10 év körüli Volkswagen Passatról mi a véleményetek? Mik lehetnek a legfőbb hibái? És mire kell figyelni? Fogyasztása mennyi lehet?
Hajlamos a tűzfalnál beázni, ez okozhat később meglepit. A futómű ha széthullik zsebbenyúlós. A VW nagy hype-nak örvend, ezért elég jól tartja az árát, az olcsó példányok kerülendők. A korai 2.5V6 TDI-k nem ajánlottak, ahogy a Tiptronic sem ( ha letérdel akkor a felújítás 200-500 000 között csinálják, a bontott meg lutri ).
A dízelek jól fogyasztanak. Sőt ha megjönnek a TDI-sek akkor még annál is jobban. 5 személlyel telepakolva, utánfutóval sem viszed 6 liter fölé -állítólag :D
Jó autók, de nagyon oda kell figyelni, mert 10 évesen már mindegyikben lesz csillió kilométer, minden harmadik külföldről van behozva stb.. Ha sikerül kifognod egy jó Passatot, akkor nem lesz pénztemető és sokáig boldog tulajdonosa lehetsz. Az olcsókat felejtsd el.
Fentebb a példa, sokat is elmegy különösebb gond nélkül, nem kell félni a "magas futástól" ( nem kell elhinni, hogy mindenki évi 12 000-ret gurul egy újkorában 10+ milliós kocsival ).
fócvágent soha!
TDI az jobb, mint a benzines. TDI termeli a gázolajat!
A 2003/9-előtti 2.5 V6 TDI-ket kerüld el messziről, az utóbbiak már vállalhatóak. A 131 lovas PD-k teljesen jók ( van az ismerőseimnek pár darab, igaz senkinek nem jött még össze vele az ilyen 5 literes fogyasztás :D ).
1 milla környékén nem árt oda figyelni. Egy két hirdetett autóban fogsz csak látni 400 000 körüli futást, a többiben majdnem mindben 200 000 alatt lesz. Óra szerint :D Ha benézel egy 200 000-ret futott autó motorterébe ott még gyakorlatilag mindennek gyárinak kell lennie, se tákolás, se lesarkazott csavarok, se extra drótozás, olajsár, tákolás, gányolás, semmi. Ami 200 000km alatt nem közel gyári állapotú az felejtős, mert nem annyi van benne.
Bár azt szoktuk mondani, hogy a futás nem számít, nem attól lesz jó vagy rossz egy autó ( lásd Lupi00 kocsiját, lassan elhagyja a naprendszert és semmi baja ). A futás annyiban támpont, hogy átlagos használat mellett tervezhetőek vele a szervizek. Például: a kuplung+lendkerék 280-350 000 között szokott kuka lenni. A turbófeltöltőnek is meg szokott érni egy felújítás 350 000 környékén és néha a PD elemekre is ráfér egy kis karbantartás ( a V6-nál a porlasztócsúcsok és az adagoló sem megy ki a világból szerviz nélkül ).
Azért fontos mégis olyat keresni, amiben legalább sejthető a valós óraállás, mert ez valamennyire előrevetíti a költségeket. Belefogsz egy 1 millás 205 000km-es óraállású Passatba és 8 hónap és 10 000km megtétele után kuplung+lendkerék csere következik, az kellemetlen. A kuplungmesternél most anyagárban 130 000-ből megvan + munkadíj, ami azért az autó vételárához képest már egy jelentős költség. Ehhez képest egy valós, végig ellenőrizhető szervizhátterű autó 410 000km-rel amiben már volt kuplungcsere, volt turbófelújítás és talán a PD elemekre is ránéztek az anyagilag sokkal jobb bolt. Lehet a szomszéd röhögni fog az óraállásodon, de legalább nem száltál fel a sz0pórollerre.
A szokásos dolgokon túl ( rétegvastagság mérés stb ) Passatnál fontos, hogy csekkold a klíma/fűtésmodul alatti "tálca" lefolyóját a motortérben. Ha tele van dzsuvával, akkor borítékolható, hogy beázott már az autó. A jobb ülés előtti kárpit megemelésével szembetalálhatod magad egy akár 5-8 centi mély tócsával is. Nem kell tőle félni, és alkupozíciónak tökéletes :D
A futómű ne csörögjön, mert az is zsebbe nyúlós, ne zörögjön a motor, kuplung jó legyen, ne füstöljön, húzzon rendesen stb..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!