Eltűnnek a sima "klasszikus" szívóbenzines autók?
Ma nézegettem interneten az egyik autómárka új modelljeit.
Amikor a motorpalettát böngésztem eléggé meglepett, hogy nem kínálnak, hozzájuk szívóbenzines motorokat.
Mindegyik turbófeltöltős már.Egy 1.4-es motor 125 lóerőt tud és beleteszik egy elég nagyméretű középkategóriás autóba (Passat).
80as években is volt egy feltöltős hullám a gyártók részéről és kikoptak, most is ez lesz.
Próbálkoznak de értelmetlen.
Hosszútávra drágább és kezelhetetlenebb megoldás.
Egy szivó 2literes gond nélkül 500-800ekm t elfut!
Enyémben most van 300e és mint a vadi új.
Fogyasztásban meg az 1.4turbo is beveri a 10et ha taposod neki! Aki meg pesti dugoban araszolni egy főre vesz 1,5-2tonnás 2-3literes benzinest az hülye. Én vidéken lakom és nem 2sarokra használom, 160as utazónál alig forog a sor6 és fogyi mérőm 7literen a tankoláskori átlagban meg 10liter amibe a kevés város is benne amikor 20l alatt nincs a mutató.
Tartós 160nál a turbos is bever ugyan enyi, mert semmiből nem lesz erő és cserében 200ekm nél turbo csere, 300e nél elrepedt hengerfej, stb.!
Nem teljesen koptak ki. A 90-es években a Volvo ráállt a feltöltős motorokra és az óta is megbízhatóan üzemelnek a motorjaik. 4-5 hengeres 2 literesek, sor5 és sor6-os turbókból már a 90-es években is több készült a volvonál, mint a szívóból.
Igaz azok még nem a downsizing miatt lettek feltöltősek :)
nem hiába van kis motorra a turbó téve....
"Fogyasztásban meg az 1.4turbo is beveri a 10et ha taposod neki" ez így van valóban ahogy írod,viszont ha nem taposod akkor meg lehet állítani akár 5-6 ban is országúton a 160LE-s TSI-t Ezt viszont a 2.0 150Le-s auto nem tudja és nem is megy úgy.
Ezért kell TDI,ha taposod sem eszi le a gatyád és megy is :P :D
"Ok, most megbízható... 10 év vagy 200k km után már lehet más lesz a tészta."
Vártam a lepontozásokat és az ilyen jellegű válaszokat. A vicces az, hogy 7-8 éve is ugyanezt mondták a kételkedők, hogy majd 200 ezer km-nél. Na csak szólok, hogy sok kis turbós benzinesbe már ennél jóval több is bekerült, mivel elég régóta gyártják, és köszönik szépen, jól vannak.
Volt nekem 2.0-ás szívóbenzinesem, 150 lóval, mi volt benne olyan jó? Lábújheggyel is 9 litert evett, 3000-res fordulat alatt nem ment, csak éppen gurulgatni lehetett vele. A mostani 1.4-es 150 lovas turbók bizony 2000-2500-as fordulatnál úgy húznak mint a dízel, és ilyen fordulaton nem is esznek csak 6 litert, mint ugyanekkora szívó társaik. Persze ha padlózod, akkor eszik is, de ilyen a szívóbenzines is.
Kár, hogy mindig olyanok szidják ezeket, akik még csak kívülről láttak ilyen autót, és életükben nem ültek ilyen autóban, viszont olvasták a neten, hogy sz*r...
azt se írtad, hogy hány fokos a kipufogószelep egy feltöltős és egy szivó benzinesben és azt se, hogy milyen gyors gázreakció van és azt se hogy mennyire meredek a nyomatékgörbe melyiknél...
A turbo felújítás árát se...
Mindkettőnek van előnye és hátránya, nekem a 2-3l közti szivó benzin jön be. 2l alatt vic 3l felett benzintemető, feltöltő meg nem kell...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!