Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan is van az, hogy a...

Hogyan is van az, hogy a gyújtásnál 12 kV körüli feszültségre transzformáljuk fel az akkumulátor alacsony feszültségét, majd a gyújtókábel ellenállása miatt egy nagyrakás feszültség esik magán a gyújtókábelen?

Figyelt kérdés

na most ugye a teljesítmény p = UxI, ahol mondjuk a gyújtó feszültség 12 ezer volt, a kábel ellenállása viszont mondjuk 12 kOhm / méter (tegyük fel, hogy egy méter hosszú, csak az egyszerűség kedvéért), akkor, ugye a huroktörvény alapján a kábelen elveszik egy rakás feszültség, s a gyújtószikránál már nem is lesz 12 ezer Voltunk.

De akkor minek nekünk 12ezer volt, ha úgyis elvész a kábelen?

hogyan van ez?



2015. okt. 29. 10:00
 1/7 anonim ***** válasza:
36%
Ne bonyolítsd túl ezt a dolgot. Először is általában 20kV a nagyfesz értéke, persze nagyon csekély áramerősség mellett. Másodszor honnan veszed azt hogy 12kOhm egy méter kábel ellenállása? Az ellenállást főleg az áramerősség befolyásolja egyenes arányban, tehát az ellenállás is csekély lesz, pláne hogy nincsenek méteres gyújtáskábelek ma már. Azt meg számoltad e hogy kell lennie a nagyfesz. rendszerben zavarszűrő ellenállásnak is ami egyébként 5 kOhmos? Ez a gyakorlatban nem csökkenti a gyújtás intenzitását, hatékonyságát.
2015. okt. 29. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Koplárovics Béci ***** válasza:
71%

"De akkor minek nekünk 12ezer volt, ha úgyis elvész a kábelen? "


Azért, hogy még a szikrához is legyen elég feszültség.


"honnan veszed azt hogy 12kOhm egy méter kábel ellenállása? "

Pl innen: [link]


"Az ellenállást főleg az áramerősség befolyásolja egyenes arányban"


Az ellenállást a kábel anyaga és átmérője befolyásolja. Mivel gyújtás esetén feszültség-generátoros táplálásról beszélhetünk, így az áramerősséget a feszültség és az ellenállás határozza meg (I=U/R).

2015. okt. 29. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

"De akkor minek nekünk 12ezer volt, ha úgyis elvész a kábelen?"

Mert a szikrához nagyfeszültség kell. A levegő ugyanis elég jól szigetel még légköri nyomáson is, nem hogy a sűrítési ütem végén, nagy nyomáson. Gondolj csak bele: a 220 V-os konnektor sem ráz meg, ha nem nyúlsz bele. Ahhoz, hogy a szikra átugorjon pár tized mm-es rést a nagy nyomású levegőben, az kell, hogy nagyon nagy legyen a feszültség.

Viszont mivel a teljesítmény eléggé kicsi, ezért a marha nagy feszültség mellett az áramerősség alacsony. Ha pedig alacsony az áramerősség, kis teljesítmény vész el a kábelen. Erről is meggyőződhetsz: ha meghajtod a motort, utána nem olvadozik a szigetelés a gyújtókábelen, meg tudod fogni, mert nem süt. Ha nagy teljesítmény veszne el rajta, forró lenne.

2015. okt. 29. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Aprópici tévedés van a gondolatmenetedben, kedves kérdező.

Amíg nincs szikra, addig - kis egyszerűsítéssel - a feszültség változatlanul kimegy a gyertyáig, a soros ellenállástól függetlenül, legyez az akár nulla, akár rémesen nagy.

Amikor a szikra kialakul, akkor van szerepe a kábel ellenállásának - vagy a zavarszűrő ellenállásnak, gyakorlatilag az korlátozza az áramot, mert a szikra ellenállása - kis egyszerűsítéssel - nullának vehető.

Sok feszültség a szikra fennmaradásának tartamára továbbra sem kell, a folyamatban az áram a lényeg.

2015. okt. 29. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
88%

Kedves kérdező, Mekkora az ív árama?

Játszunk hasraütött számokkal, ahogy te. Elméleti, egy hengeres motorral, hogy ne kelljen négy gyertyára osztani...

Egy gyújtás felveszmondjuk átlagosan 10 ampert működés közben. Az 12 volton 120 W teljesítmény. Tételezzünk fel egy ideális trafót, amiből ez a teljesítmény a szekunder oldalon is kijön, 20 kV feszültségen. Ez azt jelenti, hogy a szekunder áram 6 mA. A te egy méteres, 12 kohm ellenállású kábeleden ez az áram ejt kemény 72 voltot. A fentebb említett beépített 5 kiloohmos ellenálláson esik további 30 volt. A 102 volt a 20 000 voltnak fél százaléka. Ennyi megy veszendőbe.


Ez csak egy elméleti hasalás volt, a valós értékek mások, de remélem így már megértetted.

2015. okt. 29. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A mostani motoroknál a gyújtókábel hossza 0 méter:

[link]

Ezekkel mi van?

Azok a színes bogyók a gyújtótrafók:

[link]

2015. okt. 29. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A nagyfesz a szikra kialakításához kell, ahogy fent is írták. A nagy ellenállás meg ahhoz kell, hogy amikor a szikra effektíve összezárja az áramkört, akkor ne alakuljon ki nagy áram (I=U/R), mert a nagy áram nagy rádiófrekvenciás sugárzást generál, ami nem jó a rádiónak, egyéb fedélzeti elektronikának.
2017. okt. 30. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!