Miért nem terjednek jobban az elektromos autók?
Tehát a kérdésem arra irányul, hogy a gyártók miért csak a hibridekre vannak ráállva, amik csak papíron takarékosak, a való életben pedig benzinfalók? Tisztelet a kivételnek persze.
Közben a Tesla már évek óta megcsinált egy tökéletes elektromos autót, ami teljesen vállalható: szép is, nagy is, minőségi autó. Persze sokan mondják, hogy nagy drága, de ez hülyeség, hiszen vetekszik egy Audi A6-al szerintem, és akkorát lép mint egy Audi RS6. Mégis azt olvasom hogy a Tesla veszteséges.... Évek óta más nagy gyártó nem csinált egy rendes elektromos autót. A BMW is csak egy hibirdet hozott ki (i8) amitől mindenki el van ájulva, közben meg egy benzinfaló. Persze a Teslának az a végzete, és ez tényleg nyomós ok, hogy rövid a hatótáva, még ez sem lenne gond, de rengeteg idő a töltés. Viszont a Tesla valami 500-700 lóerős, eszetlenül erős, ezekkel az akukkal egy 100-150 lovas villanymotor szerintem 1500-2000 km-t is elmenne. Mégsem akarja ezt senki megcsinálni. Szóval ez a kérdésem, hogy miért, miért nem lehet egy kisebb, könyebb autóba beledobni ezt az akkupakkot, egy kisebb motorral, és készen is lenne a tökéletes jövő autója.
Hozzáteszem, hogy mindig is dízelpárti is voltam, és az is vagyok, nem szeretem a hibrideket, de egy ilyen nagy hatótávú Teslára én is átállnék és szerintem sokan mások is.
Szerintem túlzás, hogy többszörös max 300km. Viszont nem tudom ki fog venni kb 17misiért elektromos autót ami gyenge és csak ennyit megyen el 1 töltéssel.
A teslát a gyorsulása miatt veszik nem pedig a hatótáva miatt.
Kérdező, nagyon el vagy tévedve.
Azért van a Teslának ilyen erős motorja, hogy ha a menetpedált (mégse nevezzük már gáznak) a szőnyegbe nyomod, akkor lehagyjon bármit, amit a tengeren túlon hagyományos vényóccdal szereltek.
Versenypályán végig padlózva jó ha 100-150 km-t elmenne.
Normál haladáskor az a sok-sok kW teljesítményű motor jó ha felvesz 10-15 kilowattot. Egy Tesla méretű limuzin 35 mérföldes sebességgel történő mozgatásához nem kell több.
Tehát nem a motor okozza, az nerős motor is a teljesítménye töredékén használják alaphelyzetben.
Ezt egy kísérlettel igazolták is, lassú jármű matricát tettek egy Model S P85D-re, és 39,5 km/h átlagsebességgel leautóztak vele 729 km-t.
Robbanómotorra ugyanez igaz. Vegyél egy tetszőleges kiskocsit 50-60 kW körüli motorral. Elrohangál 5-6 literből. Tedd fel egy fékpadra, és hajtsd meg végsebességen, maximális motorteljesítménnyel, ezt a max. teljesítményt folyamatosan ellenőrizd a fékpadon, és a fogyasztás a bő 2...3-szorosa lesz.
"De azt még mindig nem magyarázta el senki, hogy miért nem lehetne egy ugyanilyen akkura ráakasztani egy 100-120 lovas villanymotort, amivel többszörösére nőne a hatótáv..."
Rá lehet akasztani, technikailag megoldható. Csak épp eladni nem lehet, mert egy 100 lóerős, majd' kéttonnás, lomha autóért senki nem fog tizensok millió forintot kiadni. Mert bizony hiába a kisebb motor, a Model S-ben pont nem az erőforrás nehéz és drága, hanem az akkumulátor. Ugyanazzal az akkuval tehát a tömeg és az ár nagyjából ugyanott van és annyi pénzért, amennyibe a Model S kerül, a vevők azt várják, hogy feltépje az aszfaltot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!