2003-as Audi a6 quattrónál normális az erős túlkormányzottság forszírozott helyzetben?
helyzet: bekapcsolt esp, normál közlekedés, kanyarban megnyomtam neki, és nem az elejét kezdte el tolni, hanem a hátulja kifarolt kb 1 méterre, és csak akkor avatkozott be az elektronika, de a kormánnyal ellen kellett kormányoznom egy picikét kb egy fél fordulatot az ellenkező irányba.
De elég lendületesen kidobta a hátulját az az érdekes.
Ez normális egy viszonylag modern 21. századi autótól, ezek ilyenre vannak hangolva?
futómű rendben, meg stabil az autó normális helyzetekben, csak meglepett, hogy nem az elejét tolja...
másnak van tapasztalata, a quattro az ilyen?
BMW-t próbáltam az alulkormányzott ha kanyarban nagy gázt ad neki valaki, pedig ez 4 kerekes, stabilabbnak kéne lennie elviekben.
esp a kormányszög és a kerekek fordulatszáma alapján avatkozik be, amíg nem ellenkormányzol, nem fog segíteni, de az ellenkormányzás reflex szerűen működik, csak a mértéke lehet kevés egy rutintalan sofőr esetében...
bmw akkor lesz kanyarban alulkormányzott gázadásra, ha viszonylag kicsi a tempó és nincs benne sperrdifi, mert akkor csak elpörög a belső kerék, viszont ha elég nagy a tempó, a belső kerék elpörgése miatt a külső önmagában nem tudja íven tartani a kocsit, ekkor kitör a hátulja sperrdifi nélkül is
quattronak egyébként nem kéne ilyennek lennie, difik, lengéscsillapítók, felfüggesztés rendben? gumik mindkét tengelyen azonosak és ugyanolyan profilmélységgel meg gyártási idővel rendelkeznek?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!