Szerintetek a Vitara nem fog "népautóvá" válni, mint pl. a Swift, vagy több Opel és VW típusok?
Nem, mert drága hozzá, ráadásul kategóriájához képest is bőven túlárazott.
Illetve a szuzuki egyre kevésbé a "népautó" kategória, mert a régi swifthez/wagon R-hez mérten egyértelműen látszik a tendencia, hogy az új autók már jóval kevésbé "igénytelenek", drágább a szervízelésük és kevésbé tartósak.
Valóban jól fogy a vitara, jelenleg a 2. legnépszerűbb új autó az októberi (2015) statisztika szerint.
Ennek egyik oka, hogy egy nagyon jelentős kedvezmény van rajta még idén decemberig, másik, hogy a szuzukiknak akár milyen hihetetlen van egy márkahű táboruk itthon. Ahogy ez a tábor "bevásárolt" és az akció is lecseng egy brutális visszaesést jósolok az eladásokban.
A top 10 lista amúgy (október 7)
1. Skoda Octavia 3581 autó
2. Suzuki Vitara 2119
3. Opel Astra 2107
4. Ford Focus 1786
5. Suzuki Swift 1550
6. Volkswagen Golf 1431
7. Dacia Duster 1248
8. Fiat 500 1186
9. Opel Corsa 1176
10. Fiat Ducato 1140
Persze ezek a számok továbbra is elenyészőek a külföldi import használt autókhoz képest, ahol csak a 3. negyedévben 140,000 db új autó regisztrációja történt meg, amiknek viszont gyakorlatilag 0%-a szuzuki.
3:
Nem hasonlítok semmit semmihez, sajnálom hogy nem jött át számodra amit írtam.
Nem "értelmetlen" a városban, ezt nem tudom honnan szeded.
Nekem ilyen autóm van, 5,7 litert eszik városban és szuper a motorja, nem tudom mégis te mire alapozod ezeket az erős "kritikákat", amiket megfogalmaztál.
Köszönöm a válaszokat.
"140,000 db új autó regisztrációja történt meg, amiknek viszont gyakorlatilag 0%-a szuzuki."
De ez logikus is.
Minek hozna be bárki Suzukit, amit itt gyártanak, itt is meg tudja venni akár használtan, akár újonnan, sokkal kevesebb macerával, mint a behozatal?
Ja, és én is márka-hű táborhoz tartozom, és nem anyagi okok miatt.
Ugyan úgy meg tudsz venni itthon is szinte bármilyen márkát (újonnan mindent) és típust. A jobb általános állapot ill. ár miatt vásárolnak az emberek külföldről autókat (minden márkát).
Csak tőlünk nyugatabbra a szuzuki, mint márka nem túl népszerű (pl. az egész mobile-n 12,000 eladó szuzuki van, míg pl. Audi 140e, bmw 130e, Merci 140e, VW 260e és még sorolhatnám).
"Ugyan úgy meg tudsz venni itthon is szinte bármilyen márkát (újonnan mindent) és típust. A jobb általános állapot ill. ár miatt vásárolnak az emberek külföldről autókat (minden márkát). "
Ezt nem értem.
Miért éri meg egy új autót kinn megvenni, és behozni,majd itt forgalomba helyezni, mint itt megvenni?
Meglepő módon egy csomószor olcsóbb... Ha itthon veszel új autót akkor ugyan úgy befizetsz rá minden adót (regadót is!), mintha ugyan azt külföldön veszed meg. Pl szlovákiában 20% az ÁFA is.
Csak, hogy témánál maradjak pár éve emlékszem csináltunk egy ilyen összehasonlítást, és olcsóbb volt szlovákiában szuzukit venni (és nem kérni a forgalomba helyezését), majd feldobni egy trélerre és itthon forgalomba helyezni, mint itthon megvenni a márkakereskedésben...
Az valóban nem mérvadó, hogy hány külföldről behozott Suzuki van, ugyanis szerencsére rengeteget exportálunk, még Japánba is igen jelentős mennyiséget.
A sok behozott autó tele van agyonhasznált filléres audikkal és bmw-kel, mert sokan nagyobbnak látják magukat a saját szemükben ha egy ilyen emblémájú autóban ülnek -noha az autó értéke 0.
Azért azt nem hiszem hogy jellemző lenne az, hogy a külföldi új autó olcsóbb mint az itt megvett, különösen ha nagy valószínűség szerint tőlünk importálták azt.
Ha a jelenlegi ÁFA-különbség miatt igaz is lenne hogy minimálisan olcsóbban jövünk ki, én akkor sem forgatnám bele a pénzemet egy más (különösen szlovák..) ország gazdaságába.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!