Fordítva kötöttem be az akkumulátort az autóba (volvo s80 2000évj) és azóta semmi elektromos rendszer nem működik. Mit tehettem tönkre?
Kedves szakártók!
Nem a pozitív testelést jelenti a fordított akku, hanem egy jobbos helyett balos akkunálpont fordítva jönnek ki a megfelelő helyre a csatlakozások.
Kérdező:
Szerintem a diódahíd ment át zárlatba. Totálisan. Az sem lesz olcsó.
Kösd le a generátorról a pozitív kábelt. Ha nem tudod melyik az, köss le mindent. Szigeteld le őket. Tedd be az akkut jól. Ha a műszerfal feléled, lámpák működnek, és még a motor is indul, akkor valami hihetetlen nagy szerencséd volt.
Ha nem, de a saru sem forrósodik, lehet keresgélni a kiégett biztiket.
Ha azok megvannak, lehet felfedezni a tönkrement rendszereket.
Ideális esetben csak generátor diórahíd és fesszabályzó csere. Legrosszabb esetben minden csere, amiben szilicium van, gyakorlatilag gazdasági totálkár.
A mai napon sikerült életre keltenem az elektronikát, legalábbis a műszetfal világítás, központizár, ablakok működnek.
Észrevettem, hogy az önindító behúzóján lévő kábel zárlatol. Sajnos lekötés közben töből sikerült a csavart kitörnöm, de gyanítom ez azért történhetett mert a zárlattól szétégett a csavart befogó műanyag. Na onnantól, hogy ez a csavar kitört nem melegszik a kábel és visszajött az eleltromosság. Indítókulcs teljes elforgatása közben az önindító próbálná tenni a dolgát (kattan az indításra), de ugye ez a behúzó nélkül nem fog menni... Holnap folytatom hátha mellém áll a szerencse ezzel az autóval kapcsolatban....
Köszönöm az eddigi tanácsokat és ha van valakinek valami jó gondolata a további lépésekről várom a hozzászólásokat. Sajnos itt az Usa-ban nem túl sok a volvós,tehát senkit nem tudok kérdezni :(
Hm..... A közeli szervizek is a you tube-t használják. Ahol meg igazi a szakértelem nem adnak tanácsot :)
De azert ma sikerült elindítanom az autót...
Most már csak töltésem nincs, de gondolom ez megoldható egy generátor cserével.
Elég csak a diódahidat meg a fesszabályzót.
De lehet hogy egy bontott generátor olcsóbb, ezt meg elrakod tartalék mechanikának (gondolom csapágy és tekercs jó maradt.
Nagy mákod volt, olcsón megúsztad.
Diódahíd és fesz. szabályzó csere valóban megoldotta a problémát. Remélem legközelebb figyelmesebb leszek....
Köszönöm a tanácsokat
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!