Melyik a legnagyobb nyomatékú/gyorsulású használt autó 2 millió alatt?
Az Eclipse-t pont én írtam,de ne zavarjon. A példa autó-t ,csak példának írtam,eltúlozva (csakúgy mint a királytigrises példát) , hogy érezzék át páran, hogy az a nyomaték a főtengelyen van nem a kerekeken, de úgy látom, amiatt,mert nem volt annyira drasztikusan túlzó a példa, mint a tankos, így meg sem lepődök,hogy egyeseknek ez nem jutott el a tudatáig. 300 Le-s és 200 Nm-es nyoamtékkal rendelkező autó nemigen van (a belsőégésű motorok karakterisztikájából következően) , de elvileg ha lenne, akkor, ahhoz olyan váltót raknának, amivel 1-es 2-es és még 3-as sebességfokozatban is bőven több nyomaték lenne a kerekeken, mint 200 Nm.
Te utolsó , te meg ne forgasd ki a szavaimat,mert nem ezt írtam. A teljesítményt lehet olosztani tetszőlegesen nyomaték-illetve fordulatszámra,de ezt nyilván te is tudod. A P=M*omega óvodás képletet, azért még itt is szokott menni. A váltó be és kijövő tengelyén a teljesítményt állandónak szokás venni (disszipációtzól eltekintünk) Szóval attól függően, hogy gyorsító vagy lassító áttétel van a váltóban (nagyobb fogaskerék kapcsolódik-kisebbel vagy fordítva) különböző lesz a kijövő tengelyen a fordulatszám és a nyomaték , a teljesítmény pedig- mégegyszer írom,hogy nehogy mgpróbáld kiforgatni a szavamat - ami a fenti 2 mennyiség skaláris szorzata , az álladó lesz. Szóval ha egy 300lovas autónak, aminek 200 Nm-e van a főtengelyén , ha pl.- 1-esben olyan a váltóáttétele , hogy egy fogaskerék-vele pl. egy 4x nagyobbal kapcsolódik , akkor a kerekeken lévő nyomaték máris 4x nagyobb lesz = 800Nm , miközben pl. ha ezt 6000-es fordulaton adta le , akkor a kerék fordulatszáma 6000/4=1500 min^-1 lesz. A teljesítmény nem változott , mert (P=M*omega) , mert a nyoamaték 4x nagyobb lett , a fordulatszám meg 4x kisebb.
Egyébként biztos vagyok benne,hogy ezt amit most írtam ezt mindenki tudja itt,csak nem tudom akkor minek kell kötekedni.
Az autógyártók nem hülyék, a teljesítmény a lényeg (meg a nyomaték-fordulatszám jelleggörbe) , tökre felsleges itt kettészedni , hogy nyomaték meg fordulatszám, ez csak itt mániája itt mindenkinek. Másik ettől fontosabb kérdést pl sosem kérdezik it.. Hogy milyen fordulatszám tartományban , miylen nyomaték áll rendelkezése. Vagy csak van egy jó nagy csúcsnyomaték 2000 meg 300 között , se előtte meg se utána semmi.. Na de ezt kit zavar , a lényeg , hogy rúgjon egy pillanatra jó nagyot , míg mellettünk pl. vígan elsuhan egy régi szívóbenzines, aminél 300-től 3000-ig ugyanúgy gyorsul..
Végezetül. A Forma 1-es autók motorjai mennyit pörögnek ? 18.000 ezer körül. Nyomaték nincs túl sok bennük , de mivel a nagy fordulatszámuk miatt , így is rohadt nagy teljesítményűek, ez a kutyát nem érdekli,mert olyan váltót terveznek hozzá , hogy odaraknak modnjuk 1-esben egy 1:8-as lassító áttételt , még úgyis marad bőven fordulatszám is , a nem túl nagy nyomaték meg 8x-osrára nő , ami úgy már elég jó.
Azt hiszem túl magyaráztam a dolgot, csak nem szeretem ha kiforgatják a szavamat , mégha ez egy anonim oldal is.
Gyorsulashoz ne ajanlgassatok mar masfel tonnas gepeket...istenem -.-
Ha gyorsulni akarsz akkor nem nemet balna luxus vasra van szukseged hanem japanra! mondom ezt ugy hogy VW tulaj vagyok.
Nissan 240sx , rx7, eclipse, Honda civic 1.6 vti ( 160le kb 1tonnas autohoz..)
nemet: z3, a3 1.8 TB, ha szereted az old schoolt akkor johet meg calibra is 2.0 TB..bar vegseb.re nem nagy szam ahoz kepest hogy 204lovas de gyorsulasra odaveros..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!