70-es évek: Egy luxusautó pl. : Cadilac Eldorado 1971-es 408 le, hogy lehet hogy gyengébb, mint egy középosztálybeli autó Chevrolet Chevelle szintén 71-es,450 le?
Az autókat manapság nem csak egyféle motorral gyártják. Akkoriban is így volt ez: a Chevelle-ből számtalan kivitel létezett. Ezek közül egy volt az LS6, ami 450 lóerőt tudott. Pontos számokat nem tudok, de valószínűleg nem ez adta a Chevelle-eladások derékhadát, sokkal inkább a gyengébb kivitelek. Azok pedig igencsak alulról nézegették a 400 lóerőt: 360-375 lóerő volt a "polgári" csúcsteljesítmény. Egyébként is: a Chevelle izomautó volt (ha ez többet mond: muscle car), azoknál pedig pont az volt a recept, hogy a középkategóriás bódéba a full-size bárkákból származó óriási V8-asok átalakított változatát építették, a paraszt meg örült neki, hogy megy az ótója, mint az állat.
Az Eldorado valóban egy számmal nagyobb batár volt jókora, 500-as V8-as motorral. Csak 400 lóerő körül tudott, bár az is bőven elég volt egy akkora teherhajóba - ráadásul ezt később nem is gyártották kisebb motorral. Senki nem akart vele száguldozni, gumicsíkokat húzni, negyed mérföldön oktatni, így amit az a motor tudott, az pont megfelelő volt. A mezei Chevelle-ektől biztonságos távolságban volt a teljesítmény és a lökettérfogat, az LS6 meg - mint írtam - amolyan hülyegyerek-autó volt, azzal nem kellett foglalkozni.
"De akkor is ,hogy lehet, hogy nem a gazdagoké a legerősebb autó, mint most"
Most sem feltétlenül a legnagyobb kategóriában ér véget az ész nélküli számháború. A BMW-nél például lehet kapni olyan 5-öst, ami a 7-esek nagy részénél erősebb. M5-nek hívják és eléggé népszerű. Az Audi meg épp most döntötte el, hogy a V8 TSI 605 lóerős verzióját az S8-on kívül az RS6-ba és az RS7-be is beépíti, így nem az S8 lesz a legerősebb a kínálatban. Sőt, egyébként is az R8 a legerősebb, mert abban még a "régi" V10-es dolgozik 610 lóerővel. Bár a különbség 1%-on belül van, talán nem is érdemes ezen rugózni.
Nem kell tehát meglepődni, akadnak olyanok, hogy nem a legnagyobb tepsibe építik a legerősebb motort. Aki huligánkodni akar, annak az öt-hat méteres, kéttonnás bálnák egyszerűen túl nagyok és nehezek, az egy számmal kisebb középkategóriás autókat viszont még tele lehet tömni úgy elektronikával, hogy sportosnak tűnjenek. Ha ezeket a modelleket megfejelik egy marha erős, akár a luxusautókénál is nagyobb teljesítményű motorral, akkor készen is van Menedzser Jóska tökéletes baromállat-autója, amivel hétköznap tud villantani a céges mélygarázsban, hétvégén meg a hegyi szerpentinen meg Ari Vatanennek (vagy most már inkább Ken Blocknak) érzi magát.
Köszönöm a választ!
Csak azért, mert 8200 cm3ból simán ki lehetett volna préselni 500 lóerőt, nem csak 408 lóerőt.
Főleg ,hogy Chevrolet úgy emlékszem 17 mázsa, 450 pacihoz, a Cadillac meg 410 lóerő 25 mázsához van különbség.
8.2-ből 600-at is vígan kihoztak volna ha jobb anyagokat használnak és kicsit pörgősebbre reszelik a vezérműtengelyeket, de nem sportmotor volt a cél...
ilyen adatokat találtam:
DISPLACEMENT 8189 cm3
POWER272 KW @ 4400 RPM
725 Nm @ 2800 RPM
4400-on jelentkezik a csúcsteljesítmény, ez manapság a dízelekre jellemző, a szívómotor 725Nm nyomatéka viszont nem kérdez vissza ha rálépsz... ez egy cirkálásra kifejlesztett karakterisztikájú motor, tökéletesen illik az autóhoz
"Csak azért, mert 8200 cm3ból simán ki lehetett volna préselni 500 lóerőt, nem csak 408 lóerőt."...meg ha nagyanyám sárga lett volna és csilingel úgy hívnák villamos....
Nem véletlenül tesznek olyan motort az autókba amilyet....amúgy meg a Le nem minden!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!