Simson s51-hez érdemes beruházni új tirisztoros gyújtásra?
Szerintem annyira nem drámai a helyzet. A gond több összetevőből áll. 1. ez is nagyon strapa megbízható.
De már több mint 20 éves alkatrészekről beszélünk amelyeket olyanok buherálták, akik azt se tudják mi az hogy kiegyensúlyozás, vagy lendkeréklehúzó. Netalán nyomatékra húzott csavar.
És innen jön minden gond. Egy kalapácsos lendkerék éppúgy szar már ennyi idő után mint a tiris kerék. De míg a kalapácsos lendkerék nem érzékeny a kiegyensúlyozásra addig a tiris igen.
Pl. Előző kommentelőnek tuti hogy már a főtengelye sem 2 századra egyensúlyozott. Ezért ér bele a jeladó az alaplapba. Szerelési hiba, indikátorórával kimérve látszódik az ilyesmi - mondhatni tipikus. Tippre 6+ század körül lehet, azt már nem lehet könnyen beállítani.
A másik, hogy mágnesek szegecselése is elenged, lazul, vagy a kerék deformálódik, mert pl valaki leejtette.
Teljesen új "minőségi" esetében ilyen persze nem lesz, de ki fog rendelni 30ezerért egy ilyet?
És akkor a kérdésre. Szerintem akkor érdemes beruházni ha valóban stabilan 6000-es fordulatszám feletti tartományban akarod használni a motort. De ahhoz kell henger, és kipu is. Minden más esetben nem sok értelmét látom. Akkor inkább Ducati belsőjeladós gyujtásra szavazok. Jobban bírja a fordulatot, és sokkal könnyebb bontott jó cuccokat venni. Igaz közdarab kell.
#5: Szerintem egyszerűen az alaplaprögzítő fül nem szorítja le az alaplapot. Vedd le, hajlíts rajta úgy hogy valóban szorítsa le blokkfélhez.
Ha van kicsit több a malacperselyben, néhányszázforintért van új is. Amúgy a kalapácsos verziónak nem szabad elmásznia, és eléggé strapabíró szerkezet. Ha meg van olajozva a kis kefe\szivacs a kalapácsnál, és jó a megszakító hézag sok sok gondtalan km van benne.
Remélem segítettem
#5: Valamennyi szikrázás esetenként előfordulhat, de inkább beállítási hibára utal. Valószínű, hogy a kalapács nincs összecsiszolva az alappal. Kell dörzspapír, finom a szemcseméretű, majd csúsztasd a kalapács és alap közé nyitott állapotban. Fordíts annyit a lendkeréken, hogy megszorítsa a dörzspapírt a kalapács, és kezd el ki be húzni. A lényeg az lenne, hogy a két lap úgy össze legyen csiszolva, hogy párhuzamosak legyenek. Elég szokott lenni néhány húzás, mert nem szokott extrémen félrekopni :).
Most jön a másik a hézagállítás. Felső holtponton - tehát maximális kalapácstávolságnak 0,4mm-nek kell lennie. Persze hézagmérő lenne az ideális, de olyan régen se volt mindenkinek szóval a háztáji öregek praktikája talán segít. Szerezz egy cigisdobozról zárjegyet. Ennek mérete megközelítőleg 0,4mm. Ha felső holtponton rászorít tágíts, ha lötyög szűkíts.
Csak saját felelősségre mert nem mértem meg mostanság tolómérővel :). Tény édesapám 20 évig így állította, és sose volt gond.
Ezek után már csak széles út kell mérsékelt szereléssel :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!