BMW 120D 2004.12.20 Motor: 204D4 Motorcsere utan nagy a fusta motorban. Ha alapjaraton leveszem az olajsapkat. Mi okozhatja?
A regi motorbol maradt a szelepdekni, szivotorok, a hengerfej mivel nem talaltak a csatlakozasok a vakumpumpanal. Vadi uj turbot kapot. Az uj blokkbol nem voltak kiveve a dugattyuk tehat a gyuruksem. a motor ami belekerult 17 000 ben levo autobol szarmazott. latszott a hengereken a gyari csiszolas.
A Turbo szivo slagjanak ami legszurotol jon a kozepso reszen levo nyilasnal ( ha leveszem a slagot ) szinten dol a fust... ami az olajat is kihozza magaval es az a turboba fojik ... lecsopog.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__422..
17000, azaz tizenhétezer kilométer? Biztos az?
Lupi: ha a szelepszárak szimmeringjei áteresztenek, akkor a kipufogó végén látványos, kék füstjeleknek kellene megjelenni.
Az nagyon valószínű, hogy a túl nagy karternyomás miatt jön vissza a szellőzőcsövön az olaj.
Mondjuk ilyen szempontból érdekes lehet, hogy mi nem stimmelt a két motor között. Eltérő alkatrészek felszerelésével el lehet zárni bármilyen járatot, ha figyelmetlen aki összerakja. Sőt, elég lehet ha tömítésből nem a megfelelőt rakja be az illető. Egyik ismerősöm kiolvasztotta így a főtengely- és hajtórúdcsapágyait, mondjuk az motorkerékpár volt. :)
Motorkódok azonosak voltak?
Friss? Hiszen kettőből van összerakva. Sőt, az sem szerepel a kérdésben, hogy az előző miért lett kiszedve belőle...
A henger zárt, amennyire zárt tud lenni, egy hengerfej- vagy blokktömítetlenségnél máshogy jelenne meg, pl. forralná a vizet, úszna az olaj a hűtővíztartályban, pl. azok amiket egy hengerfejes autó csinál.
A katalizátor nem fogja meg az olajfüstöt. Legalábbis drága édesanyám szelepszárszimmering-hibás autójában nem. De ahányszor találkozunk feltöltöm olajjal, a kettő között meg nincs annyi idő, hogy lemenjen minimum alá. Indításkor füstöl szörnyen, de semmi indíttatásom szétszedni amíg nem muszáj (azaz a műszakit nem bukná el a magas CH érték miatt).
A kartergáz szellőzőcsöve a hengerfej tetejéről indul a szívótorok irányába. A kartergáz mennyiségét alapvetően a motorblokk kopása szokta megnövelni. Viszont ha normál mennyiségű kartergáznál az olaj a hengerfejből nem, vagy nem a megfelelő keresztmetszeten tud lecsorogni a teknőbe, akkor a szívócső felé áramló gáz nagyobb mennyiségben tudja magával vinni.
A kérdésben ott van, hogy úgy kombinálták össze a két motor darabjaiból, szóval bármi elképzelhető.
A ket motor kodja megeggyezik. 2004 tol 2007 ig gyartottak a 2L es Diesel motrokat. A ket blokk tokeletessen meg eggyezik.
Amugy a csere azert tortent mert az auto vasarlasa elott felhevulhetett a motor megszorul az elso dugattyu es csunyan belemart a hengerbe
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!