Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízelmotort érdemes járatni,...

Dízelmotort érdemes járatni, hogy visszahűljön?

Figyelt kérdés

Azt olvastam valahol, hogy nagyobb távolságok megtétele után célszerű két három percig járatni a motort, így növelhető az élettartama. Az persze nem derült ki, hogy mégis mekkora az a nagyobb távolság.

Kb. 200 km megtétele már annak számíthat? Egyáltalán van értelme ilyennel vesződni?

És ha igaz, akkor ez szinte mindegyik dízelre igaz?

(itt egy '97-es Nissan Cargo-ról van szó)


2015. szept. 18. 23:34
 1/8 anonim ***** válasza:
75%
Turbós motort kell járatni alapjáraton, pláne pályás hajtás után. Ha leállítod a motort, megszűnik benne az olaj kenése, ami a forró, és gyorsan pörgő turbónak nem tesz jót.
2015. szept. 18. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 ThodEE GoD ***** válasza:
67%
Ez minden olyan turbos kocsira igaz,melynek a motor olaj adja a kenest, azert van ra szukseg hogy a turboba a forro olaj ne maradjon ott mert meg eg. Nem kilometer fuggo hanem hogy mennyire volt forgatva a motor, ha 200km alapjaraton teszed meg akkor nem forrosodik ugy fel az olaj mint ha uveghangon rugod neki 20km-t ;) 1perc eleg ha normal hasznalat volt ha allatkodas volt akkor inkabb 5perc alapjarati gurulgatas :)
2015. szept. 18. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Tehát akkor sima szívódízelnél semmi jelentősége a hűtögetésnek? :D
2015. szept. 18. 23:47
 4/8 anonim ***** válasza:
53%
Annál nincs
2015. szept. 18. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
34%

1# Jól írja !

Annyi kiegészítéssel szólnék hozzá, hogy a turbót az olaj hűti és ha leállítjuk az autót (autópályás terhelés után)

akkor a turbó hűtése is leáll, megszűnik és ez káros a turbóra nézve.

Saját véleményem, hogy minden autót nagy terhelés után (pl. autópályás használat) járatni kell amíg az visszahűl

az üzemi hőmérsékletre ( kb. 3-5 perc )

2015. szept. 19. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
22%

Szerintem egy mai átlag autónak egyáltalán nem nagy terhelés az autópályázás. A vízhőfok is alacsonyabb, mint egy városi dugózásnál.


A turbót azért normálisabb autóknál nem csak az olaj, hanem a víz is hűti :)

2015. szept. 19. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
60%
Hát te utolsó nagyon nem érthetsz az autókhoz, hogy ilyet mondasz :) A turbó ott dolgozik a leginkább.
2015. szept. 19. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
60%

A turbó miatt mondják, hogy érdemes járatni.

Magasabb fordulatszámon, pl autópályán a turbó tengelye akár 100.000-et is fordulhat percenként. Emiatt és a forró intenzív kipufogógáz átáramlás miatt hűteni és kenni kell. Ezt többnyire a motorolaj oldja meg, amit az olajpumpa keringet a turbóban is. Ha leállítod az autót, megszűnik az olaj áramlása, amit a forró turbó ráégethet, rákokszolhat a tengelyére. Emiatt pedig az jobban fog kopni, előbb fog lógni, stb.

De ez csak nagyon extrém esetben áll fenn. Nagyon ritkán van olyan szituáció, hogy egyik pillanatban még 150-nel repesztesz, mondjuk 3000-es motorfordulattal, majd egyik pillanatról a másikra leállítod a motort. Ekkor ez hosszú távon rövidíti a turbó élettartamát. De ha még egy benzinkúton is állsz ki a pályáról, akkor is amíg kigurulsz a kihajtósávban meg beállsz a kúthoz már jóval alacsonyabb a terhelés/motorfordulat, vissza tud hűlni a turbó. Ha meg városból városba mész pályán, akkor a városi forgalomban, ahol max 2000 a motorfordulat bővel vissza tud hűlni.

Hozzáteszem, hogy 10 éve van ugyan az a turbódízel autóm, hetente minimum kétszer 250km-t autópályázok és még megbontatlan, hibátlan állapotú a turbóm és soha nem szoktam külön hűtögetni.

2015. szept. 19. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!