Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mért nincs több dízel sportautó?

Mért nincs több dízel sportautó?

Figyelt kérdés

Nemrég ötlött ez fel bennem, én is mindig úgy voltam vele, hogy sportautó akkor benzinmotor. Nekem nincs még jogosítványom, 14 vagyok, de két hónapja van új családi autónk, dízel... viszont 381LE és 740NM a gyári adatai. Először én se értettem, azt tudtam, hogy cserélünk autót, és úgy körvonalakban tudtam is, hogy mi lesz, de azon meglepődtem mikor apum csak úgy mellékesen megjegyezte egy beszélgetéskor, hogy dízel lesz most. ( Eddig mind benzines volt. )


Azóta viszont én is megszerettem a dízelt, ráadásul ahogy tud gyorsulni... eddig egyik benzinessel sem lehetett ezt érezni, hogy folyamatosan mintha tolna előre az ülés. Viszont mellé nem fogyaszt sokat, előző autó már amellett, hogy hat éves volt, ez volt a fő gond vele, hogy képes volt 17-22 litert kérni közben nem ment így mint ez 10 literrel.


De akkor ha ez lehetséges, mért nincs több sportautó dízelmotorral? Pedig meg lehetne valósítani ezek szerint, és mégse találni dízelmotorral szereltet.


Márkákat direkt nem szerettem volna írni, szeretném elkerülni az egymás sértegetését.


Inkább az elméleti rész érdekel, hogy a gyakorlatban mért nem használnak ilyesmire dízelmotorokat?

Van valami oka amiért kivitelezhetetlen lenne, vagy szimplán emberi oldalról nem tartják odavalónak?



2015. okt. 31. 00:47
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
72%

22litert egy x5-el? Xd excruison eszik nálam annyit.. 2x akkora motorral.


De, hogy válaszoljak is. Egy sportkocsi nem attól lesz sportkocsi, hogy nagy a nyomaték meg a lóerő. Hidd el, nem viccből gyártják ezeket a marha nagy szívóbenzines dögöket.

Az 550d meg olyan messze áll a sport kocsitól mint a Fordom. Nagyon.

2015. okt. 31. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
72%
Előző hozzászólásomból kimaradt, hogy nem értem milyen menet tulajdonsága miatt tartod sport kocsinak. Jol gyorsul. Ennyi. Egy verseny pályán meg egy kicsit pöckölt 10éves mx5 10körön 1et minimum ráver. Ha meg minden áron utcai BMW akkor ülj be egy 8-10éves M5-be akár, az se sport kocsi, csak sportos, de mindjárt átértékeles a benzines v10es után a fater dízel traktorját.
2015. okt. 31. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
53%
Aki szerint nem sportos az M550D (nem sportautó nyilván, de nagyon sportos), annak szólok, hogy ez egy olyan autó, ami szinte Porchékat megszégyenítő módon gyorsul, és a futóműve is brutál jó. És hiába hathengeres dízel, de kívül-belül olyan, mintha V8 benzin lenne (hozzásegít ehhez az elektronika, de az igazi sportautók esetében is). Szóval nincs mit szégyenkeznie az 550D-nek a sportautók körében sem. Persze eleinte sokan tartózkodtak a 3 turbóval szemben, de eddig egész megbízhatónak tűnik a technika.
2015. okt. 31. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
82%

Egyszerű:

Több oka is van.

1.A sportkocsikat, ha épp arra használják amire ki van találva, akkor nagy terhelésen, és főleg a fordulatszám felső 2/3-madánál használják, a benzinesek itt élnek igazán, míg a diesel kocsik az alacsony tartományban élnek, ott nagy a nyomaték, viszont a felső tartományban elfogy az erejük.


2.A dízel motorok ha jól tudom, többnyire nehezebbek, ezért ez elég fontos szempont egy olyan autóban ahol szinte minden kiló számít


3.Hang...Egy diesel kocsinak jellemzően nem lesz olyan hangja, mint egy igazi benzines kocsinak.

Ott van például sok dízelnél a tipikus traktorkerregés

alapjárat közelében(bár a mostaniak ,főleg többhengeresek kultúráltabbak már jóval)


4.Motorkarakterisztika.A 2 motorfajtának( de még motoron belül is) teljesen más a karakterisztikája, például a dieselek jellemzően elindulnak és tolnak egy nagyot, majd felül kifulladnak, míg a benzines kocsiknál lineárisan (főleg a szívó motoroknál) jön meg az erő, és ezt főleg a szívómotort kedvelők szeretik nagyon.

Teljesen más az élmény.


De amúgy egy X5 nem a legjobb összehasonlítási alap, mert az egy nagy testű, erős légellenállású, kifejezetten nehéz jármű, és hiába lehet erős motorja,nem lesz még sportos se,nemhogy sportautó.

2015. okt. 31. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Ahogy a 14-es írta lehet hogy tol és gyorsan megindul, de a sportkocsiknál ha ez a hirtelen nyomaték nem mindig jönne jól (pl kigyorsításnál). Az 550D jó arra amire kitalálták, nem egy M5 nincs v8 hangja, de A-ból B-be el lehet vele jutni a 8fokozatú ZF pedig eléggé aládolgozik a 2tonnának.

