Ezres régi swiftbe három karburátor?
Ha még csak tervezi hogy vesz egy ezres swiftet akkor miért nem vesz inkább egy 1.3 vagy 1.6-osat?
Adott hengerűrtartalom mellett "elég nagy" teljesítmény növekedést csak feltöltéssel vagy fordulatszám növeléssel lehet elérni. A karbi ezen nem sokat segít.
Szerintem értelmetlen. Mert:
-A karburátor pontos beállításához kellene egy teljesítménymérő pad, és sok ezer(?) munkaóra megtalálni a helyes beállításokat
-A karburátor egy környezeti\motor állapotától független konstans beállítást használ, nem úgy az injektoros motor. Ott szenzorok segítségével a rendszer korrigál. Például hideg időben, forróságban, hegyen, alföldön, motor kopottság\hiba és a többi.
-Aztán egy bevált karburátoros modell gyáritól való eltérése is az esetek 99%-ban rosszabb lesz mint a gyári volt, mert egy gyárit változtatni\beállítani "könnyű" hiszen csak egy-egy alkatrészt\beállítást módosítunk - így esély van érezni hogy jobb lett vagy nem és merre kell korrigálni.
Egy teljesen más karbi esetén nincs kiindulási állapot, még az alapjárat\indíthatóságért is meg kell "küzdeni" nem hogy a komolyabb teljesítményért.
-A motor tervezésekor sok faktort figyelembe vesznek, nem csak a teljesítményt. Példának okáért a hosszú távú használhatóságot\megbízhatóságot is. És azt bizonyítandó le is tesztelik hosszú km-eken keresztül. A garázsban összerakott motor otthon lesz tesztelve, csak nem mindegy mikor és hogy fog kidőlni. Például 20-30km re lévő lerobbant autót se olyan triviális hazateleportálni.
-Aztán a karbit táplálni is kell valahogy, bekötni sok gumialkatrész, cső, közbetét, pálca kell a bekötéséhez. Minden csavarért meg kell izzadni, és ha össze is áll, ritka, hogy az első "konstrukció" lesz használható.
-Aztán mi értelme van ilyennel tölteni az időt, ha az injektor befecskendezési térképével dúsíthat ott ahol akar az illető? Akár menet közben is próba képen?
Remélem segít
a swift injektoros
Az egész terv egy elég bugyuta gondolat.
+ karburátor?
Gondolom ugy gondolja hogy a 3 hengerre mindre egyenként 1 karburátor de minek?:-)
Az injektor sokkal jobb mint a karburátor.
Azzal hogy zúdítod be a benzint még nem fog jobban menni
Sőt ha véletlen sikerülne neki akkor is kapna egy benzintől fuldokló rém autót:)
Az injektor azért váltotta le annio a karburátort mert így precizebben lehet szabályozni a keverék képzést.
Inkább egy turbót buheráljatok rá és felejtsétek el ezt a 3 karburátoros butaságot
Anno a honda csínálta a dupla karburátoros autokat hogy teljesítményt nyerjen(a 70 es években) de felhagytak vele mert feltalálták Boschék az injektort:-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!