Lehet ettől baja az autónak rövid, illetve hosszú távon?
Ma véletlenül sikerült felpörgetnem a motort 5500 min^-1-ig üresben. (2-es után haramdikba akartam rakni, kuplungot kinyomtam , cak 3-as helyett üresbe raktam..) és utána emg nyomatam a gázt , és 5500-ig pörgött fel. A motor meleg volt,előtte már mentem vele egy 10km-t kb. 2 l -es , szívóbenzin motorról van szó (12 éves, japán) kérdésem, az lenne,hogy egy-egy iylen elhibázott manőver , milyen eséllyel okoz kárt a motorban? Gondolok itt arra,hogy pl. a dugattyú belever a szelepekbe , vagy nagyon megrángatja a hajtókar csapágyakat? Egyébként 6000 min^-1 -nél van elvileg teljesítménymaximuma , és 6500-től piros. Másik kérdésem lenne még,hogy van-e különbség aközött , ha terhelésnél pörgetem fel 5500-ig , vagy pedig üresben? Melyik a károsabb? Ma egyébként kb. 3500-ról , ugrott fel 5500-ra elég hirtelen , köszönhetően ,hogy üresben volt..
Kösz a válaszokat!
Én azért is megsértődök ha a 23 éves kocsimat valaki öregnek nevezi :D
12 éves,gyerek még az japánból :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!