Milyen autótuning illegális? Optikai, teljesítmény stb. Milyen tuning alkatrész illegális vagy elfogadott? A legfőbbképpen a bukókeret érdekelne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Bármi amit hivatalos szakműhely,hivatalosan lepapírozva épít be és nem ön/köz veszélyes.
Persze az egyszerűbben engedélymentesek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bukócső közútra Magyarországon gyakorlatilag lehetetlen! Külföldön pl. Angliában lehet csavaros, tehát nem hegesztett, de az is csak rendes papíros amit engedélyeztetni kell!!! pl. Sparco-nak van ilyen. Magyarországon hegesztett csöve CSAK gépkönyves versenyautónak lehet! Szóval legálisan csak versenyautónak lehet bukócsöve itthon.
Megjegyzem utcán a bukócső inkább halálos mint hasznos!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kissé pontatlan #2 válasza! A bukócsővel hivatalosan levizsgáztatott gépkönyves rallye-autóknak, nagyon is alkalmasnak KELL lenni a közúti közlekedésre. (pontosan ezért szükséges műszaki vizsgára vinni).
Miután ezekben az autókban a bukócső biztonsági szempontból kötelező, érthetetlen vélemény részedről, hogy "inkább halálos, mint hasznos". :(
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#2 vagyok. Nagyon egyszerű: mire is való a bukókeret? Az autónak merevséget ad, nem "csavarodik" a bódé, jobb a kanyarodás, illetve boruláskor nem nyomódik össze az autó. Egy valamire való csövezéskor az autó elveszíti az úgynevezett passzív gyűrődési zónáit, mert ugye bontani kell! A keret merevítése miatt sokkal nagyobb erők hatnak a bent ülőkre egy baleset esetén. Tegyük fel egy oldalirányú baleset van, a merevítés miatt az autó oldala nem deformálódik hanem "ellökődik", ezzel az a baj, hogy a tehetetlen tested, leginkább a fejed maradni akar a helyén és úgy bevered a csőbe, hogy szétnyílik a koponyád, már 50km/h-nál is! Jogosan merül fel, hogy csőburkolat kell fej környékére. Sajnos kevés! Még sisakban is olyan súlyos fejtrauma érhet, ami maradandó sérüléseket okozhat!
Remélem érthetően fogalmaztam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Természetesen érthetően fogalmaztál, csak ne keverjük az utcai bukócső fogalmát a rallye-autók bukóketrecével. Te az elsőre gondoltál, én a másodikról írtam.
Más előírások, más funkció.....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!