Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson s51-hez érdemes beruház...

Simson s51-hez érdemes beruházni új tirisztoros gyújtásra?

Figyelt kérdés
Mennyire megbízható és tartós?Mik a tapasztalatok?
2015. okt. 12. 15:58
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Nagyon nem tartós, megbízhatatlan vacak szar.
2015. okt. 12. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Ez most komoly?Saját tapasztalat?
2015. okt. 12. 17:59
 3/14 anonim ***** válasza:
Igen. Tirisztorokat sorra nyírja, a jeladó is hamar feladja. Egyes típusokat nem is lehet megforrasztani. A tekercsek is elég gyakran vagy beleérnek a lendkerékbe, vagy szimplán szarok és a forrasztás elpattan. Olyanról is hallottam, hogy nem működik minden jeladó minden tirisztorral. Inkább vegyél eredeti gyári bontatlan gyújtást, vagy faragj rá valamilyen robogó jeladós gyújtást, akkor még szuper töltésed is lesz. Vagy ha több pénzed van, akkor ott van a Vape.
2015. okt. 12. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
Amúgy senkinek nem ajánlom azt az érzést, amikor ráköltöttél már vagy 20-30 ezer forintot a fos gyújtásra, majd 50 km múlva meghal a tirisztor úgy, hogy nem pörög ki jobban mondjuk 4 ezernél. Te meg épp messzebb vagy, és mehetsz úgy kb 35-el négyesben, mert tovább nem pörög ki.
2015. okt. 12. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 joco5582 ***** válasza:

Szerintem annyira nem drámai a helyzet. A gond több összetevőből áll. 1. ez is nagyon strapa megbízható.

De már több mint 20 éves alkatrészekről beszélünk amelyeket olyanok buherálták, akik azt se tudják mi az hogy kiegyensúlyozás, vagy lendkeréklehúzó. Netalán nyomatékra húzott csavar.

És innen jön minden gond. Egy kalapácsos lendkerék éppúgy szar már ennyi idő után mint a tiris kerék. De míg a kalapácsos lendkerék nem érzékeny a kiegyensúlyozásra addig a tiris igen.

Pl. Előző kommentelőnek tuti hogy már a főtengelye sem 2 századra egyensúlyozott. Ezért ér bele a jeladó az alaplapba. Szerelési hiba, indikátorórával kimérve látszódik az ilyesmi - mondhatni tipikus. Tippre 6+ század körül lehet, azt már nem lehet könnyen beállítani.

A másik, hogy mágnesek szegecselése is elenged, lazul, vagy a kerék deformálódik, mert pl valaki leejtette.

Teljesen új "minőségi" esetében ilyen persze nem lesz, de ki fog rendelni 30ezerért egy ilyet?


És akkor a kérdésre. Szerintem akkor érdemes beruházni ha valóban stabilan 6000-es fordulatszám feletti tartományban akarod használni a motort. De ahhoz kell henger, és kipu is. Minden más esetben nem sok értelmét látom. Akkor inkább Ducati belsőjeladós gyujtásra szavazok. Jobban bírja a fordulatot, és sokkal könnyebb bontott jó cuccokat venni. Igaz közdarab kell.

2015. okt. 12. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm az értelmes válaszokat!Úgy néz ki,hogy maradok a vacak kihagyogatós,elállítódós megszakítósnál :)
2015. okt. 13. 10:24
 7/14 A kérdező kommentje:
Esetleg meg tudná valaki mondani,hogy miért hagyogat ki?Kicsit jobban szikrázik a megszakító a kelleténél,pedig lada kondim van a légszűrőházba kivezetve.Kicseréltem a gyújtótekercset is és a trafót is.És miért tud rövid idő alatt elállítódni az előgyújtás,amikor izomból meg van tépve az alaplap rögzítő csavar?
2015. okt. 13. 10:29
 8/14 joco5582 ***** válasza:

#5: Szerintem egyszerűen az alaplaprögzítő fül nem szorítja le az alaplapot. Vedd le, hajlíts rajta úgy hogy valóban szorítsa le blokkfélhez.

Ha van kicsit több a malacperselyben, néhányszázforintért van új is. Amúgy a kalapácsos verziónak nem szabad elmásznia, és eléggé strapabíró szerkezet. Ha meg van olajozva a kis kefe\szivacs a kalapácsnál, és jó a megszakító hézag sok sok gondtalan km van benne.

Remélem segítettem

2015. okt. 13. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Akkor veszek újat,hátha tényleg csak az a baja!De a kihagyogatást még mindig nem értem mitől van,miért szikrázik a megszakító? :)
2015. okt. 13. 11:03
 10/14 joco5582 ***** válasza:

#5: Valamennyi szikrázás esetenként előfordulhat, de inkább beállítási hibára utal. Valószínű, hogy a kalapács nincs összecsiszolva az alappal. Kell dörzspapír, finom a szemcseméretű, majd csúsztasd a kalapács és alap közé nyitott állapotban. Fordíts annyit a lendkeréken, hogy megszorítsa a dörzspapírt a kalapács, és kezd el ki be húzni. A lényeg az lenne, hogy a két lap úgy össze legyen csiszolva, hogy párhuzamosak legyenek. Elég szokott lenni néhány húzás, mert nem szokott extrémen félrekopni :).

Most jön a másik a hézagállítás. Felső holtponton - tehát maximális kalapácstávolságnak 0,4mm-nek kell lennie. Persze hézagmérő lenne az ideális, de olyan régen se volt mindenkinek szóval a háztáji öregek praktikája talán segít. Szerezz egy cigisdobozról zárjegyet. Ennek mérete megközelítőleg 0,4mm. Ha felső holtponton rászorít tágíts, ha lötyög szűkíts.


Csak saját felelősségre mert nem mértem meg mostanság tolómérővel :). Tény édesapám 20 évig így állította, és sose volt gond.


Ezek után már csak széles út kell mérsékelt szereléssel :)

2015. okt. 13. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!