Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az ötös golfban a 90 lovas az...

Az ötös golfban a 90 lovas az pdtdi motor?

Figyelt kérdés

Autót szeretnék vásásrolni, van egy octavia a családban 1,9 TDi 90 lovas.

Eddig motorilag kifogástalan, kedvező fogyasztás és megy is annyira amennyire nekem kell.

Újabb autót szeretnék, kevésbé idejétmúlt fomával mint a 99-ben legyártott octavia.

PDTDI még véletlenül sem kell, elhiszem,hogy jó de megbízhatósában a 90 lovas mindent ver, mivel ez a legegyszerűbb és egyben legelső TDI motor.



2015. szept. 17. 18:15
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
80%

"az meg a másik érv,hogy nem évjáratot veszünk hanem állapotot."


Tudok egy jó Ford T-modellt, nagyon pöpec, restaurálva volt, semmi elektronika, olyan mint újkorában, megbízható. Esetleg érdekel? Jobb választás sokkal mint egy 5 éves dízel.

2015. szept. 18. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 A kérdező kommentje:

Köszönök minden építő jellegű hozzászólást.

Úgy hiszem a választ megkaptam.

Kedves PDTI HARCOS senki nem mondta,hogy a PD, vagy a CR sza..

De nálam az anyagiak a legfontosabbak jelenben.

Újra nincs pénzem,hogy CR-t vegyek,PD-re meg megint nincs és PD-vel sokan megjárták persze megfelelő körülmények közt megfelelően használva biztosan nagyon megbízható.

De ha behal sokba kerül míg ha egy egyszerű TDI hal meg akkor a PDTDI-hez képest filléres a javítása.

Olyan autót kell választani amit az ember fent is tud tartani.

Nem akarok olyan lennni mint sok nagycsávó aki 1500-ért tankol a BMW-be, vagy fél évig otthon áll amíg összegyűlik a lóvé a javításra.

És az fix,hogy a 90 lovas TDI-t választom, és igen tudom,hogy a kilencvenes évek elejéről származik.

KB 12-13 évig szerelték autókba.

Ebből akarok egy 2004-2005 modelt vásárolni addigra biztosan kiküszöbölték az összes széria hibáját.

Tudom a 110 lovas is jó,de amennyivel jobb annyival kényesebb is körülbelül,de a legmegbízhatóbb motrok közé tartozik az is.

Állapot függő lesz a választásom, a 90 lovasra hajtok,de lehet a 110 lovas lesz belőle,attól füg melyikből fogok ki jobb állapotú autót, ami 90%, hogy Octavia lesz.

2015. szept. 18. 15:52
 13/26 anonim ***** válasza:

hogy jött ide a Ford T modell istenem?! most komoly? Tudtommal a TDI és a PD között nincs ekkora különbség,még linkeltem is,hogy a LEON-t is még gyártották 2005-ben 110LE-s TDI motorral!

Az meg a másik,hogy igen a jó állapotú Ford T modellet válaszanám az 5 éves dízel helyett.Az már más kérdés,hogy eladnám és vennék belőle másikat ;)

2015. szept. 18. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
#10-es igazad volt tényleg gyártották még az adagolós TDI-t, én arra akartam utalni, hogy akkor már a PD fogyott inkább. Viszont ebben a generációban volt utójára adagolós tdi.
2015. szept. 18. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:

Ha rám hallgatsz, azt veszel amit akarsz :)


A 90 lovasokat is szerelték 2005-ig pl Leon mk1-be. De ezzel is az a baj, hogy ha találsz ilyet az is 12 éves. Ha kinézel egy 15 évest abban már minimum csillió km lesz. Arra ugyanúgy költeni fogsz... Haverok között sok a sor5TDI-s. Egyik cimbi C4-es kombijában is ott figyel, de már érett a porlasztócsúcs csere. Rakott bele valami bontottat, ugyanolyan sz ar volt. Utána vett bele kisebb vagyonért cikkszám szerinti gyári Boscht, azzal már nem volt gond ( a gyári csúcs listaáron még mindig 70 000+ a unixnál, természetesen darabja). Csak halkan jegyzem meg, hogy a 90 lovashoz 1.9TDI-hez a Bosch csúcsok drágábbak. Persze van bontott ( amin valszeg kevesebb gázolaj ment át... nyilván ) meg lehet felújítani, tákolni.


Minden magyar használt autót vásárló azt várja el, hogy a kocsi 10-12 évesen szalonállapotú legyen, persze nála az az elsődleges, hogy költeni ne kelljen rá. Ha egy 1.9TDI-t csak új Bosch cuccokkal akarsz majd javítani az sem lesz lényegesen olcsóbb, mint a PD. Cserébe jóval öregebb.


