Fordítva kötöttem be az akkumulátort az autóba (volvo s80 2000évj) és azóta semmi elektromos rendszer nem működik. Mit tehettem tönkre?
Jó kérdés.
Hogy meddig terjedhet a hiba, az nagyjából csak a szerencséd kérdése: el kell kezdeni szisztematikusan végigkövetni a vezetékeket. Ha nincs szerencséd, akkor a relék-generátor-feszszab is tönkremehetett.
Az akksi egyébként jó? Mert ha az megadta magát, akkor ugye rögtön nem lesz se kép, se hang - én elsőre arra mérnék rá.
Először is az aksit (zárlat).
utána a biztosítéktáblával kezdeném...
Valamelyik főbiztosíték tuti cserés lesz. Ezek az akkumulátor közelében, egy fekete fedél alatt szoktak lenni.
Ha a főbiztosíték cseréje megvolt, feltétlen ellenőrizd minden elektromos fogyasztó megfelelő működését, különös tekintettel az elektronikus eszközökre.
Fordított polaritással ugyanis a motorvezérlőt, a generátort, a gyújtásvégfokot, a gyújtásjeladót is könnyedén és gyorsan tönkre lehet tenni még olyan rövid idő alatt is, amíg a biztosíték kiolvad.
Aztán tessék már elmesélni, hogyan sikerült a két kábelt fölcserélni?
Mert hogy:
-különböző átmérőjű az akku két kivezetése...
(tehát az egyiken lötyögne a saru, a másikra pedig rá sem megy)
-eredetileg más a két kábel hossza...
(gyakorlatilag nem ér el odáig)
-más az akkucsonk alátét színe...
(piros v.s. kék/fekete)
Szóval hogy sikerült ilyen figyelmetlenek lenni? :(
Nem az volt a kérdés, hogy milyen polaritású az akku, hanem az, hogy miért kell a pozitív csonkra a negatív kábelt föltenni? ;)
/nem fontos, de a fordított polaritásról csak annyit, hogy az 50'-es évek óta nem nagyon találsz pozitív testelésű autót a világon/
ha a már jól bekötött aksinál erős melegedést észlesz, akkor a fordított bekötésnél valami összeéghetett...
én azt tenném, hogy a létező összes biztit kivenném,-előtte lefényképezni mindent- aztán bekötni a akksit..ha ekkor nem melegszik semmi, akkor lehet egyenként visszatenni a biztiket...nem ártana egy ampermérő..
egyébként kellene lenni egy azonnali leválasztónak a volvóban..lehet, hogy ebben még nincs?
ha megoldható, akkor szerezz egy lézeres hőmérőt, és azzal is megkeresheted a melegedés helyét..
Már ne haragudjatok, de annyi okosságot tudtok mondani. :) Egy relének mit fog ártani ha forditott polaritást kap? Abba a tekercsbe tökmindegy honnan folyik az áram a mágneses tér létrejön és meghúz. Egy izzónak vagy biztosítéknak is mindegy.
Viszont egy 2000évjáratú autóban kapásból motorvezérlő, szerintem ABS egy Volvóban gyanítom légzsák is, valami karosszéria vezérlő. NA ezek azok a vezérlő számítógépek amik kipurcannak a fordított polaritástól. Én nem ajánlom az otthoni próbálkozást, mert vagy mégnagyobb bajt akár még tüzet is csinálhatsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!