Dízel autóba benzint lett tanolva. Mekkora a baj?
Katunk ma egy új céges autót. (Opel Zafira) Viszont eddig benzinessel jártunk dolgozni, így szokás szerint benzint tanoltunk. Természetesen a tank porzott a szárazságtól így tele is nyomtuk ahogy illik. Majd miután elindultunk az autó rázkódni kezdett. (kb 4-5 km után)
Hívtam a főnököt mire közölte, hogy az dízel autó és mekkora se**fejek vagyunk, hogy nem kérdeztük meg. (Nincs jogsim, az autóról is csak annyit tudok, hogy 4 kereke van :) ) Vissza kellett fordulni a telephelyre, de ezt nem teheted meg az autópályán. Szóval kb 20 kmt mentünk benzinnel. Elég beteg volt már szegény autó hangja. Mekkora lehet a baj? (Tudom ezt igy látatlanban nehéz megmondani, de mégis..)
Tilos lett volna visszafordulni, meg kellett volna állni azonnal. Ezt el is mondják a jogsinál, a műszaki résznél... elárulnád, miért vezetsz jogsi nélkül és miért kapsz így céges autót? Én is vezettem jogsi nélkül 16 évesen, de mivel volt 14 éves korom óta jogsim segédmotorra, ismertem a kreszt és értettem/értek az autókhoz is, na de jogsi, kresz ismeret és autókról val alapvető tudás nélkül miért? Már egy laikus is meg tud különböztetni egy dízelt és egy benzinest, ha másról nem, hát a hangjáról, vagy arról, hogy egy benzines 6-7-8 ezret forog, egy dízel meg 4-5 ezret.
Tréleren vidd el szervizbe. Ha szerencséd van, még nem kell motorcsere.
A régi adagolósak annyira nem érzékenyek erre,de a common rail diseleknél veszélyes lehet.
Ha még indítás előtt kiszúrjuk a hibát, akkor egy 20 ezer forintos számla - a leszívásért -, és az összes - a tankban lévő - üzemanyag a veszteségünk. Ha beindítjuk a motort, akkor az erősen kopogó hanggal figyelmeztet bennünket, de ekkor nagy valószínűséggel már drágább lesz a "móka". Jobbik esetben egy teljes átmosás után, és az üzemanyagszűrő cseréjével megússzuk az esetet, bár lehet, hogy a motorban lévő nagy nyomású szivattyúnk is erősen veszít élettartamából.
Ritkán fordul elő, de sajnos hallottunk már olyanról, hogy utóbbi szerkezet megadta magát, és cserére szorult. Gyári áron ez legalább 500-600 ezer forintos kár, tehát jobb vigyázni.
Amennyiben beindítottuk az autót, akkor már műhelyben illik elvégezni a tisztítást, így egy ideig kénytelenek vagyunk nélkülözni négykerekűnket. Egy sima tank ürítést helyszínen is lehet eszközölni, egy autószerelő kihívásával. A kutak erre fel vannak készülve.
Ha meg nem te vezetted, hanem valaki akinek van jogsija, az még nagyobb baj, hogy nem ismerte fel az üzemagyag típusát.
Hibáiból tanul az ember, persze.
Mekkora? Elég nagy. Már az első rázkódásnál is nagy volt, de az a második út (a visszafordulás) valószínűleg úgy hiányzott neki, mint üveges tótnak a hanyatt esés.
Te nem tudsz vezetni, nem értesz hozzá, az oké. De a kollégád, aki szerzett jogsit bizony fel kellene hogy ismerje: rögtön a tanksapka fedelének belső oldalára oda van írva, hogy DIESEL.
Igaz ez Astra, de így:
Kedves első. Köszönöm a kommentedett. Igazán édes vagy, be is loptad magad a szívembe. :)
Igazán vagány csaj lehetek ha jogsi nélkül vezetek, nem ismerem a kreszt és tudja a fene, hogy még mit hordatál össze az okoskodásoddal. Nem tanítottak meg, hogy légy empatikus. Nyílvá an nem vagyok akkora ökör, hogy én vezessek. Szóval nem én voltam a sofőr. Én csak egy aggódó kolléganő vagyok.
Ha lett volna sárga anyalos kártyánk akkor elvitték volna az autót, de mivel nem volt, így ez volt a főnök megoldása. Köszönöm az érdemleges válaszokat, bíztam benne, hogy nem kell aggódni. De ugy látszik mégis.
"Az Opel autómentő szolgálat az első évre érvényes, és ingyen jár minden új Opel gépjárműhöz."
Tehát lett volna lehetőség a szállításra, de sajnos a munkahelyek 99%-án csak odadobják a kulcsot és a használók semmilyen információt nem kapnak az új autóról.
Valószínűleg az üzemanyagrendszer tisztítása után működni fog az autó, de az érintett alkatrészek élettartama drasztikusan csökkenhetett és jó eséllyel a motor garanciája is ugrott.
Üzemanyagellátó rendszeren a porlasztócsúcsok kuka, a kopogásos égés szétverte a csapágyakat, valószínűleg a magasabbégéshőtől és a kopogásos égéstől a szelepeket és szelepfészkeket is rendesen szétcseszte. Magyarul vagy lesz bele egy komplett motor bontottan, vagy akár sokszázezres kár lett.
Csak összehasonlításul. Tankolt valaki kb. 15 liter gázolajra 5 litert, merthogy nem akart ingyen használni egy kölcsön kocsit. Az az 5 liter okozott 60 km alatt egy 50 ezres javítást, ami javarészt tisztításból állt, alkatrész baja nem lett a motornak.
kopogásos égés? ember a dízel eleve kopogva ég, attól van a ronda kerepelő hangja...
ordas nagy hiba volt tovább menni, autómentőt kellett volna hívni... a 20km benzinnel hajtást biztos nem köszönte meg a motor, de ha még járt, akkor valószínűleg menthető
azt meg nem kell megkérdezni mivel megy a kocsi, beindítod és hallod, ha kerepel-csörög, netán még a fordulatszám mérőn már 4000-5000 körül piros a skála , akkor dízel, a benzines finoman, csendesen ketyeg, és 6-7-8 ezerig skálázzák a fordulatszám mérőt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!