Az a baj, hogy te is azért szeretnél adagolós TDI-t, mert igénytelen, olcsón lehet javítani stb.. Az előző tulajon ugyanezért vették. Mindenki, akinek volt rá lehetősége baxta bele a pancsolt gázolajat, meg tákoltatta n+1 helyen, mert egyszerű és olcsó. Annak az esélye, hogy te jó áron hozzájutsz egy patent adagolós TDIhez kb majdnem olyan, mint EK4-es Civicet találni gyári kipufogóval :)


Az, hogy meddig szerelték autóba az nem mérvadó. K-Jetet is alkalmaztak vagy 20 évig és... :)


Szerintem sokkal nagyobb az esélye jó PD-t kifogni, mint jó TDI-t. A TDI-kről ódákat zengenek,fél millió gond nélkül, azt ha megnézed a hirdetéseket akkor egyikben sincs 300 000-nál több. Még a legutolsó szakadt '93-as ukrajnázós malac Passatban sem lesz 280 000-nél több :D


Szóval vagy átqrnak egy ilyen TDI-vel, vagy pont e miatt horror áron fogod megkapni. Azért csak óvatosan.

2015. szept. 19. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
John_McClane te nagyon negatív vagy...én is 3 évesen vettem a TDI-met mégsincs vele semmi gond se,pedig én is 10 évesen vettem és valós 250E km-el.Nyílván azért mert nem 500-600E FT ért kell nézni Audi-t... Tehát lehet kifogni jó példányt,csak jól meg kell nézni hogy mit veszünk.
2015. szept. 19. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 A kérdező kommentje:

John_McClane

Most mit mondjak erre, a Faterom 16 éves octivája hibátlan.250 000 kilométerrel vette amiről fogalmam sincs hogy valós e? Nem ő az első tulaj,költeni motorikusan csak egy kuplungra kellett, meg egy légtömegmérőre.

Az egyik sok kilométer után megbocsátható, másikat meg eszik a tdi-k bár nem túl sűrűn.

Az ülés kopott, a belső térben látszanak a használat jelei,de a motor hangja olyan mint ha új lenne,ja és abszolult nem eszi az olajat eddig utántölteni még soha nem kellett!

Amúgy sem volt baj az autóval,bár a futóműre ráfért egy felújítás+ a fékek, de ez is megált 100 000 forint táján ami baráti árnak nevezhető.

A 6 literes fogyasztást még sosem érte el, igaz nem autópályázunk.

Annyi,hogy nem csajok előtt villogós autó meg ilyenek, de az én személyes értékemet ne a vagyon tárgyaim alapján mérjék fel!

ÉS lehet,hogy egy 10-12 éves autó,de legalább már egy csiszolt modell amin javították az évek alatt előjött hibákat.

Az üzemanyag rendszert sem kell félteni, csak néha kell neki egy tisztító adalék, amik közt igaz sok a gagyi,de a mostani autómat is helyrevágta és megmentett az adagoló cserétől.

2015. szept. 19. 08:32
 18/26 anonim ***** válasza:

"Minden magyar használt autót vásárló azt várja el, hogy a kocsi 10-12 évesen szalonállapotú legyen, persze nála az az elsődleges, hogy költeni ne kelljen rá. Ha egy 1.9TDI-t csak új Bosch cuccokkal akarsz majd javítani az sem lesz lényegesen olcsóbb, mint a PD. Cserébe jóval öregebb. "


Végre, hogy más is van itt, aki gondolkozik, és nem hiszi azt, hogy a jóöreg TDI 4 csavarból van összerakva, és soha nem romlik el az adagolója.

2015. szept. 19. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
adagoló tudtommal mindegyikben van. PD elem viszont nem.Tehát arra irányul a kérdés,hogy melyik tartható fenn olcsóbban és melyik a megbízhatóbb.Senki nem mondta,hogy az 1.9 TDI suzuki 1000ccm3 szinten fenntartható. PD nagyon érzékeny az üzemanyagra.1.9 PD még vállalhatóbb mint a 2.0 PD.
2015. szept. 20. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
100%

"John_McClane te nagyon negatív vagy"


Nem vagyok negatív :P


".én is 3 évesen vettem a TDI-met mégsincs vele semmi gond se,pedig én is 10 évesen vettem és valós 250E km-el"


Ööööö? :D


"Nyílván azért mert nem 500-600E FT ért kell nézni Audi-t... Tehát lehet kifogni jó példányt,csak jól meg kell nézni hogy mit veszünk."


És itt a lényeg, én is erre utaltam. Lehet jó adagolós TDI-t venni, nem mondom, hogy nem. De ha tényleg jó akkor az árban ott lesz, amiért már lehet válogatni akár fiatalabb PD-k közül is.


"Az üzemanyag rendszert sem kell félteni, csak néha kell neki egy tisztító adalék, amik közt igaz sok a gagyi,de a mostani autómat is helyrevágta és megmentett az adagoló cserétől."


Ha az adagolóban a nyomóelemek megkoptak, akkor nincs az a tisztítófolyadék ami megment egy felújítástól. Tudom neked segített, de ott biztosan más gond volt, ha egy tisztítóadalék megmentett.


"adagoló tudtommal mindegyikben van. PD elem viszont nem."

Szerintem a PDben nincs adagoló.


Kérdező: a futómű, légtömegmérő az fogyó eszköz. A kuplung is az, ahogy a turbónak is van egy élettartama, ami után kuka. Bár a kuplungnak többet kellene bírnia, mint 250 000km.


Nem azt mondom, hogy felejtős a öreg TDI, hanem azt hogy ne ringasd magad álmokba és jól nézd meg mit veszel. Ha mellényúlsz akkor egy dekával nem jössz ki vele olcsóbban, mint egy PD-vel.

2015. szept. 20. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!