A német prémium márkák közül a Mercédesznek van a legnagyobb precizitása?
Egy autószerelő mondta nekem, hogy a német autók közül a Merci a legjobb, legmegbízhatóbb az Audi a nyomába sem ér, és a BMW-nél is jobb.
Dízelfronton is, a CDI motorok sokkal jobbak, mint a Volkswagen konszern által gyártott PD TDI motorok.
De, jól megnézve, igaza is van.
A Mercinek van a legszéleskörűbb modellpalettája.A másik két német márka is, jobban őket másolja.
Illetve, elég nagy múlttal rendelkező márka.
Az öreg Merciknek is olyan kultusza van Európában, mint az USA-ban a régi 70-es években gyártott izomautóknak.
Ilyen kultusza az Audi-nak nincsen, a BMW-nek van, de nem olyan jelentős, mint a Mercinek.
A 20-30 évvel ezelőtti modelleknél mindenképp a Merci volt a legminőségibb, mára ez már nem feltétlenül igaz.
De tévedés lenne azt gondolni, hogy konkurensek nőttek fel a Mercedeshez! Inkább a Merci alkalmazkodott a fogyasztói társadalom igényeihez...
Egyébként az biztos, hogy a Mercedes minden kategóriában (a kis személyautótól a kamionig) tud kimagaslót nyújtani, míg a többi nem.
Objektívan talán így lehetne jellemezni ezt a dolgot.
Egyébként a másolásról annyit, hogy számos olyan technikai újítás fűződik a Mercedeshez amit már minden gyártó átvett. Pl. az ABS ami már a 80-as években az alapfelszereltség (!) része volt egyes típusoknál.
Ilyet nem fog elérni soha, sem az Audi sem a BMW...
31-es
Ez igaz, de vehetjük úgy is a dolgot, hogy tulajdonképpen Mercedes volt a világ legelső autója is, és azóta mindig, de mindig a legjobbak közé tartozott. És azért a 2013-mas S-klass Mercedessel durván odapörkölt a Merci mindenkinek, a világ szája tátva maradt tőle. Az új 7-es BMW is csak másolata az S-klassnak. Tehát elmondható, hogy a Merci most is Merci, és ezt úgy ismerem be, hogy elfogult Audi párti vagyok.
Presztizs és minőség két külön dolog. Ha szigorúan nézzük és csak a 3 márkát vesszük akkor Merci-BMW-Audi lenne a sorrend, tehát itt az S, a 7-es és az A8-at nézve.
Ellenben, ha a márkákhoz kapcsolódóakat nézzük, akkor az biztos, hogy a BMW-hez csatlakozó Rolls-Royce van elől, mögötte valszeg a Bentley, de azt nehezebb megítélni, mivel ugye az úrias stílus mellett a sportos felé mennek inkább, a Maybach esetében meg nem tudom mi lehetett a baj, de valamiért eléggé hátrányba került, pedig ez szintén inkább azt a stílust akarja képviselni mint az RR.
Na meg RR-nek ott a hírneve is, azért az sem mellékes, hogy amióta létezik az autóipar csúcsát jelenti ha kényelemről és presztizsről van szó, legalábbis mindenkinek ez jut róla eszébe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!