A Nissan GTR miért éppen a súly+nyomaték köré lett építve?
Mert ~ szuperautó (bár persze ,40 milliós árával elmarad,de nevezhető annak),de a 99%-hoz képest nem az a szokásos : nyomjuk a gázt kifaral sikító hangon ,majd suhanva gyorsul brutálisan és mondjuk 150 felett már visszaesik a gyorsulás,hanem nehéz autó és az ülésbe süppeszti az embert és egyenletesen,de nagyon nyomatékosan és gyorsan gyorsul.
Mit gondoltok,miért nem a szokásos pörög,kilő elven épült?
Akinek a dizájnos cicoma bőrbelső krómcsíkokkal és színes műanyaghab a fontos az minek vesz sportkocsit? Japán autóban soha nem ez volt a lényeg.
Másrészt milyen Porsche "autózza körbe" a Nissant? Az a baj hogy a tények és a számok elég makacs dolgok... És az is elég ciki hogy egy 1001 lovas eszeveszett árú Bugaciveyron is csak tizedmásodperccel gyorsul jobban .Attól hogy egy gyár mást is gyárt mint agyonárazott kocsikat pl Ferrari,attól még gyárthat szuperautót is. Igazi vérsznobok persze felhúzzák az orrukat rá,de a teljesítményen ez nem változtat,mert mérnöki bravúr kocsi.
1. Monacoban egy utca sincs olyan hosszú, hogy Moss kisasszony ferraris pasija be bírná kuzdeni magát a GTR elé:)
2. Hogy a p.csába bírt 10! másodpercet adni a 911 turbonak a Nurburgringen ha fent már annyira nem is megy??? :)
A linkelt táblázatban sincs "körbeautózva" minimális tized mp előnyök vannak itt ott a Porschenek ,és vannak nagy lemaradásai is. Mellesleg gt1-2-3 az megfelel a gyári tuningNismonak és egyéb tuningnak. Pl a Nismo 0-200ra 11 mp alatt gyorsul a Porsche meg 10.9mp, na ez aztán körbe van autózva..
Az fáj sokaknak hogy viszonylag elérhető árban csúcstechnikát és jelenleg elérhető csúcs menetteljesítményt adnak a japánok és hogy pl ugyanez a gyár gyárt teherautót is meg kis Micrat is..
Te azt a kamu idot elhiszed? :) Hogy a fenebe adna mar 10 masodpercet a Porschenak? A 7:24 es soha meg nem erositett kamu-ido amit a Nissan a sajat maga altal felkeszitett autoval teljesitette sajat pilotaval.
Ha ossze akarod hasonlitani az idoket, akkor nezd meg a sport auto altal elert idoeredmenyeket, azok szeriaautoval, ugyanazzal a pilotaval, utcai gumival lettek lemerve. Ott 2 masodperccel jobb volt a Porsche Turbo, rovidebb, kanyargosabb palyakon meg meg csunyabban elveri a Nissant, mert ott nagyon kijon a sulyhatrany.
A Veyron meg nagyon csunyan otthagyja egyenesben, nyilvan palyan mas a helyzet, de a Veyron nem palyaauto.
A szuperautosaghoz hozzatartozik egy premium belso ter is, ha ultel mar 911 Turboban, meg Nissan GT-Rben akkor soha egy pillanatra nem fogod azt gondolni, hogy a GT-R feler barmiben is a Porschehoz.
Mernoki szemmel meg semmi kulonleges nincs benne, ami talan erdekes volt az a szenszalas kardantengely, de a motorja kifejezetten primitiv, es a hajtaslancaban sincs semmi kulonleges. (raadasul szet is hullik)
Persze ,legkönnyebb azt mondani ,ha valamiben jobb ,hogy csalás az egész,fúúj le vele. Ez már tényleg óvodás szint,elérünk a golfTdi vs civicVti csatákig..
Szuperautóhoz,(ami mellesleg nem egy egzakt kategória) egyáltalán nem tartozik hozzá a belső tér dizájnja mert ez egyrészt teljesen relatív dolog,másrészt akkor a legszuperebb autók az arabok ékkövekkel gyémánttal és arannyal futatott kocsijai . Off én befejeztem a betücsatározást ..
Ez nem ovodas szint baratom, hanem egyszeru logikus gondolkodas. eleg csak megnezni a tomeg/loero adatokat, es lathato hogy egyetlen idoeredmeny mond ellen mindenfele fizikai torvenynek, megpedig teljesen veletlenul pont az amit a Nissan sajat maga mert. Mekkora veletlen :) Persze tolem elhiheted hogy a japanoknak sikerult kiforditani magabol a ter-ido kontinuumot, es fizikai keptelensegeket megvalositani, amit egyebkent aztan soha senki sem tudott utanukmerni (lasd elso "hivatalos" idot a GT-R-tol, amitol aztan vagy 20 masodperccel lassabb idot mertek valoban gyari autoval).
Lattam mar nem egy GT-Rt kozelrol, sot lattam a motorjat is szetszedve, semmi de semmi extra nincs benne az egvilagon, kabe annyit er amennyiert adjak. A vezetese raadasul igazabol tok unalmas, az osszkerekhajtas es a hangolas miatt egy sinauto, ezt szamtalan videoban elmagyarazzak neked a tesztelok.
A legjobban meg akkor szorakozom, amikor elkezdik fejtegetni, hogy hat az nem is problema hogy az egesz auto olomsulyu, mert hat a suly kore epitettek az autot, ha hagyod meg azt is bemagyarazzak hogy direkt jo hogy ennyire bazi nehez :)))
Tolem imadhatjatok tovabb mint valami foldontuli jelenest, a GT-R egyhaz eleg nagyra nott mar, de minket atlagembereket ne akarjatok megetetni a suket dumaval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!