Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Honnan tudom ha fékbetétet...

Honnan tudom ha fékbetétet kell cserélni újabb autónál?

Figyelt kérdés

Nem értek a kocsikhoz. Fél éve vettem, 2012-es modell. Dízel, 2.2-es motor, nagy autó. A kereskedés szerint minden ki lett cserélve mielött eladták nekem (az olaj biztosan ki van, erre van bizonyíték is).

140e van a kocsiban, jó állapotú nem visszatekert (reméljük a szalonban nem tekerik vissza)

Téli gumival hoztam, azzal tökéletes volt. Vettem legolcsóbb nyárit, azzal fékezésnél csikorgott kicsit a fék, gondoltam le kell cserélni a betétet majd.

Most visszament a téli gumi és minden jó megint! A szerelök tudják hogy nem értek hozzá, ezért mindig mindent ki akarnak cseréltetni velem. Neten nézek mindig utána hogy nem is kell! Ha úgy megyek oda hogy nekem fékbetét kell, fizethetem a 30-40 ezret mert akkor is kicserélik ha 10e km van csak benne.


Hogyan tudom szemre megállapítani hogy cserélni kell?


2015. okt. 19. 09:26
 1/4 anonim ***** válasza:

A betét nyikorgásának SEMMI KÖZE a kerékhez. Tehát ha a nyári gumiddal valami nyikorgott a télivel meg nem akkor a nyári gumival van valami.


A betét kopottságát az új, főleg a jól felszerelt autókban sokszor már a számítógép jelzi neked, mivel van bennük egy jeladó.


De ha nincs az sem dráma, leveszed a kereket (tipikusan az elsőt érdemes ilyenkor, mert az gyorsabban kopik) és legtöbbször bele tudsz nézni a féknyeregbe (a hidraulikus szerkezet ami a fékbetéteket a tárcsára nyomja) így néz ki - a piros a képen:

[link]


Szóval ha belekukkantasz arra a részre, ahol találkozik a tárcsával akkor láthatod a betétet. A betét egy fém lapból és a rajta lévő vastag kopó rétegből áll, ami egy puhább anyag, hogy kímélje a tárcsát. Ezt a puhább réteget kell nézned. Ha még van rajta akkor még jó a betét. Ha már nincs és csak a "vason" van vagy nagyon közel jársz hozzá akkor csere.

Így fest egy új és egy kopott betét egymás mellett:

[link]


Az alsón láthatod milyen vastag a kopó réteg, a felsőn meg szinte már semmi nincs.


Ha nem sikerül "rálátni" a betétre akkor csak az marad, hogy egyet ki kell venni és megnézni. Ha nem kopott simán vissza lehet rakni.

2015. okt. 19. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszi szépen a részletes segítséget! Ellenörizni fogom.
2015. okt. 19. 09:47
 3/4 Tomcatters ***** válasza:
Vannak a fékbetéten ilyen kopás jelző barázdák, ha azt látod még megfelelő vastagságúak ...akkor elvileg még jónak kéne lennie ha csak nem égetted őket el (többszöri hirtelen fékezés .. vahy eszrevettem mar olyat is .. elottem haladonal , hogy ha kell ha nem allandoan a féken tartja a lábát epp csak annyira lejtos kanyargos uton, hogy mindig lassuljon folyton eg a feklampa ugy is kitudod nyírni hamar az indokolatlan fekhasználattal .. elég . Egyébként vannak még jelei ha már el vannak kopva illetve csere érett .. pl az amit irtál hogy csikorog... túlzott gumikopás , a megszokottnál hosszabb fékút fékezésnél ilyen pulzáló érzés félrehúz fekezesnel az autó .-.kormány .. továbbá lehet, hogy a fék tárcsák kopottak .. azt ugy tudod megnézni , hogy a féktárcsák peremei vállasak -e ha (vállasak) es vegighuzod az ujjad belurol kifelé a végéig, akkor belul kisebb a fektarcsa mint a perem es erzed, hogy atugrik rajta az ujjad
2015. okt. 19. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Akkor, amikor észreveszed hogy kevésbé fog a fék.
2015. okt. 19. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!