Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az olajokból miért ajánlanak...

Az olajokból miért ajánlanak autószerelők más-más, 0w,5w,10w.15w olajakat? Melyik a jobb szerintetek?

Figyelt kérdés
2015. nov. 28. 12:51
1 2 3
 11/21 Beviz Elek ***** válasza:

Az olaj hol és milyen hézagokat kell kitöltsön? Ez nem gitt és javítófesték.


Ha 15w-s olajat öntesz a motorba az beleragad a hengerek falában lévő karcokba, nő a kompresszió és +15% teljesítmény várható? Ne verjétek már át csórikámat.


Az első szám minél kisebb annál jobb, de egy régebbiben nem kőtelező 0w legyen, 5w is jó. A második szám legyen gyári előírás vagy pedig vékonyabb.


Az olaj hűt és ken, nem pedig tömít. Ahova bejut a 10w40 kenni, oda a hígabb is be fog!


Ha hígabbra váltasz, az esetlegesen meglévő kopások miatt kicsit jobban fogja csipegetni az olajat, tehát ellenőrizni, utántölteni kell. Aki emiatt használ sűrűbbet, az olaj miatt gyorsabban megy tönkre a motor.

2015. nov. 28. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
kedves ostoba előző, az olaj tömít is...
2015. nov. 28. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
Az elég baj, mikor az olaj már tömít.
2015. nov. 28. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
Ha nem tömít a vastag olaj, akkor a kopott motor miért csipegeti a vékonyat, és miért nem a vastagot?
2015. nov. 28. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:
10es már megint tanultam valamit.azt hogy a sűrű olaj jobban tőmít,több marad a hengerfalon,de az akkor miért nem ég el, miért fogyaszt kevesebbet mikor melegen,olajcserekor majdnem mind olyan mint a víz
2015. nov. 28. 20:25
 16/21 A kérdező kommentje:
meg világosodtam .akkor tegyek bele mol hőálló zsírt mert az sűrű és kevesebbet eszik belőle.
2015. nov. 28. 22:21
 17/21 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Jó esetben nem tömít az olaj. Van a motorban rengeteg tömítés, szimmering, nem a motorolaj feladata.


Az olaj a motoralkatrészeket hűti (csapágyak, stb), ehhez híg olaj kell, hiszen minél sűrűbb annál lassabb a folyása.

Másik feladata a kenés. A kopó mozgó-forgó alkatrészekre rákerül és ezzel csökkenti a kopást. Ha jó híg, akkor könnyebben eljut mindenhová, jobban ken.


Az első szám azt jelenti hogy hidegen mennyire sűrű, de nem létezik tökéletes olaj, mindegyik TÚL SŰRŰ hidegen. A mínuszokban olyan mint a méz, nem is ken indítás után.

A második szám az hogy melegen milyen sűrű, a gyárnak van egy előírása pl xw40, de ettől eltérhetsz (pl 0w30, ez hígabb és jobb). Az, hogy 0w40, 5w40, 10w40 melegen mindegy, ugyan olyan sűrűségű, de ugye hidegen a 0w a jobb (de ez sem elég jó)


Kopott motorokhoz az okosok ajánlják a sűrűbb olajokat, azt kevésbé csipegeti, na meg olcsóbb is. Valóban kevesebbet eszik belőle, de ez csak látszatmegoldás, a motort jobban kopatják vele (hidegen a 10w és 15w miatt) tehát a lassan kopó motornak adunk egy kegyelemdöfést.


A motor illesztései nem tökéletesek hidegindításnál, előfordulhat egy kis olajfogyás, de inkább utánatöltök egy kicsit, minthogy a mézszerű anyag ne tudjon eljutni mindenhová és emiatt gyorsabban kopjon. Ha a tömítés lenne a fontos, akkor sűrű anyagot gyártanának a cégek ;)


(Olajcsere során nézd meg a leengedett forró olajat. Olyan kellene legyen -30 és +100fok között, mindjárt linkelek egyet az állatok által ajánlott "tömítőpasztásból")

2015. nov. 28. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 Beviz Elek ***** válasza:
2015. nov. 28. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 A kérdező kommentje:
meg az tényleg jobban tömít!
2015. nov. 28. 22:30
 20/21 A kérdező kommentje:
köszönöm Beviz Elek a kifogástalan válaszodat és azokét is akik a 0w-5w olajat ajánlották.a többi macska jancsinak annyit,hogy a kocsmában szoktak ilyen idióta tanácsokat osztogatni az atom tudományokhoz is értő mekk mesterek.a 20w-40-es botondot is ajánlottak , ami már ragasztónak is jó.a vastag olaj pont a sima felületeknél nem tudja ellátni a kenést hidegen,mert oda nem tud betapadni megfelelően,ezért húzza könnyen le a dugattyú gyűrű.melegen nincs külömbség. van folyadék súrlódás is ami a sűrnűél nagyobb.inkább csipegessen mint vastag olaj,ami előbbre hozza a motor generált. a szintetikus jobban is tapad a kenendő felületekre, ezért is nagyobb az olajfogyasztás mint a 10w ásványinál.a motorban nem az olajnak kell tömíteni,viszont kiválóan kell kennie.Elek, ilyen írásokért mint a tied, leszoktak pontozni.
2015. nov. 29. 11:18
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!