Hogyan működött a régi turbó?
Turbó-benzines karburátorral nem sok van (nem is tudom ha van ilyen).
Egyébként a turbó működése rém egyszerű, még a mai korszerű autókban is (azokban sem az elektronika szabályozza a turbó által szállított levegőt). Szóval: gáz lenyom, az adagoló vagy injektor tolja a naftát a motorba, a motor felpörög, lesz sok kipufogó gáz, és az meg hajtja a turbót, ami befújja a levegőt a motorhoz, és így erősebb lesz. Az egész egy nagy körforgás. Egyébként azért is olyan jellemző a turbólyuk főleg a régi autóknál, mert ugye amíg ez a folyamat lejátszódik, kell 2 másodperc, illetve turbódízel autók ezért is szoktak kormolni nagy gázadásra, mert ugye folyik a sok gázolaj, de levegő még nincs, csak mikor elkezd tekerni a turbó, ezért nem tökéletes az égés. Egyébként a turbódízel autók nagy levegőfelesleggel dolgoznak, vagyis a turbó jóval több levegőt szállít, mint amennyire a motornak szüksége van, szóval ezért sem kell ezt az elektronika vezérelje, mindig van elég levegő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!