Hasznalt autót szeretnék vásárolni . Audi a3 1.9 tdi a kiszemelt .170000 km körüli 2004+os megéri?
Nem km-t hanem állapotot nézünk. Feltételezve, a legjobb esetet,tehát gondos gazdi, főleg autópályán használta, mindent megfelelő időben cserélt, akkor szinte biztos még benne lenne 170k a motorban.
Ellenben a másik véglet, hogy le is lehet úgy amortizálni, hogy épp csak a szerencse tartja egyben...
És akkor csak a motorikus részről beszéltünk.
Szóval erre jó választ úgy lehetetlen adni, hogy nincs konkrét autó, bár azt is igazából csak személyesen megvizsgálva lehet megtudni milyen.
sima tdi jó
a pd tdi már nem annyira, problémás lehet
Az, hogy nem értesz hozzá, kiderül a kérdésedből, ami nem baj, csak ebben a formában mire is vársz választ?
- Megéri?
- Mi éri meg, és mennyiért?
Autó vásárlásra van az ember fiának, lányának valamennyi pénze, plusz még tartalékba is egy megfelelő összeg, ha pluszban kell költeni az autóra, márpedig használt autóknál biztosan kell költeni.
Kilométeróra állás szinte semmitmondó adat, az a ritka, amit nem tekernek vissza.
Képről se lehet sok mindent meglátni, legfeljebb csak ha nagyon gáz az autó - ha jól néz ki, el kell menni, megnézni, és sokszor ott derül ki, hogy a tetszetős képen egy roncsot mutogatnak (vagy megfelel neked).
Akinek probléma a "ha elromlik, sokba kerül a javítás", annak bizony nem Audi, BMW, Mercedes, Volvo és a többi hasonló kaliberű autók közül kellene mazsolázni.
Egy jó szerelő fel tudja mérni az autó pillanatnyi állapotát, de még ő sem tudja megmondani, hogy meddig fog tartani az az állapot.
Mi a drága? Biztosan olcsóbb mint ha új autót vennél. Nekem A6-osom van, 2.5tdi (1999). 3 és fél éve használom. 198 ezer km-el kezdtem, most van benne 355.
A vezérlést, olajat, szűrőket illik azonnal kicserélni, hacsak nem akarsz folyamatosan azon görcsölni vajon mekkorát hazudott az előző gazdija (150e Ft). 250ezer km körül esedékes lendkerék + kuplung (200e Ft).
Ezeken kívül a futómű szilentblokkjait cseréltem (120e Ft). Más komolyabb javítás nem volt, csak a rendszeres olaj, szűrők stb.
Két hete vettem "új" autót, 2000 évjáratú A6 2.5tdi 220e km-el! :-)
Ha nem akarsz meglepetést, szerezz egy megbízható autószerelőt és mutasd meg neki az autót. Ugyan kristálygömbje neki sincs, de nagy valószínűséggel meg tudja neked mondani mit fog kelleni cserélni a közeljövőben és az mibe kerül.
"3-szor kitisztíttatod a részecskeszűrőt, és már rá is költötted a kocsi árát. "
Ha lenne benne. De nincs :)
Egyébként nagyon megéri. Meg mondtad kérdező, hogy kockázatos sok km-mel dízelt venni. Pont ezért jó vétel a kiszemelt, mert 170 ezer km az semmi.
Nekem volt 2004-es A3-as Audim 2.0PDTDI, óra szerint 120 ezerrel vettem, 240-el adtam el, semmi drasztikus hibája nem volt, a kopóalkatrészeken kívül.
Amúgy azzal nem értek egyet, hogy mindenki azt hangoztatja, hogy minden dízel autó meg úgy általában minden használtautó tekert órás.
Oké, hogy rengeteg autó tekert órás főleg amiket dílerek kínálnak, de én tudok számtalan ellenpéldát is.
Egyik kollégámnak pl van egy Suzuki Ignis-e ami most kb 10 éves és van benne körülbelül 50 ezer kilométer.
(Jó ez benzines, de abból is hihetetlennek hangzik ennyi)
Apámnak ott a C220CDI Mercedes-e 2008-as, akkor elvileg kéne benne lenni legalább 300 ezer kilométernek, jaaah nem, csak 140 körül jár.
Nyilván ezeket az átlag úgysem hiszi el, mert a "minden autó tekerve van" elvet szajkózzák.
Kétes előéletű autónál értem a bizalmatlanságot, de bizony sok olyan ember van aki esetleg divatból vesz dízelt, vagy egyszerűen változnak az életkörülményei és már nem kell napi szinten több száz kilométert ingáznia.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!