Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régi dízelek közül a sima...

Régi dízelek közül a sima szívódízel és a Turbó dízel ugyanannyit fogyaszt? Pl. Golf II és Opel A v B Corsa

Figyelt kérdés
Futár autót keresek, de eddig dízellel nem volt dolgom. Attól is tartok továbbá, hogy a sok indítgatást a turbó nem szereti állítólag.
2010. nov. 9. 15:09
 1/6 anonim ***** válasza:

régi dízelnél a turbo az +1 hibaforrás.

futár célra szerintem a golf2 és az 'A' corsa is felejtős.


öszvér kell?

2személyes swift. igénytelen és olcsó.

vagy opel combo. corsaból is van 2személyes.

2010. nov. 9. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Szivódiesel a nyerő ilyesmire.

Lényegesen egyszerübb,kevesebb hibalehetőséggel.

Kb.20%-al kevesebbet fogyaszt még akkor is ha nincs nagy lábad.

Minimum 1,6-ost válassz mert a kisebb gyengécske.

Ahogy mondod-nem szereti a turbó ha sokat mennek az ideális üzemi hőmérséklet alatt!

Nameg mostantól a biztositás is kW-ra megy és egy szívóé mindig kevesebb.

2010. nov. 9. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Én is futárkodtam szívódízellel.Erre a célra ez a legjobb.Igénytelen szívós,olcsó!Turbót felejtsd el,sokba kerül javítani.
2010. nov. 9. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
A turbó azért tetszene, mert attól nem annyira lomha, bár nem szoktam száguldozni. Hogyha tényleg kb 20%- al többet fogyaszt a turbós akkor nem jöhet szóba.
2010. nov. 9. 17:20
 5/6 anonim ***** válasza:

A turbó működését egy szelep szabályozza, csak nagyobb fordulatszámon üzemel. Ebből adódik, hogy nincs jelentősége a turbó élettartamára nézve, hogy mennyit indítózol.

Golf esetén szívó motornál a porlasztó befecskendezési nyomása 135 bar, turbósnál 155 bar. A nagyobb nyomás mellett nagyobb fogyasztás is mérhető. Ez 100 km-en kb. 1 litert jelent (ez megfelel 20%-nak.

Nagyobb problémát jelenthet a javítási költség, ha a turbód meghibásodik (öreg autónál ez előfordulhat). A javítókészlet ára kb 100 ezer ft.

Futár autónak én is inkább szívómotorosat ajánlanék. Lustább, de olcsóbb fenntartani.

2010. nov. 10. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A TDI kevesebbet eszik a nagynyomású porlasztó és a turbó általi levegőtöbblet miatt a teljesítménytöbblet ellenére is. A hidegindítások nem befolyásolják a turbó élettartamát, hanem az, ha hidegen pörgetted a tdi-s autót,az autó megfelelő karbantartásával (olajok, szűrők cseréje) a turbó sokára lesz plusz hibalehetőség, na de ettől fogva még a szívódízelek nem gázolajtemetők a turbó dízel

intercooleresekkel szemben.

2015. aug. 20. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!