Mennyire igazak az Alfa Romeo sztereotípiák az újabb évjáratú modellekre?
Alfára szeretnék váltani, konkrétan egy 2006-2007 vagy annál újabb 159-es kombira a 2.4-esn jtd motorral, ezért rengeteg ember véleményét megkérdeztem már eddig is. Kapok hideget és meleget egyaránt. A következő Alfa problémákról szeretnék véleményt kérdezni:
-előbb utóbb elkezd szétesni, elkezd zörögni benne minden
-méregdrága, csak külföldről beszerezhető alkatrészek
-kényes futómű ami érzékeny a magyar utakra
"-előbb utóbb elkezd szétesni, elkezd zörögni benne minden"....előbb-utóbb minden auto elkezd szétesni!
"-méregdrága, csak külföldről beszerezhető alkatrészek"...ezt nem tudom honnan szedted,de jól néznénk már ki ha így lenne!!
"kényes futómű ami érzékeny a magyar utakra"....ez megint igaz az összes autóra
Egy szó mint száz...az alfa igenyli a toródést,amit ha megkap nem nagyon van vele baj,viszont ha elhanyagoljak azt nagyon rosszul tűri,és olyankor fénysebességgel pusztul!!
nekem Alfa 159-em van (2009-es), 2.4-es JTDm motorral szerelt, összkerekes kombi.
600 000 km felett jár, évi 100-120 000 km-t megyek vele. Még nem kezdett el szétesni, nem zörög benne semmi. Az alkatrészek nem olcsók hozzá, bár én csak gyári alkatrészeket veszek hozzá, utángyártottat soha, idehaza betudom szerezni őket. A szervízelést Csörgőék végzik, ők nagyon értenek az Alfa-hoz. A futómű valóban kényes, de vannak trükkök. Én 95%-ban autópályán használom, így 255/40R19-es alukerekeken gurul, de van idehaza egy acélfelnire szerelt ballonos kerékszett, meg légkulcs, ha olyan helyre megyek vele ahol szar az út, akkor átszoktam tenni a ballonos gumit, hülyén néz ki vele, de a futóművet óvja, meg persze ha kátyúba csattintok vele, akkor nem mindegy hogy az acélfelni és egy jóval olcsóbb árkategóriájú gumi megy tönkre, vagy a több mint félmilliós alu szett, a 260 000 forint értékű Pirelli PZero-kal.
Lényegében az Alfa nem rosszabb mint bármelyik másik azonos kategóriájú autó, hiába hordják le sokan az Alfa-t, ugyan úgy megállja a helyét mint egy 3-as BMW, csak az Alfa sokkal szebb :)
Gondolom te használt autót szeretnél venni, ami nagyobb kiadás az a turbó és a kettőstömegű, én ezeket 300 000 km felett cseréltettem, de ez attól függ hogy hogyan használja az ember az autót. Használt autónál ezt nem nagyon tudod kiszámolni hogy mikor esedékes és lehet hogy pont nálad fog cserére szorulni, jobbik esetben már cseréltette a tulaj akitől veszed. Ha ügyeltek az autóra, normálisan használták, akkor nem lesz vele gond.
Annyi tanácsot adnék, hogyha Alfa-t veszel, akkor csak Selenia olaj, és ha lehet akkor csak gyári alkatrész kerüljön bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!