Kevesebbet fogyaszt a kocsi ezzel?
Egy haverom mesélte, hogy úgy spórol üzemanyagot, hogy felgyorsít, aztán üresbe teszi a váltót és hadja gurulni a kocsit.
Kipróbáltam hajnali 2-kor a 85-ösön, zéró forgalom volt. 60-ról 100-ra kb 900 m alatt gyorsultam, és kb 500-600 m-t gurultam mire újra 60-ra lassítottam.
Kérdés: a gyorsulás nem veszi el azt az üzemanyagot, amit az autó üresben gurulva nyer?
Hja, és ezzel a sok gurigázással és váltogatással, kb. annyit lehet spórolni, amennyibe az idő előtti kuplungcsere kerülhet. Mert a megszokotthoz képest, a többszörösére nő a tengelykapcsoló használata.
Na most akkor melyik az olcsóbb, és melyik a drágább? :)
veterán vas, hányszázezer km-t mentél rengeteg kuplunghasználattal s mennyit máshogyan s ez hogyan befolyásolta a kuplung szervizelési költségeit? Tényleg érdekel.
Ha valamiért speckó járműved van vagy speckó kuplungkezelésed, az sajnálatos, illetve használd, ahogy akarod, de én nem tudok róla, hogy rosszul járna az ember, csak mert extrém gyakran használja a kuplungot.
Mindig előkerül ez a téma és mi aztán soha nem tapasztaltuk, hogy gond lenne (én még nem vezettem sokat, a párom is csak százvalahányezer km-t, cserélt a motoron kismillió dolgot, kuplung, váltó is volt, de nem sűrűn és nem drágán. a szervizelési költség nem változik ezzel*, amúgy meg nem a pénz miatt csinálja). Rengetegszer váltunk, de főleg a kuplung van behúzva elég sokat, némely utakon az idő felében is :D Nem tűnik úgy, hogy ártana neki, de nekem aztán mindegy, minimális költségért nem rontom el a motorozásom egyik élvezetét ;)
De nem keül többe így.
*százvalahányezer km, szervizköltség valamivel egymillió ft fölött, ebből egy kuplung kinyomócsapágy, <1000ft, a munkadíj persze jópárezer forint volt. viszont a megtakarított benzinköltség ennél jóval több volt, továbbá nem hiszem, hogy másoknál örökké tartana a kuplung. Ennyi távnál egy ilyen csere nem tűnik vészesnek.
Más járműnél/embernél/szakinál egész más számok lehetnek, de ha az extrém kuplungigényes technikák nem okoztak számottevő elhasználódást a kuplungban, s a részben a pénz miatt hypermilerkedő autósok is lelkesen használják a kuplungot, akkor nem hinném, hogy zavarnia kellene bárkit, hogy egyesek szerint ez ráfizetéses.
De ha valakit mégis zavar, vezessen máshogy, nekem nem fáj.
#23!
Számomra sajnos nem derült ki, hogy mi volt a célja ennek a hozzászólásodnak, bebizonyítani, vagy cáfolni szerettél volna? :(
A feltett kérdésedre azért nem tudok válaszolni, mert nincs összehasonlítási alapom. Ugyanis nem szokásom sem 50-nél ötödiket kapcsolni, sem a bevezető kérésben említett gyorsítok/gurítok jellegű bohóckodást előadni benzinspórolás címszó alatt.
Ki kell, hogy ábrándítsalak, eddigi utcai autóim egyike sem tartozott a "speckó" kategóriába, széria felszereltségű, kereskedelmi forgalomban kapható átlag autók voltak. Sajnos a pedálkezelésem is a megszokott, ugyan úgy taposgálom a bal oldali vasat, mint bármely más autóstársam.
Apropó autó! A "behúzott kuplung" és a "kinyomócsapágy<1000Ft" arra utal, hogy Te motorról írsz, míg a kérdező -eredetileg- a KOCSI szó használja többször is. Azaz, tényleg autóról van szó.
Különben tényleg nem értem, hogy mit is akartál válaszolni...... :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!