A dízel motor azért nem jó "sportautóba" ,mert nehéz és kevés a használható fordulatszám tartománya és ezzel szemben a benzines jó eséllyel végig egyenletes a nyomaték nem pedig hirtelen megjövő.


Az 550D ben az összkerékmeghajtás többet nyom hátra mint előre (40-60 az elosztás azthiszem és 20-80g tudja hátratolni), sportmódban van hangszóróból hangja is az autónak. Így én inkább a sportosabb autók közé sorolnám bár a pályát nagyívben kerülném vele.

2015. okt. 31. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
sportosnak sportos az 550D de nem sportkocsi, a saját Alfa 159-em se sportautó de nagyon sportos. Az összkerék 20-80-ig tolja hátra, jól írták fentebb, legalábbis nekem az Alfa-ba úgy van, szerintem a BMW-ben is. Én voltam vele pályán (2.4-es sor5), nem volt rossz, de azért haverom 1750 TBi-je felülmúlta. Nagyon jó a dízel arra amire kitalálták, de nem sportautóba. Én is dízeles vagyok, mert sokat megyek az autóval, de pl. egy Alfa Brera-t csak 3.2 V6-os vagy 1750 TBi motorral vennék.
2015. okt. 31. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
71%

Szerintem már csak a hagyományok miatt nincs dízelmotor a sportkocsikban. Illetve nem is lesz, mert a dízelekt sikerült jól lejáratni, de ezt most hagyjuk.

Igen, igaz hogy sokkal szűkebb a dízel fordulatszámtartománya, de ez kit érdekel? Egy hagyományos dízel is általában megfutja a 80-at 2-esben, egy ugyanannyi lóerős benzines sem megy többet 2-esben, hiába a magasabb fordulat, mert rövidebb a fokozat. Na meg a villámgyors sok fokozatú automataváltók idejében teljesen mindegy hogy meddig pörög, az elektronika úgyis mindig a megfelelő fordulaton tartja a motort. Aztán manapság már a legtöbb sportkocsi is turbó-benzines, vagyis nagyon hasonló a karaktere a dízelekhez, nem olyan lineáris, mint a hagyományos szívó motorok. Még a konzervatív Porsche is átáll lassan a turbómotorokra.

Az egyetlen valódi hátránya a dízelnek, az a hang, tényleg soha nem lesz olyan hangja, mint a benzineseknek. Meg na valljuk be jólesik 8000-res fordulaton kínoztatni a motort, még ha tudjuk is, hogy semmi értelme, és a dízel 4000-res fordulaton is produkálja ugyanazt az erőt. De azt a hangot nem :)

2015. okt. 31. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
45%
ülj be egy toyota mr2 turbo mk2 -be és rájössz mi a sportkocsi, mondom ezt úgy,hogy mint fentebb írtam nekem is ötös bmw van csak benzines, mert a gázolaj az mozdonyba való!
2015. okt. 31. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
Versenypályára való dízel nem nagyon van vagyis van az AUDI R18 E-tron Quattroja a Le Mansi projekt. Macerás dolog megtervezni ugy, hogy ne ömöljön ki belőle nagy füst. Imádom a turbó dízeleket nyomatékosak de versenypályára nem nyomaték kell hanem fordulat és teljesitmény ez egy elég komplex dolog sok mindentől függ, de tény a benzines verdák azok nagyobb végsebességet érnek el kevesebb szenvedéssel mint egy alapvető normális turbódízel. Fikázni szokták a TDízelek... Felesleges. Az után kell fikázni amikor vezettél rögtön sok nyomaték áll rendelkezésedre ami fantasztikus, nagy erőt sugal (erő nem = szupergyorsasággal) igazi aszfaltfaló beülsz és utazol vele, én TDI-t vennék leginkább. Csinálnak vagyis tuningolnak dízeleket amik elég jól mennek egy 200lovas dízelnek már 400NM feletti a nyomatéka egy 200lovas szívóbenzinesnek nehezen lesz ennyi egy feltöltős benzinesnek esetleg közel lesz. A baj a túlzott füstöléssel van gond ha megtuningolnak egy TDízelt. Mint irtam komoly feladatnak gondolom mert sok dolog függ össze. Pl. van a zöld IV-es Golf Shrek autója az azért füstöl annyira mert kell neki a lóerő magasabb fordulaton már nem füstöl mert ''jó az égetése nincs feleslegesen elégetett anyag'' ez a feleslegesen elégetett anyag ez egy slájm duma régen kitalálták amikor szivódízel teherautók voltak és megmaradt hülyeségnek tartom mostmár feleslegesen elégetett akkor van amikor nem gyorsulsz tőle amikor megtekerik a ''füstcsavart'' a TD (nem TDI)-ken tehát mechanikus adagolós. Feleslegesen elégetés mondjuk igaz többett kajál :D de hülyeség ez a szórá akkor is amikor emiatt megy. Nehéz megtervezni, hogy ne füstöljön.
2015. dec. 1. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
Sportosság nem egyenlő a nagy teljesitményel csak megjegyzem. Komplex dolog ehez komoly fizikai hozzáértésnek kell lenine.
2015. dec. 1. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!