Milyen olajat használjak egy kopott Passat -ba?
Ha a motor nem kopott, csak valamelyik csapágy van tönkre menve és azt hallod, akkor a gyári előírás szerinti olajat használd.
ha már nagyon kopott, és sok olajat fogyaszt, akkor a gyárinál eggyel sűrűbbet használhatsz.
Egyébként ahogy előttem írták, a motorhibán, kopáson, stb. az olaj nem segít csak a javítás.
Köszönöm a válaszokat!
A stori a következő: Mikor megvettem gyönyörű szép koppanás mentes hangja volt még olaj csere után is,ment is a fogyasztása is jó volt. Pár hónapra rá gondolt eggyet és elkezdett alapjáraton kopogósan égni. Jó rendbe vajamelyik PD-elem döglődik.de most nem tudom letenni kell! Kb. 2 hónap után már olyan erős hangos kopodós hangja volt,hogy alapjáraton a 15 szomszédban is hallották és 2-2500 ig ki se símúlt a járása. Na ekkor besokaltam,Pd elemek ki,beméret 4ből 3 totál szar,horrór áron akarták javítani,ezért kapott 4db felújítottat. Most gyönyörű szép koppanás mentes égése van,de társúl mellé egy kis csapágy hang. Az olajat nem eszi,fogyasztása most kb 0.5-0.75L-rel több,jobban nem megy mint elötte,de legalább nem veriszét magát. Már egyből ki kellet volna dobálni a Pd-elemeket,kicsit oda vert a csapágyaknak. Most 10-40-s castrol van benne,bár nem lett más hangja mint a 5-s olajjal. Fém nincs a olajba,agyon égetve-koszolódva nincs a olaj,kb ezer kilóméter után kezd ell feketedni(szőtétedni) a olaj,patika tíszta motortér. Én szerintem egy csapágy csere mególdaná a problémát,de bekéne méretnem a olaj nyomását is. lehet hogy alapjáraton kevesett nyom.
Az olajnyomás mérésnek itt nincs értelme, mert megvan az a minimum nyomás, ahol gond nélkül, teljes terheléssel üzemeltethető az autó. Ha ez alá megy a nyomás, azt úgyis jelezni fogja.
A 10-40-es olaj már sűrű neki, 5-40-es az jobb..főleg ha nincs oljafogyasztás. Az alapjárati kopogás pedig nem feltétlen motorcsapágy, első körben vezérlésnél kell keresni a hibát, ha csak alapjáraton jelentkezik. Bár régebbi tipusokra jellemző, de ebben a hidegben a sűrűbb olaj nem jut el rendesen a vezérlés elemeihez, a szelepek kopoghatnak.
Ha motorcsapágy gond lenne, azt magasabb ford.számon is hallanád, illetve annak fémesebb, nem tipikus kopogós hangja van.
"Most 10-40-s castrol van benne"
Az nem felel meg egyik gyári előírásnak sem :/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!