Neves autó gyártók új autóknál, miért engedélyeznek 0,8L/1000km-es olaj fogasztást? Ez jó reklám nekik?
Figyelt kérdés
2015. nov. 29. 08:15
11/16 anonim válasza:
Ez csak egy elméleti maximum, a gyár levédi magát, ő szólt...
Sokan vannak aki semmit nem értenek az autóhoz és addig mennek, míg be nem áll a motor, mert nem cserélnek benne olajat évekig. Ez szélsőséges eset, de volt már rá példa, szerelők tudnak ilyen és hasonló sztorikat.
Amellett nagyon használat függő a dolog, főleg egy kihegyezett pörgősebb motornál.
12/16 A kérdező kommentje:
toyota land cruiser terepjáró gari után még 56715km-ig bírta olajcsere nélkül(olaj szint rendben)mert kellett a vállalkozáshoz utána megfagyott.bontóba havertól 150 rugó a motor.én dobtam össze.ez a szélsőség.
2015. nov. 29. 17:52
13/16 cselez válasza:
Teljesen jogos a felháborodás! gyűrűtörés esetén előfordulhat, hogy egyetlen henger pusztítja el a 0,8 l olajmennyiséget, ennek pedig már az égéstérben koromlerakódás formájában jelentkeznie kell, úgymint a gyújtógyertyán is. Ha ez szav.időn belül történik és a márkaképviselet a megengedett olajfogy. értékre hivatkozva elutasítja a javítást, azonnal független műszaki szakértőhöz valamint a fogyasztóvédelemhez kell fordulni, a járulékos költségeket pedig a márkaképviselet köteles megfizetni. Ha a javítás időtartama 60 napon túl elhúzódik köteles egy teljesen új autót adni a tulajnak, nemcsak a garancia időtartamán belül, hanem a fődarabokra vonatkozó szavatosság lejártáig.
14/16 A kérdező kommentje:
1-2-7-11 válaszai ok, az 5-ösnek a 9-es komment,de akkor is én buktam 8-asnak pedig a számolásával nincs baj,csak azt nem vette figyelembe,hogy a motor olaj nem olyan tökéletesen ég mint a 2t olaj,és még nem találtak fel olyan motort ami nem eszi az olajat.az elfogyasztott olaj helyére üza kerül ami hígítja.ez az egyik ok amiért cserélni kell.
2015. nov. 29. 20:32
15/16 cselez válasza:
A motor fődarab, tehát ha bizonyíthatóan gyűrűtörés okozza az olajfogyasztást (amit ebben az esetben egyszerű bebizonyítani) a reklamáció jogos és nagyon fontos, hogy a javítás időtartamát attól a pillanattól kezdve kell számolni, mikor az ügyfél a töblet olajfogyasztást legelöször jelezte a szerviznél (munkalap, számla stb. bizonyíték). Tehát minél többször hajtják el különböző magyarázatokkal javítás nélkül annál inkább vágják maguk alatt a fát, mert 60-nap és csere. Vitának itt helye nincs!
16/16 cselez válasza:
A kétütemű és a négyütemű motorokban zajló égési folyamatok nagyban különböznek egymástól. Nem csak a benzin olajtartalma okozza a kétütemű magasabb emisszióját, hanem a kedvezőtlen öblítés miatt az égéstérben maradó kipufogógáz. Nem célszerű emiatt összehasonlítani füstölés szempontjából a kettőt, úgymint ahogyan a kétütemű és a négyütemű motorolaj égéséből megmaradó füstgáz is teljesen más, hiszen az egyiknél az elkészítés során pont az a cél, hogy elégjen, a másiknál pedig pont az, hogy ne égjen el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!