Az olajokból miért ajánlanak autószerelők más-más, 0w,5w,10w.15w olajakat? Melyik a jobb szerintetek?
Az olaj hol és milyen hézagokat kell kitöltsön? Ez nem gitt és javítófesték.
Ha 15w-s olajat öntesz a motorba az beleragad a hengerek falában lévő karcokba, nő a kompresszió és +15% teljesítmény várható? Ne verjétek már át csórikámat.
Az első szám minél kisebb annál jobb, de egy régebbiben nem kőtelező 0w legyen, 5w is jó. A második szám legyen gyári előírás vagy pedig vékonyabb.
Az olaj hűt és ken, nem pedig tömít. Ahova bejut a 10w40 kenni, oda a hígabb is be fog!
Ha hígabbra váltasz, az esetlegesen meglévő kopások miatt kicsit jobban fogja csipegetni az olajat, tehát ellenőrizni, utántölteni kell. Aki emiatt használ sűrűbbet, az olaj miatt gyorsabban megy tönkre a motor.
Jó esetben nem tömít az olaj. Van a motorban rengeteg tömítés, szimmering, nem a motorolaj feladata.
Az olaj a motoralkatrészeket hűti (csapágyak, stb), ehhez híg olaj kell, hiszen minél sűrűbb annál lassabb a folyása.
Másik feladata a kenés. A kopó mozgó-forgó alkatrészekre rákerül és ezzel csökkenti a kopást. Ha jó híg, akkor könnyebben eljut mindenhová, jobban ken.
Az első szám azt jelenti hogy hidegen mennyire sűrű, de nem létezik tökéletes olaj, mindegyik TÚL SŰRŰ hidegen. A mínuszokban olyan mint a méz, nem is ken indítás után.
A második szám az hogy melegen milyen sűrű, a gyárnak van egy előírása pl xw40, de ettől eltérhetsz (pl 0w30, ez hígabb és jobb). Az, hogy 0w40, 5w40, 10w40 melegen mindegy, ugyan olyan sűrűségű, de ugye hidegen a 0w a jobb (de ez sem elég jó)
Kopott motorokhoz az okosok ajánlják a sűrűbb olajokat, azt kevésbé csipegeti, na meg olcsóbb is. Valóban kevesebbet eszik belőle, de ez csak látszatmegoldás, a motort jobban kopatják vele (hidegen a 10w és 15w miatt) tehát a lassan kopó motornak adunk egy kegyelemdöfést.
A motor illesztései nem tökéletesek hidegindításnál, előfordulhat egy kis olajfogyás, de inkább utánatöltök egy kicsit, minthogy a mézszerű anyag ne tudjon eljutni mindenhová és emiatt gyorsabban kopjon. Ha a tömítés lenne a fontos, akkor sűrű anyagot gyártanának a cégek ;)
(Olajcsere során nézd meg a leengedett forró olajat. Olyan kellene legyen -30 és +100fok között, mindjárt linkelek egyet az állatok által ajánlott "tömítőpasztásból")
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!