Autómban lemerült az akkumulátor és nem tudtam hogy kell betolni és pánik fogott el mivel nem voltam még ilyen helyzetben nem tudtam mit kell csinálni ismerősöm oldotta meg helyettem, jó lenne tudni részletesen hogy mi a teendő ilyenkor?
Üresbe teszed, GYÚJTÁST RÁADOD, megtoljátok, majd mikor már elég nagy a sebesség kettesbe (vagy pár autónál hármasba, de általában teljesen jó a kettes) teszed és felengeded a kuplungot. Nem kell leugrani róla, de nagyon csúsztatni sem kell, egyenletesen engedd fel és ADJ GÁZT! A legjobb, hogyha van még helyed menni is, így nyugodtan adhatod a gázt és ha már stabilan jár az autó 2-3 mp után akkor kuplung, üres és megállsz. Ha nincs erre helyed akkor egy kicsit nehezebb, de akkor is kell gáz és ahogy "beröffent" rögtön kuplung, kis gáz nehogy lefulladjon, majd megállsz.
Kulcsot nem kell forgatni, csak gyújtás kell.
Egy dolgot felejtett el az egyes:
Egy mai, elektronikával teli autót csak akkor lehet betolni, ha valamennyi töltés maradt az akkuban. Vagyis, ha a gyújtást ráadva kattan valahol a műszerfal mögött az AC pumpa reléje, és a műszerfal feléled a jelzőfényekkel együtt. Ha nem képes működni az AC-pumpa, tologathatod ítéletnapig.
Egy teljesen lemerült akku esetén gerjesztés sem lesz, a generátor nem tud tölteni sem. Nagyon nagy fordulatszámra fel kéne pörgetni a motort ahhozhogy a generátor felgerjedjen magától, és adjon annyi áramot, hogy magára találjon a motorelektronika. Egy 100-200 méteres meredekebb lejtőn van esély arra, hogy elérd a 4-5000 / perc fordulatot, és akkor beindulhat.
Ezt írtad: "kuplung felenged lassan indítás. kuplung benyom üres és gáz?" mi ez a "lassan indítás" ? Nem kell indítani, ha az akkuban van valamennyi töltés, és forog a főtengely, be fog indulni.
"kuplung felenged lassan indítás. kuplung benyom üres és gáz?" ha beindult, minek gázt adni, ha stabil az alapjárat, egy-két perc alapjárattal összejön egy újabb indításra elegendő töltés az akkuban.
Az autó betolása nem egy hálás feladat, inkább arra törekedj, hogy ne legyen szükség olyan indításra.
Azon túl lehet lépni, hogy a bámészkodók kiröhögnek benneteket az autó tologatás láttán, de az olyan indítás veszélyes a katalizátoros autókra, és ha netalán automata váltós a jármű, a váltóra is.
Egy rövid betolástól nem megy azonnal tönkre a katalizátor, de abból rendszert csinálni nem szabad, s ha nem indul első próbálkozásra tovább erőltetni sem kellene.
Egyszerűbb, jobb megoldás, ha beszerzel egy bikázó kábelt, igaz kell egy másik autós segítsége, de nem kell tologatni... a legjobb természetesen az, ha az akkumulátor megfelelő állapotban van, s hidegben sem hagy cserben.
A modernebb autoknal nagyon nem ajanljak a betolast.
Atugorhat a vezerles, illetve hosszabb tologatas utan tonkremehet, vagy akar be is robbanhat a katalizator.
Ha van ra mod, akkor inkabb bikazas.
Ha megis betolas, akkor ajanlom a 2. fokozatot, hirtelen kiengedett kuplunggal, raadott gyujtassal. Csak akkor fog mukodni, ha van eleg aram a gyujtotrafonak, csak epp az inditomotornak mar keves.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!