Mi a tapasztalatok chiptuninggal (nem tuningbox) kapcsolatban?
Betettem (100) két hét múlva otthagyott az autóm az út szélén úgyhogy vittem vissza a francba nem kell nekem 10 olyan paci ami az egész ménest szétzavarja!
Focus 1.6
Én belerakattam 1,5 éve (volvo 850) igazából nem a lóerő imponált, hanem a fogyasztás optimalizálása...
Nem a lóerők miatt tetettem be, mert ha ész nélkül húzzák, akkor lehet otthagy az út szélén...
Adott Audi A6 1.9 Tdi, cseréltünk vezérlést stb stb, behangoltuk. Fogyasztás, nőtt kb fél literrel, így durván 5 - 5.5 öt eszik, vegyes használatba. Magasabb fordulatszámtartományba erősebb picit, de alól nem vesztett a nyomatékból. Jobban autózható így. 120000 ment bele azóta, semmi gond nem volt.
Ajánlott turbófeltöltős autóknál, tunning után a feltöltőt kipucolni, ha netán kicsit kormosabb eltávolítani. Olajcsere időbe, és azért néha ránézni a motorra(vezérmű hasonló..)
Rendes "garanciális" chip volt. (amit azt az ára is mutatta) két hétig repítette a verdát aztán egyszer érdnél a körforgónál se szó se beszéd leállt a motor. Indításra semmire sem reagált. Tréler, vissza a "műhelybe" ott kivették, és láss csodát elindult. Igazából ők sem tudták megmondani hogy mitől állt meg mondták h inkább ne tegyük bele. korrekt banda volt visszaadták a lóvét és anyázás nélkül elváltunk.
így én nem láttam értelmét továbbra is chippekkel játszani.
De igazából azóta beláttam, hogy a gyárban az okos mérnökök nem véletlenül találják ki, hogy annak az autónak (típus motor) milyen erősnek kell lennie és ahhoz mekkora fogyasztást kell produkálnia. Mindezt összhangban az autó többi részével.
Az enyémbe (golf 5 1.9pdtdi) nagyjából fél éve van benne a "chip", jobban mondva a moddolt ECU. Nagyjából 30%+ teljesítményt hozott, a fogyasztás érdemben nem változott, mert nem padlógázzal közlekedem, ugye. Megbízható emberhez kell vinni, én is rengeteget kutakodtam, hogy Magyarországon kihez érdemes elvinni, azért nem 2 filléres autókról van itt szó.
Azóta belement 15000km. Hideg motorral csak finoman, tartós igénybevétel után hagyni kell kicsit lehülni a turbót. A common-rail (összes modern) dízelek kevésbé szeretik a dolgot, de a Volkswagen (pd)tdi motorjai bírják a strapát.
Ésszel hajtva, szervizeket lelkiismeretesen betartva nem lesz baja +20-30% teljesít hozó chiptől.
Látod!"Kivették"Mit?Az írt progit???Direkt leírta,NEM TUNING BOX!!!!!!!!
Nekem Bmw 520d-ben van,amiben 385000 van és 200000-nél írták bele 75 ezerért.Alapjáratról lepadlózom 5.-ben semmi,semmi,semmmi,aztán 1500-tól húz mint a disznó...Végsebességben nem változott,gyorsulásban viszont nagyon jó lett,fogyasztás picivel kevesebb.Nem rontja el a motorod!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!