Automata vagy manualis?
Ahogy érzed.
De vicces reflexeket rögzít az automata, egyszer pár hónapig dolgoztam automata autóval, aztán visszaültem a sajátomba, gond nélkül kitolattam, aztán hátramenetből még tovább lefelé akartam húzni a váltót, D-be. :D Ha párhuzamosan használod a kettőt, biztos helyén lehet kezelni őket, de egyiket sem lenne szabad elfelejteni. És legyünk őszinték, automatát sokkal könnyebb vezetni (mikor néha éjszaka kellett álmosan vezetni, örültem, hogy csak a gázt kell nyomni).
"Sokan mondjak,hogy nehogy" :-)
USA-ban eszerint nem tudnak vezetni mert a szgk kb 90%-a automata.
Döntsd el, hogy "sokan" vagy te határozol ebben a kérdésben!
Hülyeség. Ma már inkább macsó duma ez a kézi váltó az isten című. Vannak már nagyon fejlett automaták is amik nem lusták nem zabálják a teljesítmény és nem fogyaszt velük többet az autó. Egyetlen vitathatatlan hátrányuk hogy többe kerülnek az automata kocsik mint a kézi váltósok, néhány modell esetében fél millió Ft is lehet a különbség. Szóval ha elégedett vagy a jelenlegi automatával akkor ne cseréld kézi váltósra, ha anyagi szempontból nem muszáj meghoznod egy ilyen döntést.
Én elvagyok a kézi váltóval mert ezt tudtam (akartam) megfizetni és eddig nem vezettem még olyan automatát ami minden tekintetben meggyőzött volna. A kézi váltó kevés karbantartást kér és nagyon hosszú az élettartama. Néha azért már jól jönne az automata kényelme, de talán majd akkor ha idős(ebb) leszek.
"Sokan mondjak,hogy nehogy mar egesz eletembe automatat vezessek mert automatat vezetni nem jelenti azt hogy tudok vezetni" - az ilyen véleményekre én nem sokat adnék (kb. semmit).
Az, hogy valaki tudja kezelni a sebességváltót, nem azt jelenti, hogy tud vezetni, aki meg automatát vezet, s nem kell sebességet kapcsolgatni kuplungozni, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem tudná azt megtenni, ha szükség lenne rá.
Nincs értelme a manuális pro automata vitának, ne a mások véleménye döntse már el, hogy nekem, neked, neki mi tetszik...
Valóban az automata váltó ad egyfajta kényelmet vagy luxust, de szerintem semmivel sem kevesebb, mint egy manuális. Nehogy már az jobban tudjon vezetni, aki manuális autót vezet. Azért a valóság nem ezt tükrözi.
Kedvencem, amikor az emberek parkoláskor, vagy kiparkoláskor brutál gáz, minimális kuplung kombóval akarnak közlekedni. :D Ennyit a manuális és a profizmus dologról.
Ha már megtanultad rendesen kezelni a kéziváltóst, akkor azt nem felejted el soha, olyan ez mint a biciklizés.
És az automata bizony mindenben jobb, főleg ezek az újak: gyorsabbak, okosabbak, és a kényelemről ne is beszéljünk.
Persze, hogy kényelmesebb, de amikor megkapod a 400 ezres szervizszámlát, akkor nem fogtok annyira örülni. A tiptronicok szeretnek "elromlani".
Én meg úgy vagyok vele, hogy helyettem ne váltson senki, és a kézi váltók amúgy is sokkal tartósabbak. Ha mondjuk gyorsítani szeretnék, de előtte tartok egy sebességet, akkor nem váltom el, de az automata igen, ezért gyorsításkor megint visszavált. Az össze-vissza váltogatás meg egyik fajta váltónak sem tesz jót, csak az egyik típust tudod szabályozni.
Nekünk egy D Corsa van, ami easytronicos, én nem szeretem. Sokkal szívesebben vezetem a kézi váltós VW-emet.
De ez csak az én véleményem, tiszteletben tartom másét is, ezért nem kell lepontozni senkit. Arra akarok rávilágítani, hogy egyik sem jobb a másiknál, ez egyéni preferencia kérdése. Max az élettartam különbözik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!