olyan csappantyú ami változtatja a beszívott levegő útját?
95-ös benzin van-e előírva?
Egyelőre ennyi.
Az oké, hogy a motorvezérlő vezérli a gyújtásidőt, de sok sok szenzor értékéből.
Lehet valami rossz.
(pl. kopogásérzékelő, hőfok érzékelő, kisebb az üzemanyag nyomás, stb.)
Keresd meg Novoth Tibit (novothauto) és biztos megcsinálja, ha rossz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!