Menthető szerintetek még ez a sárvédőív?
Van egy 2000-es, 1.4-es Ford Focusom. A hátsó sárvédőívek eléggé rozsdásodnak, ahogy a képeken is látszik. A kérdésem, hogy menthetőek-e még, ha lecsiszolom, gittelem, majd csiszolás után lefújom?
Itt vannak a képek:
Ezt csak akkor tudod tartósra/normálisra megcsinálni ha teljesen kicsiszolod belőle a rozsdát!Másképpen hiába gitteled meg fested le,egy kis idő után megint igy kirügyezik meg ledobja magáról a gittet!
Viszont ahogy elnézem ezt a lemezt,ha elkezded csiszolni tuti lyukadni fog.......tehát menthetetlen!
Szia!
Köszönöm a válaszod! Akkor jobban járok, ha veszek egy új javítóívet? Láttam, hogy van ilyen, csak azt nem értem, hogy lehet felrakni, mert nekem egyben van az ív, meg a fölötte lévő rész.
Ezt nem igazán tudod szépen megcsinálni, elég ragyás. Csiszolás, rozsdaátalakító, stb, ideiglenesen segít, de sokat ne várj.
Kicsit még gyűjtögess, lesz meglepi mikor ívcsere idején lekapjátok a műanyagburkolatot, ott is látszik hogy kivirágzott, alatta rosszabb lesz.
2 dolgot tehetsz annak függvényében hogy mennyire szereted.
Vagy megcsináltatod, az viszont nem fillérekben mérhető (ív, küszöbök hegesztése, festése), ajtót esetleg találhatsz egy szebb bontottat. Na meg nem tudni hogy ezen kívül milyen teendők vannak, hol rozsdázik stb.
Vagy így hagyod, majd ha széthullok gombokért eladod és veszel másikat, pár évet gyűjtögetsz.
Annyival nem fog többet érni mint amennyit ráköltesz a javításra, neked kell kiszámolnod hogy mivel jársz jobban.
Azért mielőtt elvinnéd lakatoshoz, egy sarokcsiszolóval próbáld meg kicsiszolni a rozsdát. Ha nem lyukad ki, akkor még van esély pár évre rendbe tenni. Fémtisztára kell csiszolni, utána rozsdamarózni, száradás követően ismét csiszolni, cinkkromátos alapozóval lefesteni, karosszéria tömítő pasztával kikenni ahol kell és lehet festeni. Festés előtt érdemes festhető, ecsetelhető tömítőpasztával, vagy rücsivel lekezelni a kerék felé néző peremet, a kőfelverődések ellen. Festés és száradás után belülről ki kell fújni viaszos üregvédővel és kész.
A kerékjárati ív cseréjénél kivágják az ívet, beszabják, peremezik az újat és fűzőhegesztéssel behegesztik.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!