Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A képen látható kar mit csinál?

Moriarty05 kérdése:

A képen látható kar mit csinál?

Figyelt kérdés

Annyit tudok hogy az összkerékhajtással és difivel kapcsolatos, az érdekel hogy a jelölések mit jelentenek és miért van üres fokozat rajta.

[link]



2015. szept. 18. 11:44
 1/5 anonim ***** válasza:

Ez a felező és az első hajtás kapcsolója. Bal oldalon "országúti" fokozatban van (H, mint high, vagyis magas fokozat), előretolva csak két kerék hajt (minden bizonnyal a két hátsó), hátrahúzva a másik tengely hajtása is bekapcsol. Ezt csak terepen szabad kapcsolni, mert a kapcsolható összkerekes hajtásláncokban nincs differenciálmű, aszfalton kanyarban feszül a hajtás.

Jobbra tolva a kart üresbe kerül a terepváltó, ilyenkor nincs hajtás, jobbra előre pedig bekapcsolod a felezőt és az összkerékhajtást (egyszerre - L, mint low, vagyis alacsony fokozat, 4 hajtott kerékkel). Ez lassítja az autót, a végsebesség csökken, de jobban kapaszkodik. Aszfalton szintén nem használható fokozat, ott csak a "H2"-t szabad bekapcsolni.

2015. szept. 18. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
76%

H2-ben csak kétkerékmeghajtásos (tehát hátul hajt, hiszen terepjáró).

H4-ben már négykerékmeghajtású. A H4-et nyugodtan használhatod bárhol, közúton, aszfalton is nagy sebességnél. Sok értelme nincs, mert növeli a fogyasztást, akkor hasznos, ha síkos az út (hó, eső, ónoseső), ugye 4x4-el sokkal stabilabb ilyenkor az autó. Típustól függ, van ahol menet közben is lehet váltani a H2 és H4 között, van amelyikben csak álló helyzetben.

Az L4 az kemény terepre való, ez aktiválja a fix összkeréhajtást, és általában a diffizárat is (szintén típustól függ). Ezt aszfalton nem is szabad használni, csak mikor a sárban dagonyázol, illetve L4-be csak állva, kuplungot és féket benyomva lehet tenni.

Itt az ürest soha nem használjuk, ez csak úgymond egy átmenet a hajtásláncban, vagyis mikor kiveszed H4-ből, hogy L4-be tedd, akkor ugye egyszer szét kell kapcsolni a hajtást, ezért is van így kitalálva a sorrend.

2015. szept. 18. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, már minden világos.
2015. szept. 18. 12:08
 4/5 anonim ***** válasza:

H4 az összkerékhajtás normál áttétellel. Autója válogatja, valamelyiken tilos bekapcsolni szilárd burkolaton, mert nincs benne hosszdifi, és összefeszülne a hajtáslánc. Valamelyiken az első kerékagyakon is kapcsolni kell a féltengelyt a kerákegyhoz, nem elég csak bent a kart.

L4 a felező összkerékhajtással, köze nincs a diffizárhoz.


Mi a különbség a fix összkerékhajtás és a diffizár között? Dobálózol a szakszavakkal, aztán azt sem tudod mit írsz, és kapod a 100%-ot, jellemző a gyakorikerdesekre...


A differenciálzárnak külön karja szokott lenni, ha mechanikuisan kapcsolható.

2015. szept. 19. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Látom azt hiszed hogy okos vagy, le is pontoztál, pedig nem. Ezért meg is magyarázom hogy értsd meg mi az, hogy fix összkerékmeghajtás.

Sok terepjáróban, főleg az újabbakban ha kapcsolod a 4x4-et, akkor képes arra, hogy a két tengely között állandóan változtassa az erőátvitel arányát, például előre 30%, hátra 70%, vagy fordítva. Mikor meg betolod L4-be, akkor az fixen 50:50 arányban lesz elosztva, és kész. Egyébként H4ben használható aszfalton is, hiszen a H betű a high, vagyis a magas szót jelöli, tehát hogy gyors. Az L betű pedig azt hogy low, vagyis alacsony, lassú. Ezzel szabad csak lassan menni.

2015. szept. 19. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!