Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyrobogóra sportkipufogót?

Nagyrobogóra sportkipufogót?

Figyelt kérdés

Megosztó téma, ezért kérek mindenkit, hogy tartózkodjon a felesleges megjegyzésektől, ne nyélből rajtam vezesse le a szomszédgyerek herélt dobos 50-ese által okozott sérelmeket. Köszönöm.


Az én érvem a sportdob mellett faék egyszerűségű: imádom az egyhengeres kalapálását, de ezt a gyári dob nemigazán hagyja kiteljesedni. Természetesen hangtompítóval használnám. Giannelli, LeoVince vonalon nézelődöm, a kérdés csupán az, hogy mivel jár a gyári kipufogó lecserélése? Olvasni mindenfélét karbi utánállításról, vékonyabb légszűrőről, a megváltozott termikus tényezők miatti hengersérülésről, stb.

Mi ebből az igaz? Ha egy rávaló, tehát gyártó által erre a robeszra (2006-os, Piaggio blokkos Sportcity 125) ajánlott sportdobot néhány mozdulattal rászerketyálok, akkor is rághatom a szerelőm fülét, hogy állítsa hozzá a karbit és hasonlók? Vagy ez csak akkor érvényes, ha nem kifejezetten erre a típusra tenyésztett kipuffról van szó?



2015. nov. 19. 12:53
 1/2 anonim ***** válasza:

Itt az első kérdés, hogy megéri-e?

Nekem volt egy karburátoros motorom, amire én készíttettem a dobokat (pénz). Annál a blokknál jelentős fojtás volt a gyári rendszer, ami úgy derült ki, hogy a próbakörön gázadásra durván betorpant, stb.: megnőtt a légáteresztés, de a fúvókakeresztmetszet maradt, tehát elszegényedett a keverék.

Utána lett állíttatva (pénz), onnantól jól működött, de ez kb. 0,5-1 liter plusz benzint jelentett 100km-en (pénz).

Ha tehát összeadom mai fejjel a dolgot, amit hangra költök, nem motorozásra, sőt, az elől veszem el, akkor nem teszem meg. Ezt úgy mondom, hogy problémám nem volt emiatt, a megbízhatóság nem változott, de, ha még e téren is volna kockázata, végképp kihagynám.


Termikus probléma akkor lehet szerintem, ha az egyébként megfelelő keveréknél (benzin-levegő) is akkora a többletteljesítmény, hogy nem tud vele a gyári hűtés megbírkózni. Rossz keverékkel (szegény), fel lehet egészségtelenre tornászni pl. az égéstérrel találkozó alkatrészek hőfokát, de ennek észrevehető, pl. teljesítményleadási tünetei is lesznek.

(a fentiek mind szvsz)

2015. nov. 19. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Kösz a véleményt! Igen, az anyagi oldala az gáz. Igazából elég elhatározottnak tűnhetek a kérdésből, azért holnap nem rohanok megvenni. Majd mérlegelek, csak előbb derüljön ki az összes buktató, addig nehéz.
2015. nov. 19. 15:38

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!