Lehet ettől baja az autónak rövid, illetve hosszú
távon?
Figyelt kérdés
Ma véletlenül sikerült felpörgetnem a motort 5500 min^-1-ig üresben. (2-es után haramdikba akartam rakni, kuplungot kinyomtam , cak 3-as helyett üresbe raktam..) és utána emg nyomatam a gázt , és 5500-ig pörgött fel. A motor meleg volt,előtte már mentem vele egy 10km-t kb. 2 l -es , szívóbenzin motorról van szó (12 éves, japán) kérdésem, az lenne,hogy egy-egy iylen elhibázott manőver , milyen eséllyel okoz kárt a motorban? Gondolok itt arra,hogy pl. a dugattyú belever a szelepekbe , vagy nagyon megrángatja a hajtókar csapágyakat? Egyébként 6000 min^-1 -nél van elvileg teljesítménymaximuma , és 6500-től piros. Másik kérdésem lenne még,hogy van-e különbség aközött , ha terhelésnél pörgetem fel 5500-ig , vagy pedig üresben? Melyik a károsabb? Ma egyébként kb. 3500-ról , ugrott fel 5500-ra elég hirtelen , köszönhetően ,hogy üresben volt..
Ettől semmi baja nem lesz. akkor sem, ha napi két ilyet csinálsz 10 éven keresztül :)
Ha 5500-nál bele tudna verni a dugattyú a szelepekbe, akkor nem 6000-nél lenne a teljesítménymaximuma és nem lehetne elpörgetni 6500-ig :)
Terhelés alatt is bírnia kell az 5500rpm-et, de olyankor nyilván nagyobb az igénybevétel, mint üresben.
2015. szept. 28. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
2/12 anonim válasza:
Nem lesz semmi baja. A tiltás azért van, hogy üzemmelegen addig károsodás nélkül pörgetheted.
2015. szept. 28. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 Tomcatters válasza:
En egyszer kihuzattam 7000/min fölé valamivel, és semmi baja :)
2015. szept. 28. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
4/12 anonim válasza:
Ilyenkor kell belerongyolni a kuplungba! ;)
Mondjuk attól lehet baj.
2015. szept. 28. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
5/12 anonim válasza:
Ja persze 7000 fölé... szét is szakadt volna a motor :)
2015. szept. 28. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
6/12 anonim válasza:
Lehet Hondája van... :D
2015. szept. 28. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
7/12 Tomcatters válasza:
Pont az :) cl7 2.0 accord i-vtec
2015. szept. 28. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
8/12 anonim válasza:
én már forgattam 8000 fölé is, és nem Honda :P és semmi baja sem lett :)
2015. szept. 28. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
9/12 anonim válasza:
Semmi baja nem lesz. Ez valami Honda lesz, nekem is Hondáim vannak, rendszeresen 6000 fölé pörgetem, ez egy ilyen motor, ezt igényli, erre tervezték. Arra figyelj, hogy azért üzem meleg legyen, ha pörgeted, ha nagyon gyakran hajtod így, esetleg gyakrabban cserélj olajat, jó olajat tegyél bele és rendszeresen figyeld a szintet, mert forszírozott tempónál megkajálhatja, de egyebekben semmi baja nem lesz.
2015. szept. 28. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
10/12 A kérdező kommentje:
Kösz a válaszokat,mentek a zöldek! Igazából nem tervezek ebből rendszert csinálni, ha nagyon gyorsulni akarok , akkor is max iylen 4500-4800-nál váltok (egyébként pedig 2500-3000-nél), ez most csak véletelnül csúszott be, és mivel nem szoktam ilyet csinálni, így agyaltam rajt,hogy most vajon mi történhetett, de ezek szerint akkor ezt bírnia kell. Olajat múlt héten cseréltem benne pont amúgy. A szeleprugók egyébként nem lehetnek veszélyesek , egy iylen öregebb autónál,hogy esetleg már nem úgy mozognak , min egy 2-3 éves autónál, vagy ez hülyeség?
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!