Ha az autóban 100w-os a h4-es halogen izzó, nem terhelődik nagyon az elektromos rendszer?
A H4-es izzó szabványos teljesítménye 60/55 W, ahol 60 W-os a tompított és 55 W-os a távolsági izzószál (és majd mindjárt jön valaki, aki elmagyarázza, hogy ez pont fordítva van). A "100 W-os" H4-es általában kétféle izzót jelöl: vagy a 100/80-as, 100/90-es változatot, ahol a tompított tud 100 W-ot, vagy a 140/100-as disznóperzselőt, ahol a távolságira jut 100 W.
Mindkét esetben arról van szó, hogy az izzószál teljesítménye kb. duplája a tervezettnek, ezért jóval több áramot vesz fel, mint kellene. Az elektromos rendszer pedig ezt nem díjazza. A vezetékek még csak-csak bírják, azokban van tartalék, de a kapcsolók, csatlakozók néha besokallnak. Ha nem relézett a fényváltó kapcsoló, akkor az fog beégni, egyébként pedig a vezetékszakaszokat összekötő csatlakozók adják meg magukat.
Viszont nem csak az elektromos rendszer nem szereti a nagyobb izzókat: a műanyag tükrös lámpák tükre is bemattulhat a nagyobb hőtől, illetve a műanyagbura is gyorsabban öregszik. Az üvegburás fényszórók burája pedig túlmelegszik, aztán pocsolyába hajtva hajlamos elrepedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!